Skrue Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 >' date='21/08/2005 : 20:56'] Men jeg kan love dere at mer problemer så skal jeg FANMEG #"U?%"!=!")%)?=%$£@}]$}´£´@...... jahh!!! Ja har forresten et liiite problem til, kjøpte et sånt "Sunbeam" UV-lys til PCn som jeg har kobla til molex kontakten på HKe, dere vet det lille blanke strømuttaket på HKe. Skal nå ha det løst men det sitter som FAAAN!!! Har prøvd med tang å slitt av full kraft, men det sitter som støpt! Det UV lyset SKAL AV!!! Om så jeg må klippe av ledningen så skal den driten AVVV!!! Har pirket med kniv immelom og men uten hel! Noen geniale forslag? Hva med å dempe seg litt her da? Å slite med "full kraft" i en kontakt på hovedkortet vitner jo også om en smule uforstand om hva man har mellom hendene. Bedre blir det jo ikke om man pirker med kniv(!!) imellom kontakter og komponenter heller! Geniale forslag? Her er ett: Ta deg en valium, og les godt igjennom manualen for utstyret ditt, før du i det hele tatt nærmer deg hovedkort og tilhørende elektronikk! Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 >' date='21/08/2005 : 22:49'] nei fan, skrev jeg molex!!! mente ikke den!!! tenker på den kontakten rett under PCI-E 16x 1 der hvor jeg har gkortet, den molex kontakten er jo dedikert til CPUen! så har ikke koblet den feil Koblet den ikke til første gang og da ville ikke pcn starte... men fiksa det problemet med engang, var egentlig aldri noe problem! Går uansett ikke ann å koble et UV lys der eller? Nå er eg ikkje helt sikker på kva du mener, men den eneste kontakten som er i nærheten av PCIe1 er en minidrev-kontakt, altså samme kontakten som er på en floppydisk. Det er også en strømkontakt som tilfører strøm til hovedkortet og den SKAL brukes ifølge manualen. De eneste kontaktene du kan hente strøm på hovedkortet er de fem viftetilkoblingene. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 >' date='21/08/2005 : 20:56'] Ja men jeg kan love deg at blir det noe mer problemer med det kortet så sender jeg det og et spark i ræva tilbake til DFI. Er driiiit lei av å plages nå, er genereltsett ganske lat når det kommer til ting som å returnere varer så blir vell til og beholde det Bare å selge det til meg, kjøper det glatt Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Beklager skrue, men har slitt med denne PCn siden kl 12 idag morrest er litt sliten går litt i surr. Beklager skrev faktisk feil 2 ganger nå, mener den vanlige 4 pins strømkontakten rett ovenfor NorthBridge vifta. Når jeg sier jeg har pirket med kniv så er det mellom UV lys kontakten og den fire pins kontakten har kunn prøvd å skille den fra hverandre med å stikke kniven mellom plasten hvis dere skjønner. Har kun touchet den blanke plasten. Har drad til med full kraft med en letherman tang og riglet forsiktig fram å tilbake uten noe hell... HKe er ikke skadet på noen måte så langt, vet hva jeg driver med Men den sitter som støpt! Har flere sunbeam produkter her som jeg må returnere pga at de rett å slett ikke passer! Deriblandt en HD drevramme som jeg skulle feste raptor disken i, men den passer ikke i 51/2brønnen!!! Blir derfor litt oppgitt når nokk et sunbeam produkt kommer å skaper bare problemer! Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 >,21/08/2005 : 20:56] Ja men jeg kan love deg at blir det noe mer problemer med det kortet så sender jeg det og et spark i ræva tilbake til DFI. Er driiiit lei av å plages nå, er genereltsett ganske lat når det kommer til ting som å returnere varer så blir vell til og beholde det Bare å selge det til meg, kjøper det glatt HAHAHAHAHA!!!!! *NOTERT* Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Beklager skrev faktisk feil 2 ganger nå, mener den vanlige 4 pins strømkontakten rett ovenfor NorthBridge vifta. Som jeg trodde,denne SKAL tilføre kortet strøm IKKE gi strøm til andre komponenter, så her har du nok feilet ja. vet hva jeg driver med Er du helt sikker på det Endret 21. august 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Man lærer så lenge man lever sier nå jeg da Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Ikke sikkert. Denne dingsen fra sunbeam har nok to kontakter, en hunn og en hann. Hvis du kobler til strøm på den andre enden så har du strøm både på hk og lysene Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Ok, kan for så vidt forstå frustrasjonen, <[47]> Men igjen; Hadde du lest manualen for hovedkortet litt bedre, så hadde nok hele problemet ditt vært unngått. Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) HÆ! mener du det??? Tenkte kanskje at det var til gkortet. Men uansett skulle aldri bruke den kontakten før jeg visste hva den var til, men SÅ hadde jeg kabinettet åpnet og ingen 4pins kontakter ledige så bestemte meg for å koble til der i 2 sec for å se hvordan lyset så ut. MEN SÅ kommer vi til mitt problem. Jeg får den jo ikke løs! Men jeg koblet lyset til på fredagen tror jeg, men lot det bare stå i til jeg kom på noe genialt for å få den løs, har prøvd det meste! Så kan vell ikke si at jeg gjorde noe feil, den sitter bom fast Men dette forklarer jo ikke hvorfor PCn nå idag morrest plutselig begynte å gi meg blåskjermer etter å ha funket feilfritt siden torsdagen? Så ikke ta meg så hardt på dette... lyset skulle i utgangspunketet aldri stå der! Ble bare så opphengt i å teste systemet at glemte nesten av det! Men er jo klin umulig å få den løs, lyset har forsåvidt ikke stådt på! Det har vært slåd av hele tiden... er integrert en bryter i opplegget... Er forresten en hun og en han med og! Endret 21. august 2005 av <[47]> Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 >' date='21/08/2005 : 23:15'] Beklager skrev faktisk feil 2 ganger nå, mener den vanlige 4 pins strømkontakten rett ovenfor NorthBridge vifta. Det er faktisk en vanlig molex-kontakt. vet hva jeg driver med Det tror ikkje eg Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 >,21/08/2005 : 23:15] Beklager skrev faktisk feil 2 ganger nå, mener den vanlige 4 pins strømkontakten rett ovenfor NorthBridge vifta. Det er faktisk en vanlig molex-kontakt. vet hva jeg driver med Det tror ikkje eg hehe, prøv du å fikse en pc til 22k som klikker av de sykeste årsaker i 9 timer! Det går fort i surr! Har forsåvidt ikke funnet svar på hvorfor pcn min oppførte seg slik som den gjorde... Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Her er forressten link til UV lyset jeg kjøpte. Hvis det er av interresse for noen... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hadde kanskje vært en ide og legge litt info om disse molex og strømpluggene på forsiden sammen med der det står om 24pins psu?. Virker jo som det er en del som ikke helt forstår hva de er til, eller hvorfor Og <[47]>, siden jeg ikke har hk selv overlater jeg til andre og forklare hva som er hva, men generelt er mitt råd og benytte alle strøminntak man kan på hk, uavhengig av om man MÅ det eller ikke. Dette minker faren for ustabillitet. Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hadde kanskje vært en ide og legge litt info om disse molex og strømpluggene på forsiden sammen med der det står om 24pins psu?. Virker jo som det er en del som ikke helt forstår hva de er til, eller hvorfor Og <[47]>, siden jeg ikke har hk selv overlater jeg til andre og forklare hva som er hva, men generelt er mitt råd og benytte alle strøminntak man kan på hk, uavhengig av om man MÅ det eller ikke. Dette minker faren for ustabillitet. Vet, var planen å. Men som sagt, jeg har et problem der. Får ikke løst UV lyset! Så kan være det samme... Har vært dønn stabilt i 3 dager og er det nå også, sitter å spiller musikk så det jomer etter nå. Tror ikke det va dette som var grunnen til mine problemer da UVlyset uansett har vært avslått. Har had ny PCn på fra kl 21 idag og spillt musikk siden da. Ingen tegn til ustabilitet, og som sagt så har jeg ikke det problemet med at VLC skurrer når jeg bruker den. Men tilbake til problemet mitt, hva kan jeg gjøre før å få løsnet konmtakten? Har førrressten slåd på uv lyset nå får å se om PCn klikker av den grunn, noe den ikke har gjort så langt. Temp på systemet er også ganske lavt. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Ja 47, nå mente jeg egentlig ikke at UV lyset's strømbruk skulle stjele så mye fra hk. Heller det at de fleste hk "fortjener", og trives med og få strøm inn alle plasser som går an. Og det og tenke at, nei det virker, så da trengs det ikke er ingen god ide. Men skal altså heller ikke påstå at dette er årsaken til dine problemer, var bare et tips siden det var litt usikkerhet vedrørende kontaktene her nå. Man kunne feks godt klippet av halvparten av alle de svarte jord (minus) ledingene fra psu, og jeg kan nesten garantere deg at det vil virke fordet, men anbefaler det ikke, om du skjønner... Når det gjelder den molex'en bør du i alle fall være meget forsiktig, skrutrekker er farlig, selv med strøm av, kan kortslutninger gjøre skade, så vær meget forsiktig hvis du bruker det, og sørge for at du får holdt igjen så du ikke bøyer hk. Det beste rådet jeg kan komme på er vel og være tolmodig og bruke list og lempe, heller enn makt, litt avhengig av hva i kontakten som sitter kan du kanskje også med presisjon spraye litt CRC eller liknende. Men da bare akkurat i molexen. Ville nok også heller prøvd med feks nebbtang enn skrutrekker tror jeg Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) >,21/08/2005 : 22:54] Men tilbake til problemet mitt, hva kan jeg gjøre før å få løsnet konmtakten? Det som muuligens kan ha skjedd, er at du har fått en "rivning" imellom hun / han-kontaktpinnene, altså en slags fastskjæring. Det du kan prøve er å dryppe litt CRC eller WD40 ned i selve kontaktåpningene, altså der kablene går inn i kontakten. Beveg så litt på kontakten fra side til side for å hjelpe olja til å trenge ned i selve kontaktene, og la det stå en stund. Om teorien min stemmer, bør olja kunne bidra til at pluggen løsner. Men kun en dråpe olje i hvert hull, og ikke bruk noe annen olje enn det jeg nevner! Ah, pcp160 er jo inne på akkurat det samme! Endret 21. august 2005 av Skrue Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Prøvde på fredagen lenge med silkehansker på, 3 kompiser av meg var her å. Ingen av dem fikk det av! Skal prøve igjen immorgen når jeg kommer hjem fra skolen, får jeg det ikke av da så er det av med silkehanskene og da kan den kontakten vente seg en omgang med vinkelslipern Har en sånn greie at når jeg blir virkelig sint så er konsekvenser et fremmedord for meg! Skal teste ut det dere sier immorgen, en ting er sikkert får jeg den løs så skal den aldri festes til noe som helst mer! Endret 21. august 2005 av <[47]> Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hadde vel ofra den kontakten på uv lyset, altså koblet ALL srøm fra hk og klipt av ledningene til lyset. Deretter skåret toppen av den kontalten med en skarp tapetkniv, de er det mulig å dra ut en pinne av gangen og etter dette skulle plasten komme greit. Men vær forsiktig og ikke skad kontakten på hk. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) <[47]> Skrevet 22/08/2005 : 01:18 Skal prøve igjen immorgen når jeg kommer hjem fra skolen, får jeg det ikke av da så er det av med silkehanskene og da kan den kontakten vente seg en omgang med vinkelslipern He he, fortsatt interessert i handel Arctic OC...? Vel 47, lykke til i alle fall, og husk godt verktøy er halve jobben (og da snakker jeg ikke om størrelse vinkelsliper) Endret 21. august 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå