BennyXNO Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Ja, da har jeg opplevd det også. Det høres sært ut. Men det ser faktisk ut som om det er det som har skjedd. Jeg har de siste dagene hatt store problemer med nettet. I går testet jeg linjen mot DinSide. og fikk en download på 200kb/s og en upload på 598 kb/s. Nå tenker de fleste at dette må jeg ha forbyttet. Neida, det er faktisk sant. Enda linjen min er en Delta 3600 fra NextGentel Min konfigurasjon har vært som følger. - Kraftig PC med 11G trådløs nettverkskort innegrert i mitt kjære ASUS P5AD2 hovedkort. - SMC 2804 Wifi 11G V.2 trådløs ruter - Netopia 4542 ADSL ruter. Jeg har jo gått og ventet på oppgraderingen fra NextGentel i lengre tid. Men den kom aldri. Men i helgen ble plutselig spillingen helt håpløs å gjennomføre. Det hakket som et uvær. Test hos Itavisen gav 325 kb/s som maks på download. Så jeg begynte å teste vha av ping og tracert (kjører altså XP). Ping mot trådløs ruteren gikk helt fint bortsett fra at jeg mistet hver 50. pakke. (???) Men når jeg pinget mot Netopia mistet jeg hver 3. pakke og på enkelte pakker ble svartiden nærmere 3 sek. (Dessverre har jeg ikke noen skjermdumper å vise til). Selvfølgelig måtte jeg jo ringe NextGentel. Ære være den supporten, tok bare 30 min å komme igjennom (Hele samtalen tok bare 2 min dog, så bare treg er de ikke). Jeg forklarte problemet og hun testet kommunikasjonen mot Netopiaen min. Selvfølgeglig var alt som det skulle mente hun. Så vi gikk i gjennom konfigurasjonen på pcen min, som etter hennes skjønn var i skjønneste orden. Men så var det her med trådløs-nettet. Hun ville at jeg skulle teste uten den i mellom, så skulle hun sende meg en mail med hvordan jeg skulle teste uten å bruke Itavisen eller DinSide Data, for disse var ikke helt pålitelige. Jeg leste mailen og er til dels enig at testen Nextgentel anbefaler vha et ftp program, nok er mer pålitelig. I går kveld begynte jeg så testen. Ftp-testen gav meg et resultat på 311 kb/s som maks. Så begynte arbeidet med å krype under bordet for å koble bort trådløs-ruteren og plugge kabelen direkte i pcen i steden. Selvfølgelig måtte jeg jo inn i biosen og enable nettverkskortet (Noen har fortalt meg at jo mer du disabler i biosen av utstyr du ikke trenger, jo raskere er maskinen). Testene var ikke noe bedre i dette oppsettet. Nå var det bare en ting å gjøre..... koble av alle ledningene i Netopiaen og slenge den i veggen. Men etter å ha koblet av alle ledningene kom jeg på at det kanskje var lurt å se på kontaktene i Netopiaen for å se om noen av pinnene der var bøyd. Men neida, pinnene var fine de, bare de hadde et slik tynt rødtbrunt belegg på seg. Skrujern ble tatt frem og jeg skrapte forsiktig bort det jeg kunne se av belegg. Netopiaen skulle få en sjanse til, ledningene ble plugget inn igjen der de skulle. Og VIPS plutsleig fungerte nettet så godt som det aldri har gjort før. Test hos ITavisen 3595 kb/S. Hilsen en atter fornøyd NextGentel kunde! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå