Boralis Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) VX brikkene tåler opptil 4V, jeg kjørte mine på 3,6 volt ikkeno problem. Ser at du har en pin setting som gir 4.0 V til brikkene men har lest at hvis du gjør det så burde du helst vite hva du driver med... noe jeg ikke gjør Ja det er bare å slå av maskinen og flytte det broen på hk. MEN FØR DU GJØR DET SÅ HUSK Å GÅ I BIOS OG SETT VOLTEN TIL CPU PÅ ALT ANNET ENN AUTO. DET ER VIKTIG AT DENNE IKKE STÅR PÅ AUTO, SETT DEN FEKS TIL 1,4V SOM ER STD. Endret 17. august 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 MEN FØR DU GJØR DET SÅ HUSK Å GÅ I BIOS OG SETT VOLTEN TIL CPU PÅ ALT ANNET ENN AUTO. DET ER VIKTIG AT DENNE IKKE SÅR PÅ AUTO, SETT DEN FEKS TIL 1,4V SOM ER STD. Trodde det var volten på rambrikkene man skulle justere til noe annet Auto jeg , heh , jeg leste kanskje litt raskt da! Hva skjer hvis CPU spenningen står på Auto da? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Du kan skade cpu eller hk. Lenke til kommentar
Eagleizer Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Har re-satt CMOS og satt inn alle diskene. Windows er oppe og kjører på IDE-disken, og jeg får fremdeles ikke installert RAID-driverne eller oppdatert BIOS fra diskett. Har forsøkt 3 forskjellige diskettstasjoner inkludert USB. Kan dette være noe annet enn en feil på HK? Kan jeg få gjort disse installasjonene fra Windows? Og isåfall: kan noen være så snille å fortelle hvordan? All hjelp tas imot med takk!! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Rart er du sikker på at du laster ned rett Bios,den som er beregnet å bruke på diskett. Du må først laste den ned å lagre den på hd,så setter du inn en floppydisk og formaterer denne så åpner du den biosen du lagret på disken, når den så er overført til floppydisken skal maskinen restartes og resten går av seg selv. Lenke til kommentar
Eagleizer Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Rart er du sikker på at du laster ned rett Bios,den som er beregnet å bruke på diskett. Du må først laste den ned å lagre den på hd,så setter du inn en floppydisk og formaterer denne så åpner du den biosen du lagret på disken, når den så er overført til floppydisken skal maskinen restartes og resten går av seg selv. Har gjort det. Får bare en feilmelding om å sjekke kabelen, men har forsøkt med USB også. Problemet er der også når jeg prøver å intallere driverene til RAID. Etter å ha trykket F6 under Windows-installasjonen, ender jeg opp med å bli stående i skjermbildet der driveren skal installeres... Peiling på hva det kan skyldes? PS. Diskettstasjonen virker i Windows Endret 18. august 2005 av Eagleizer Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Har vært litt lat å poste i denne tråden i det siste så her kommer en liten smakebit på hva som er i vente Jeg jobbet en times tid med designen av ducten/trakten som skal kjøle CPU + RAM. Ta i betraktning når du studerer bildet at dette kun er en "pre-alpha"versjon av trakten. Det ferdige produktet vil være produsert i gjennomsiktig polykarbonat uten skjøter o.l. og ha vanvittig bra finish. Trakten på bildet er kun laget for å finne de optimale målene og plasten som er brukt her er bare noe jeg fant i kjelleren min. Polykarbonat er en plexitype som lar seg bøye i platebukkemaskiner (noe jeg har på jobben). Platen jeg har kjøpt er på 1,5mm. Vanlig plexi må varmes opp før bøying, men er litt billigere enn polykarbonat. Endret 18. august 2005 av ArcticOC Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Ser meget spennedne ut ArticOC Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Ser meget spennedne ut ArticOC Jepp, blir nok bra skal du se Driver også å re-designer RAM-kjøleren til formålet, denne mangler på bildet! Men når hele greia begynner å komme på plass slipper jeg nok å forklare så mye om hvordan sytemet virker. det er mange små detaljer som mangler, vet hvordan disse skal være og de er under produksjon. Har også bestemt meg for å kutte ut bruk av egen vifte til skjermkort og også her vil jeg bruke polykarbonat i et system. Skal ende opp med et kraftig overklokket system som lager tilnærmet 0db og alikevel er fult på høyde med de beste vannkjølte systemene på forumet (350FSB/2900MHz/DDR530+ med ultralave timings) Lenke til kommentar
Eagleizer Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Hmm.. Fikk utrolig dårlig resultat i 3DMARK03 etter at jeg oppdaterte BIOS. Godt under halvparten av resultatet før oppdatering. Hva kan dette skyldes? Eventuellt noen tips om en annen BIOS som er bedre? BIOS`en jeg kjører nå: n4D623-3 (06/23/2005) Score: 7589 på 160GB disken. Endret 18. august 2005 av Eagleizer Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jepp du hadde rett snekker'n Systemet var ustabilt med bare 2.6V til rammen, skudde opp til 3.0V og funker fint nå Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Nå har jeg bare et liiite problem igjen før pcn er som den skal, LYDEN!!! Er det kun de lyddriverne fra nVIDIA som kan brukes eller kan jeg bruke noe annet? Har et Logitech Z-5500 5.1 surroundanlegg men når jeg går inn på "nvMIXER" og setter det til 5.1 så kommer det ikke lyd fra noen av høyttalerne! Og når jeg setter det på 7.1 så får jeg bakhøyttalerlyden i fronthøyttalerne og det er stortsett det jeg klarer å få av lyd! Uansett hva jeg setter det på ellers så kommer det ikke et kvekk! Og når jeg kjører "Høyttalerveiviser" så går han jo utifra at jeg har et 7.1 anlegg uansett hva jeg gjør. Får ikke noe lyd ut av subben eller fornthøyttalerne kun center og bakhøyttalerne jeg får lyd fra! Her aner jeg ikke hva jeg skal gjøre!!! Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Er det noen som har erfaringer med bruk av Zalman Chipsetkjøler på disse kortene? (den passive ja) Mitt PowerColor x800xl stikker ikke så langt ut bak, så jeg tror jeg får plass, men jeg lurte mer på om den i det hele tatt kjøler nok. ot; (om det er noe som vet noe om auto-viftestyring på PowerColor x800xl, si gjerne ifra. Den later til å dundre på hundre hele tiden.) Endret 18. august 2005 av Lorang-Dahl Lenke til kommentar
amarios Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hvis det er den passive kjølern fra Zalman så er den egentlig ikke bra nok for chipsettet på dfi kortet som blir veldig varmt.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 ja da var dfi nf4 ultra d i hus, men gjett om jeg ble overraska/skuffa da jeg åpna asken! sikkerhetsteipen på den antistatiske posen var åpna, og det var masse fettmerker på bios batteriet, samt skruemerker på metallet ved skruefestene ringte derfor shg.no og fortalte dette. han jeg prata med trodde at returvarer (som han gikk ut i fra at dette var) kunne selges til vanlig pris i danmark, mene da jeg sa at det går ikke i norge, så spurte han sjefen sin. sjefen var tydeligvis enig med meg, for han sa med en gang at jeg skulle bare sende hk inn igjen med kvittering på frakt kostnader, så får jeg tilbakeført frakt pengene samt et nytt hk. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 ja da var dfi nf4 ultra d i hus, men gjett om jeg ble overraska/skuffa da jeg åpna asken! sikkerhetsteipen på den antistatiske posen var åpna, og det var masse fettmerker på bios batteriet, samt skruemerker på metallet ved skruefestene ringte derfor shg.no og fortalte dette. han jeg prata med trodde at returvarer (som han gikk ut i fra at dette var) kunne selges til vanlig pris i danmark, mene da jeg sa at det går ikke i norge, så spurte han sjefen sin. sjefen var tydeligvis enig med meg, for han sa med en gang at jeg skulle bare sende hk inn igjen med kvittering på frakt kostnader, så får jeg tilbakeført frakt pengene samt et nytt hk. Æsj så surt Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 jepp jeg har litt uflaks, mene jeg har ikke kjøpt skjermkort enda, så det gjør ikke så mye sånn sett, hade jo ikke fått brukt det uansett. en god ting med dette da, jeg får testa ut retur systemet til shg.no Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg vet ikke helt hvorfor, men kan plasseringen av CPU-sokkel og chipset ha noe å si for vannflowen? Har nettopp fått opp vannkjølingen igjen med den nye pumpen, og en lager en helt infernalsk lyd. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=459017&hl= Var ikke slik med min gamle pumpe på det gamle hk'et. Dette er rett og slett for ¤$"##{!"3¤)(/#"¤. Pumpen som er for kraftig? For mye motstand i vannkretsen? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg vet ikke helt hvorfor, men kan plasseringen av CPU-sokkel og chipset ha noe å si for vannflowen? Har nettopp fått opp vannkjølingen igjen med den nye pumpen, og en lager en helt infernalsk lyd. Pumpen som er for kraftig? For mye motstand i vannkretsen? Plasseringen har ingenting å si. Derimot vil strømningsmotstanden i den blokka du har valgt for chipsett ha stor betydning! Blir den for stor, så vil de fleste pumper "protestere"........ Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Her ser dere hva som skal stå innenfor ducten/trakten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå