r0zie Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hallo! Hva er det som er hva på en 3 pins kontakt (typen du har på cpu vifte o.l. som du setter i hk.) fordi at jeg har lurt litt på om det går an å koble om min resistator på en vifte jeg har (lodde på ledningen på en 3 pins) og sette den i viftestyringen? Ble litt vanskelig å forklare dette men altså; Jeg har en vifte med molex kontakt til strøm som jeg har koblet til viftestyringen (rød og blå ledning inn i viftestyring så kan jeg stille 5 og 12v) det er allerede en RPM regulator/resistator/rheostat eller hva det kalles på selve viften og jeg vil prøve å koble denne til en 3pins kontakt sånn at jeg kan styre rpm med zalman viftestyring link til vifta; Mist vifte link til viftestyring; zalman viftestyring Så viss jeg har klart dette så skal jeg kunne stille 0 volt, 5 volt og 12 volt, + kunne stille rpm på den vifta med viftestyringen. Håper noen forstår forklaringen min Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Ledningene til 3-pins kontakt : Rød: 12Volt Svart: Jord Gul: RPM avlesning eller hva det kalles Vet ikke helt om dette er svaret du er ute etter, skjønte bare litt av innlegget ditt. Føyer bare på noe ekstra jeg. Molex kontakt: Gul: 12V Rød: 5V Svart: Jord Hvis dette ikke var overhodet hva du var ute etter, så si ifra, så skal jeg prøve på nytt :o Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Den er grei, men ikke helt det jeg lette etter jeg har en sånn rheobus tilkobling på vifta, går det an å koble om denne så den passer på en 3 pins kontakt? sånn at f.eks jeg kan styre rpm med viftestyringen som kun har 3pins kontakter. Edit; Jeg tok å prøvde og det funka ganske dårlig. Når jeg skrudde på den knappen (rheostat) så var det enten av eller på. Jeg misstenker det er fordi at viftestyringen gir strøm i tilleg.. Går sikkert an å fikse på men jeg gidder ikke nå Endret 15. februar 2005 av r0zie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå