Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snekkern: hvilken BIOS versjon bruker du?

Har prøvd de fleste og det nytter ikke.

Satte nå opp et kort og la inn drivern som DFI annbefalte, kjørte først med ett kort og alt 100% stabilt.

Slo av maskinen tok ut strømkontakten og flyttet jumperne over til SLI, satte inn et kort til og startet opp.

Nøyaktig det samme som tidligere skjedde, ingen boot.

Så nå må det kortet ligge uten strøm i et døgn før det kjører igjen, fordi det nytter ikke å starte det med et kort etter at dette har skjedd.

DFI må ikke komme å fortelle meg at det ikke er kortene deres som er feil på, for når jeg setter alt direkte over på asuskortet er det ingen problemer.

Lenke til kommentar
@Snekkern

I certainly hope that you are saying good things about DFI here. My offer still stands to analyze your system. ;)

WTF ! Er det eit jævig dårleg forsøk på ein scam ?

Vet ikke mulig det er han på support i Nederland, jeg sa nemmelig at jeg la ut mine erfaringer her på forumet og han kjente godt til hardware.no.

Lenke til kommentar

har akkurat skrudd sammen et system bestående av DFI ultra-D. 3700+, Seagate s-ata 250GB, 7800GT, 2x1024 pc 3200 OCZ, benQ brenner, OZC modstream 520w. Installerer windows uten problemer, men når jeg skal installere SP2 så bruker den 1 time på det. Når den er ferdig kommer maskinen ikke inn i windows engang, noen som har noe peil på hva det kan være, har akkurat begynt å installere windows for andre gang.

Lenke til kommentar
har akkurat skrudd sammen et system bestående av DFI ultra-D. 3700+, Seagate s-ata 250GB, 7800GT, 2x1024 pc 3200 OCZ, benQ  brenner, OZC modstream 520w. Installerer windows uten problemer, men når jeg skal installere SP2 så bruker den 1 time på det. Når den er ferdig kommer maskinen ikke inn i windows engang, noen som har noe peil på hva det kan være, har akkurat begynt å installere windows for andre gang.

Anbefaler at du slipstreamer sp2 inn på xp plata.

Autostreamer

http://itpro.no/art/6479.html

Er ikke direkte relatert til hvorfor du har problemer med å installere sp2 i etterkant, men er jo lettere å gjøre det slik. Dessuten er det visst bedre for pc´n.

Ref: Mastiff´s HTPC guide.

Lenke til kommentar
har akkurat skrudd sammen et system bestående av DFI ultra-D. 3700+, Seagate s-ata 250GB, 7800GT, 2x1024 pc 3200 OCZ, benQ  brenner, OZC modstream 520w. Installerer windows uten problemer, men når jeg skal installere SP2 så bruker den 1 time på det. Når den er ferdig kommer maskinen ikke inn i windows engang, noen som har noe peil på hva det kan være, har akkurat begynt å installere windows for andre gang.

Anbefaler at du slipstreamer sp2 inn på xp plata.

Autostreamer

http://itpro.no/art/6479.html

Er ikke direkte relatert til hvorfor du har problemer med å installere sp2 i etterkant, men er jo lettere å gjøre det slik. Dessuten er det visst bedre for pc´n.

Ref: Mastiff´s HTPC guide.

Får vel ta å gjøre det en dag. Akkurat ferdig med å installere nå igjen, skal prøve uten SP2 til å begynne med, se om det hjelper

Lenke til kommentar
aarghh...klarte å ødelegge vifta på microen min (svart røyk og hele greia)....bruker en elendig 92mm vifte jeg fant nå....

at de ikke kunne ha rett plugg på vifta så jeg kunne pakke rett i viftestyringa som den skulle ha....eksperimentere med ledninger var ikke noe særlig lurt :thumbdown:

Asetek hadde prestert å levere enkelte av viftene med 4pin plug, dette var egentlig en produksjon ment levert til en systemleverandør (oem), men havnet med en glipp i retailversjonen.

Ganske sikker på at det ordner seg med ny vifte hvis du tar kontakt med de :thumbup: Ellers kan man jo også bruke en 92mm pabst om ønskelig.. jeg fikk med rett plugg, men så kjøpte jeg den ultra silent versjonen

Ellers.. er du fornøyd med kjøleren?

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

er veldig fornøyd med den, men nå bruker jeg en av viftene som fulgte med tt armor kabinettet mitt og den flytter ikke særlig mye luft så load temps ligger på ca 52c :thumbdown:

med den vifta som fulgte med på middels hastighet lå den rundt 10c lavere.

men hvem skal jeg ta kontakt med for å få ny? asetek?

Lenke til kommentar
er veldig fornøyd med den, men nå bruker jeg en av viftene som fulgte med tt armor kabinettet mitt og den flytter ikke særlig mye luft så load temps ligger på ca 52c :thumbdown:

med den vifta som fulgte med på middels hastighet lå den rundt 10c lavere.

men hvem skal jeg ta kontakt med for å få ny? asetek?

Hadde først tatt kontakt med webshoppen du kjøpte den hos

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Har kontaktet både Asetek og webshoppen der jeg kjøpte den, gir meg ikke før jeg får en ny vifte! :nei:

Tips ang. ytelsesøkning på kjøleren er å ta bort det dumme plexiglasset og montere 92mm rett på toppen av kjøleren slik at den suger luften gjennom kjøleren. Ga bra ytelsesøkning :thumbup:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Har kontaktet både Asetek og webshoppen der jeg kjøpte den, gir meg ikke før jeg får en ny vifte! :nei:

Du FÅR vel kanskje ikke en ny vifte hvis du har brent opp den du fikk pga feilkobling?

Litt i grenseland den saken, mener kjøperen har krav på ny vifte selv om han ødela den selv. Dette fordi det dreier seg om en "produksjonsfeil" fra aseteks side, asetek ville tjene på å være mer enn behjelpelig for de som fikk feil plugg..

Lenke til kommentar

har plassert en 80mm papst vifte oppå kjølern i tillegg til den tt vifta sin står på (blir vel push'n'pull?)

ga en pen endring i temp: kjører prime95 nå og temp ligger på 35c :D

har også fått ordnet litt i kabelrotet i kabinettet (tt armor, fy faaeen hvor svært det er) :thumbup:

Lenke til kommentar
har plassert en 80mm papst vifte oppå kjølern i tillegg til den tt vifta sin står på (blir vel push'n'pull?)

ga en pen endring i temp: kjører prime95 nå og temp ligger på 35c :D

har også fått ordnet litt i kabelrotet i kabinettet (tt armor, fy faaeen hvor svært det er) :thumbup:

Kjører du den uten heatspreader på cpu?

Skal jobbe litt med ductingsystemet mitt i kveld :thumbup:

Lenke til kommentar

tør ikke fjerne heatspreadern nei :blush:

prøver å unngå modifikasjoner på noe som helst, vil beholde garantien da jeg absolutt ikke har råd til å kjøpe nye deler hvis noe ryker. blakka meg totalt på skjermkort,ram,kabinett og microen....ca. 9000,- brukte jeg i går :whistle:

Lenke til kommentar

Har DFI Lanparty NF4 SLI-D og OCZ 1024MB Dual Channel Gold E.L.. Lekte litt rundt med forskjellige instillinger på minnet, FSB, volt og multiplier nå, og fikk plutselig en feilmelding under oppstart hvor det sto "Feil under lasting av operativsystem" Jeg byttet minnet til min Corsair ValueS-brikke, resatte CMOS, og prøvde å installere Windows på nytt, men den fikk samme feilen. Noen som vet hva det kan skyldes og hvordan jeg kan fikse det? Hadde samme problemet på det første kortet mitt (samme merke), men der ble jeg enig med netshop om at det var noe feil, så jeg fikk nytt.

Lenke til kommentar

Har flashet en gang, men vet ikke om det var riktig bios.

Filename: LPNF450310.zip

Description: 1. NVMM 4.85 and NV RAID 4.81.

2. Enhanced memory compatibility.

3. Enhanced USB Compatibility.

4. Enhanced the support of Athlon 64 in version E3(Venice), E4(San Diego).

Endret av LordHaart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...