Gå til innhold

Stillegående vifte

Anbefalte innlegg

Har en XP2000 med en Globawin kjøler (husker ikke eksakt merke), denne bråker som en jetmotor.. siden jeg sover 1 meter fra maskinen så er jeg nødt til å få skifte ut denne vifta. På den kjøleren var det en kobberheatsink som jeg ikke har noen lyst til å skifte ut, kan noen anbefale meg en meget stillegående vifte som kjøler godt og evt hvor man får kjøpt denne. Samt kan jeg beholde den heatsinken jeg allerede har sånn at jeg slipper å styre med å fjerne denne. Til opplysning holder cpu`en 46 grader nå, og den bør kansje ikke bli så veldig mye varmere, har også 3 enermax kabinettvifter i kabinettet, og dualvifte enermax strømforskyning.

Prøvde å søke litt i forumet på dette, men kansje pga min manglende kunnskap på emnet så fant jeg ingenting jeg synes passet helt.

Takker på forhånd for svar.

Mvh Henning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er kjempefornøyd med min løsning: globalwin ribbe fanadapter 80mm enermax vifte + borret hull i døren og festet en lik vifte slik at den blåser rett på vifta til cpu`en. byttet også ut vifta i poweren med en , jada enermax :eek:

på en T-Bird 1.4 ligger jeg på max 55grader med viftene på min (da hører jeg dem nesten ikke)

Gunder1

Lenke til kommentar

Jeg har også XP2000+ og har "silent viking" vifta var thermaltake.. Denne er stille og jeg sover godt ved siden av den :smile:

Hvis du samtidig skrur ned styrken på kabinettviftene (hvis det går ann) så blir det behagelig støy fra den..

ligger på mellom 44 og 45 grader..

Lenke til kommentar

XP1800 overklokket til 1667 (xp2000)

Bruker artic silver 3, en alpha pal 8045 ribbe og papst 8412ngh 80mm vifte med 40,- potensiometer fra clas ohlson.

Støyen er ikke irriterende da jeg til enhver tid har ganske stor motstand gjennom potensiometeret. Tempen er fra 45-54 og maskinen tåler lett 3dmark2001se i loop over natta. (low:51grader, max:54grader, average: 52grader)

DrErling

Lenke til kommentar

Så enhver vifte som skal takle en Xp 2000 er i utgangspunktet bare å sette oppå heatsinken.

Er kansje litt pingle men hadde håpet å unngå sånne "mekking på kabinettet" løsninger, da jeg ødela en cpu forrige gang jeg tukla med heatsinken:)

MVH Henning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...