Complexity Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 fikk plutselig en rar lyd fra hardisken, høres nesten ut som om en liten ledningsstump i en vifte! men når hardisken jobber hard forsvinner lyden. den lyden gjør meg ikke noe, men jeg er bekymret for at det er noe galt med hardisken. hele pc'en har jobben som normalt siden dette skjedde, og jeg har skjekket at ingen kabler er i viftene, det er en samsung spinpoint 160g s-ata harddisk som er ganske ny..( ca en halv månede gammel) resten av specs står i profilen Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Det høres ikke bra ut, hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt backup av de dataene du vil ha til senere. En slik subbelyd kan være et lesehode som kommer nedi plata. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Samsung-diskene har rykte på seg for å ryke (min har heldigvis ikke gjort det ). Som nevnt er backup et must. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 hmm.. men når hardisken jobber er det jo ikke lyd Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 har sendt mail til komplett nå. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 fant ut at det IKKE er hardisken!!!! lyden kommer fra hovedkortet en plass.. eller psu'en!!!! kan komme fra prosessoren, men det høres ut som om lyden kommer fra bak den, ca der det intregrerte lydkortet mitt ligger.. fatter ikke hva det er... og at lyden forsvinner når hardisken jobber!! Lenke til kommentar
div_ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 hmm, hadde et problem med lydkort på et visst spill noen år siden, oppdaterte driverene til lydkortet, så var det ok Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 men lyden kommer fra pc'en!! ikke fra høytalerene!! det er mer en slags suselyd\pipelyd... skjerer liksom i ørene!!! Lenke til kommentar
div_ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Tv'er har av og til en suselyd, dette er en "coil" som kan være litt løs aktig,det kan være en an de coilene nær cpu(her jallefall nær cpu hoss meg) som kan lage den lyden(dings med kobber tvinnet rundt) ikke spør meg hvorfor de er løse, IKKE prøv å klemme på de eller noe Det skader ikke på tv'er, har hatt en lyd i 5 år nå....dessverre vet jeg ikke løsning, eller om det er dette i ditt filfelle..men kanskje en årsak Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 jah.. den står i området der lyden kommer fra.. atmed cpu'en!! håper det er denn, og ikke en kondensator!!! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 har selv hatt suselyd på min tv.. men denne lyden er mørkere.. men det kan jo vere denn fordet Lenke til kommentar
div_ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Mørkere stemmer, men så er greiene i tv større også:-) Om det "hadde" vært en kodensator da? Men ikke ta på det når pc er på, kanskje med en gummi pinne om så Husker jeg kom til å bøye den av de ringene BITTELITT da jegdeise et skrujern ned i HK'et når jeg installerte kjøleribba, heldigvis ingen skade........ Endret 15. februar 2005 av div_ Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) er sikert kabinettet's sideplate som står og dirrer, prøv å hold den ene plata fast og se om lyden stopper, verdt et forsøk Endret 15. februar 2005 av Hetland Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 hjelper ikke.. eg ganske sikker på at det er "coilen" som er gåen! siden lyden kommer fra demM!! har en vifte som overdøver pipelyden (litt bedre,,, men blir gal av viftelyden nå) skal prøve så godt jeg kan å få dempet pipingen.. hjelper det å "dytte" litt borti demm? med en gummibit altså? Lenke til kommentar
div_ Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Det å dytte med gummipinne var bare for å se om det var det som var "lydkilden", det fikser/fjerner ikke lyden. Du må nok bare leve med den lyden er jeg redd, men det betyr ikke at HK er ødelagt. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 lyden forsvant nettop!!! helt sykt.. sikkert bare en liten influensa som gikk over for pc'en :!: takk for all hjelp Lenke til kommentar
div_ Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 NP, gjorde du ikke noe i det hele tatt? Ikke for å være slem, men det [/i]kan komme tilbake, men sikkert ikke :!: Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 hehe.. jaja.. får håpe det ikke gjør det da Lenke til kommentar
div_ Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Huff nå har jeg også fått en "vinelyd" fra pc'en en eller annen plass....varig kan det skade hørselen føles det som. Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 ett tips til alle som sier det er en lyd fra pc`n ettellerannetsted: for å finne ut hvor det er bruker du samme triks som en del mekanikere bruker på biler. finn en slangestubb(sånn mamma og pappaen din har som hageslange) en stubb på 50 cm er mer enn nok... deretter tar du den ene enden til øret og andre rundt i kassa... da får du isolert lyden med noen cm margin... musa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå