Gå til innhold

Firefox VS Iexplorer

ViVentis

Anbefalte innlegg

Tabbrowser Extensions, Adblock, Foxytunes, Smoothwheel, All-In-One Gestures og Download Manager Tweak, det er utvidelsene jeg bruker. Hvilke har mest å si når det gjelder ytelsestap? Er det eventuelle alternativer til disse utvidelsene som har mindre å si når det gjelder ytelsestap?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tabbrowser extension har jeg hørt kan gjøre firefox treg, selv om jeg ikke har merket noe til det. Du kan evt. prøve å reinstallere den og sette den til "light" settings. Alternativt har vi tabbrowser preferences, som ikke gav meg all funksjonalitet jeg trengte.

All-in-one gestures har jeg forstått er veldig omfattende, hvis ikke overstående hjelper kan du kanskje prøve å installere mouse gestures i stede.

De andre vet jeg ikke noe om, men smooth scrolling kan hukes av for i nyeste firefox (hvis det er det den extensionen er til).

Lenke til kommentar

Ontopic: Jeg vil tro at de fleste som har prøvd både IE og FF i en liten stund (1 uke - 1 måned) er enig med både meg og Mr.Berg. Firefox er bedre enn IE.

Hvorfor?

Firefox er sikrere enn IE. (Både meg og uten ad-aware og norton oppe å går.

Firefox har musebeveglser. (Og ikke kom å prøv å si at det er negativt!)

Firefox har muligheter for tabbed browsing. (Det er også positivt)

Færre toolbars er lagd for Firefox, ergo er det mindre sjangse for å få ekstra toolbars på firefox

Firefox har færre sikkerhets hull (Som vi vet om ihvertfall).

Firefox kan du "customize" etter ditt eget behov

Firefox er freeware og opensource (Noe som _må_ være positivt

Firefox har innebygget reklameblokker

NB: Alle dise punktene er sammenlignet med IE, ikke Opera.

NBB: Selv vil jeg anbefale å prøve Opera, Firefox og Netscape i en uke hver før jeg ville bestemt meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...