Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mine VX brikker vil ikke samarbeide på over 225 fsb. har de nå i de to orange portene.

 

timings er 2-3-3-8 og volt er 3.2

 

er litt gretten på at de ikke klarte 240. de overklokking testa klarte 250 md 2-2-2-8 på 3,2v

 

mene kan være psu, er jo 24 pin psu på 20 pin hk så jeg går glipp av en hel del ampere. kan være at det ikke er stabil nok spenning.

 

uansett så er et NF4 ultra d på vei i posten i løpet av uka, så da må jeg bare få spart til et skjermkort og så er volt no more problem

Lenke til kommentar
mene kan være psu, er jo 24 pin psu på 20 pin hk så jeg går glipp av en hel del ampere. kan være at det ikke er stabil nok spenning.

Nja, nå er vel ikke de siste 4 pinnene på noen egen rail i psu'n, så du går vel ikke glipp av så mye. Men du mener kanskje at hk i seg selv ikke klarer og levere nok?

Psu burde jo være nok til og drive 2 systemer som dine, hvis OCZ da er så bra som det påstås.

Lenke til kommentar
Er ikke de 4 ekstra pinnene bare for at hk skal kunne gi strøm til S-ATA disker?

Er det ikke pci-e da? Uansett det går uten de siste 4 pinnene.

Ved siden av 24-pins kontakten er det ytterligere en kontakt med bare 4 pinner. Jeg hadde en kontakt på PSU som passet perfekt i denne. Fungerer den som en slags erstatning, dersom du kun benytter 20-pins kontakt på hk?

Lenke til kommentar

glemte å si at jeg har nf3 agp versjonen av s939 korta til dfi. det har bare 20 pin atx + den gamle 4 pin kontakten, og den har jeg sef kobla til

 

testa litt mere overklokk nå, med minne asynkront. kjører atm 245ht, mp10, fsb 205.

 

dette virker stabilt. dvs prime krasja etter ca en time, mene jeg har satt opp cpu volt med 0,05, så det sku være stabilt nå, skal spille med dette i dag og prime i natt

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Er ikke de 4 ekstra pinnene bare for at hk skal kunne gi strøm til S-ATA disker?

Er det ikke pci-e da? Uansett det går uten de siste 4 pinnene.

Ved siden av 24-pins kontakten er det ytterligere en kontakt med bare 4 pinner. Jeg hadde en kontakt på PSU som passet perfekt i denne. Fungerer den som en slags erstatning, dersom du kun benytter 20-pins kontakt på hk?

Du mener p4 kontakten? Det er vel en egen tilkobling for den og på kortet, ja.

 

edit: Jeg bruker 20-pin atx. Har koblet til den p4 kontakten og en molex.. det virker stabilt..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

heh...var på posten og henta en vapochill micro extreme...så skulle jeg koble til den medfølgende viftestyringa: men, det er en 4pins kontakt på vifta og 3pins der det er merket at vifta skal inn.... arrgh....frustrerende! noen forslag?

ligger på 35idle uten vifte, men det er ikke kaldt nok! :hmm:

 

edit: pakka den inn i viftestyringa som jeg hadde fra før og lot en pin stå ubrukt.

funker det :thumbup:

der gikk temp ned til 25c idle med vifta på full during, er meget fornøyd med kjøleren hittils! :D men bråker litt på full hastighet...

Endret av amarios
Lenke til kommentar
Ved siden av 24-pins kontakten er det ytterligere en kontakt med bare 4 pinner. Jeg hadde en kontakt på PSU som passet perfekt i denne. Fungerer den som en slags erstatning, dersom du kun benytter 20-pins kontakt på hk?

Du mener p4 kontakten? Det er vel en egen tilkobling for den og på kortet, ja.

 

edit: Jeg bruker 20-pin atx. Har koblet til den p4 kontakten og en molex.. det virker stabilt..

Du har koblet en molex til kontakten på hk? Den som står rett over chipset-kjøleren?

Var litt usikker på om det skulle strøm inn i den (eller om den gav strøm ut), så jeg har ikke koblet til noe så langt.

Men det skal altså en molex inn i den?

Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 16/08/2005 : 01:46

  Når pc'en restarter uten at det blir høye tempraturer så er det enten minnet eller psu'en sin skyld eller? 

Ja og nei. Jeg antar du framdeles snakker om klokking, og selv om du ikke har høy temperatur kan du få plutselige restarter pga cpu, chipset eller hva som helst. Hvis det er klokking du altså snakker om er det ikke slik at cpu trenger og være varm for og ikke klare og jobbe uten feil (=restart/blåskjerm/frys)

For og snu om spørsmålet; hva i en pc kan IKKE føre til plutselige restarter, svaret er er vel svært lite...

Lenke til kommentar
Men hva er mest sansynlig at er grunnen?

Jeg vil tippe at det er generell ustabilitet, som kan være relatert til så mangt.

 

Det kan være for lave spenninger, for stramme innstillinger, osv. En ustabil maskin kan igrunnen låse seg/restarte når som helst, men sannsynligheten er større jo mer krevende arbeid den utfører.

Lenke til kommentar

Har fått ett problem med med maskinen min nå. Det som skjer er at maskinen loader så langt som til windows innlogging skjermen. Deretter rebooter den. må ofte en 5-6 restarter før den vil inn i windows og vis jeg restarter igjen så må jeg starte på nytt like mange ganger igjen.

 

Tror det muligens dete er minnet eller hk som har skylda her. Noen som har samme problemet her.

 

Maskinvare

 

DFI lanparty nF4 ultra-d

OCZ platinum edition 2048

Bzerk 500 W PSU. Denne burde holde.

Gainward Geforce 7800GTX

Lenke til kommentar
Har fått ett problem med med maskinen min nå. Det som skjer er at maskinen loader så langt som til windows innlogging skjermen. Deretter rebooter den. må ofte en 5-6 restarter før den vil inn i windows og vis jeg restarter igjen så må jeg starte på nytt like mange ganger igjen.

 

Tror det muligens dete er minnet eller hk som har skylda her. Noen som har samme problemet her.

 

Maskinvare

 

DFI lanparty nF4 ultra-d

OCZ platinum edition 2048

Bzerk 500 W PSU. Denne burde holde.

Gainward Geforce 7800GTX

Jeg hadde en bZerk 500w som ikke klarte å dra pcen min, så jeg kjøpte en hiper 580w og da fungerte pcen helt fint.

:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...