stene Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg vil gjerne vite om disse prosessene skal være der, eller om det er spyware/virus eller noe sånt: Se bilde her: http://www.freemp3world.com/images/oppgavebehandling.JPG Her er noen opplysninger: - Dette bilde er tatt ca. 2 timer etter at jeg hadde installert windows xp home edition på nytt. - Det er bare to programmer som kjører (ICQ og Norton Antivirus 2005 med full overvåkning) Og disse programmene + winamp, smart ftp og winRAR er de eneste jeg har installert siden jeg installerte windows på nytt. - Rett før jeg tok dette bildet surfet jeg rundt på internett, og plutselig restarta maskina seg, uten noe varsel fra norton verken før eller etterpå. - Jeg sitter i nettverk i en blokk, med brannmur aktivert på routeren. Håper på svar! -Stene Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Ser ikke noe som minner meg om spyware her nei. Et tips kan jo være å søke på prosessen som kjører hvis du mistenker den for å være spyware. Lenke til kommentar
stene Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Ja, men jeg har liksom nettopp formatert og installert windows på nytt, og jeg har aldri sett 4-5 av de prosessene før...... åsså var det så rart at maskina plutselig restarta seg når jeg surfet helt vanlig på vanlige sider. Maskina er også splitter ny! Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Det ser helt normalt ut. MEN! Du må huke av for "vis prosesser for alle brukere" Du kan sjekke hva som ligger under hvær svhost.exe ved og gjøre følgende: I komandolinjen: Tasklist /svc >C:ianaginfo.txt Så åpner du file ianaginfo.txt som ligger på C: Skal være full oversikt der da. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 klikker du på "task list" på www.answerthatwork.com finner du et utall prosesser og forklaring på hva der er, samt om du bør gjøre noe med det. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Selv bruker jeg processlibrary til å finne ut hva de forskjellige prosessene faktisk er. Her kan du søke på prosessnavnet, noe som gjør den litt enklere i bruk. Endret 15. februar 2005 av miCro Lenke til kommentar
stene Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Ok, tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå