gameviper Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Jeg lurer på hvilke erfaringer folk har hatt med Elitegroup G556E & Netshop notebook 1557GLS! Begge har scoret høyt på div. tester så tenkte jeg skulle høre med folket om hva de mente hadde vært det beste valget. Her er spesifikasjonene på de 2 forkjellige: Elitegroup G556E 15" TFT skjerm, 1400x1050 oppløsning Intel Pentium-M 2000 prosessor (Dothan, 2MB cache) 1GB (1024MB) DDR PC2700 (333MHz) Viking toppkvalitets minne 60GB 7200rpm harddisk Kombinert 8x DVD-ROM leser / 16x/8x/24x CDRW-brenner 128MB DDR ATI Mobility M11 Radeon 9700 skjermkort 5.1 lydkort og stereo høyttalere Trådløst 54Mbit nettverkskort (Intel Pro 2200 802.11b/g) 10/100Mbit nettverkskort 56k modem integrert 2x USB 2.0 porter 1.5Mbps/12Mbps/480Mbps FireWire IEEE1394 port 1x Type II PCMCIA IrDA 1.3 (4.0Mbps) infrarød port Synaptics touchpad m/scrollknapp Parallell port Hodetelefonuttak / 5.1 utgang (SPDIF utgang) Mikrofon inngang Utgang for ekstern skjerm TV-utgang (S-video) Aluminiumslokk i skjermen gir ekstra beskyttelse Norsk 220V strømforsyning/lader følger med Norsk tastatur Internt li-ion batteri Driftstid på batteri opp til 4 timer Opplading fra tomt batteri ca. 3 timer Leveres uten operativsystem Størrelse: 326 x 258 x 25 mm Vekt kun 2,8kg 3 års gratis internett abonnement følger med. Internett pakken leveres med Norman Virus Control, brannmur som beskytter mot inntrengere, barnefilter og gratis support. kr. 14,960,- Netshop notebook 1557GLS Country kit for AOpen barebone bærbar PC (På lager 100+) AOpen barebone bærbar PC m/ATI 9700-128 15"TFT, 10/100, 56K, modell 1557GLS Intel Wireless LAN Mini PCI Card 54MBPs Produksjon og testing av PC bærbar PC Intel Pentium M 755 2,0GHz FSB400 2MB CACHE BOXED "Dothan" Kingston 512MB 400 MHz (PC3200) SODIMM DDR Non-ECC SODIMM Kingston 512MB 400 MHz (PC3200) SODIMM DDR Non-ECC SODIMM Hitachi Travelstar ATA/100 60GB 7200RPM 7K60 8MB cache AOpen CD-RW/DVD slimline for 1557 for bærbar PC Ingen kr 14477,37 Endret 16. februar 2005 av gameviper Lenke til kommentar
schwin Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Ville nok gått for Netshop sin ja. Dårlig batteri og greier på den g556e'en. Men dette er bare min mening. Hva mener du nugi?? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 jeg har Netshops og en kompis har Elitegroups.. Jeg hadde tatt Netshops, ikke bare fordi det er den jeg har men fordi det er bla. en Centrinomaskin! kompisens Elitegroup BRÅKER og han hadde store problemer med nettverkskortet.. Lenke til kommentar
gameviper Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 jeg har Netshops og en kompis har Elitegroups.. Jeg hadde tatt Netshops, ikke bare fordi det er den jeg har men fordi det er bla. en Centrinomaskin! kompisens Elitegroup BRÅKER og han hadde store problemer med nettverkskortet.. Hvordan er Netshop'n din til spill? Hvis du da har testet det ennå... Holder ATI 9700 kortet i massevis eller? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 jeg har spilt Doom3 med god grafikk på den. Half-Life 2 funket også bra. NFSU2 funker VELDIG bra..! kanskje noen kan poste hva de får i 3D Mark 2001 på begge maskinene for deg slik du kan sammenligne..jeg sitter dessverre på min stasjonære og får ikke tid til testingen akkurat nå... Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Du vil få ca. 3000 i 3DMark03. Tror ihvertfall det er det som er vanlig. Skal maskinen hovedsaklig brukes til spilling vil jeg heller anbefale Acer Ferrari Lenke til kommentar
trollmannen Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Har 1557 GLS selv mens naboen min har 556'en. Begge to er med p4m 1,7 dothan. 556'en har aluminiumscasing, så den tåler mer 'røff' behandling (antar jeg). 1557'en er 100% plastikk og føles 'billig' ut. Utifra erfaring har netshoppen litt lengre batterilevetid (ikke nødvendigvis sant for absolutt alle modeller av hver laptop). 1557 har 3 usb porter, elitegroup 2. 1557 har innebygd kortleser for div. minnekort, elitegroup ingen. Entertasten på elitegroupen er 'liten' (samme 'høyde' som de andre bokstavtastene), men tastaturet i seg selv er litt bedre å skrive på (subjektivt). Ellers er maskinene omtrent helt like. Skulle jeg kjøpt bærbar i dag ville jeg nok valgt netshop'en (pga entertasten på elitegroupen er litt irriterende til tider). edit: skrev litt feil Endret 15. februar 2005 av trollmannen Lenke til kommentar
gameviper Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Du vil få ca. 3000 i 3DMark03. Tror ihvertfall det er det som er vanlig. Skal maskinen hovedsaklig brukes til spilling vil jeg heller anbefale Acer Ferrari F3400LMi du tenker på da? Hvilken butikker i norge er det som selger den bortsett fra mpx.no&netshop der de koster 19k ? Det som er kjedelig med Ferrari er at man kan ikke få den oppgradert (1024ram\annet HD osv.) hvis noe skal oppgraderes må man gjøre det selv! Og da selvfølgelig hvis man ikke har gjort det før og har lite peiling om laptops struktur er det lettere å drite seg ut og "fucke" opp et eller annet.. Endret 15. februar 2005 av gameviper Lenke til kommentar
gameviper Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Har 1557 GLS selv mens naboen min har 556'en. Begge to er med p4m 1,7 dothan.556'en har aluminiumscasing, så den tåler mer 'røff' behandling (antar jeg). 1557'en er 100% plastikk og føles 'billig' ut. Utifra erfaring har netshoppen litt lengre batterilevetid (ikke nødvendigvis sant for absolutt alle modeller av hver laptop). 1557 har 3 usb porter, elitegroup 2. 1557 har innebygd kortleser for div. minnekort, elitegroup ingen. Entertasten på elitegroupen er 'liten' (samme 'høyde' som de andre bokstavtastene), men tastaturet i seg selv er litt bedre å skrive på (subjektivt). Ellers er maskinene omtrent helt like. Skulle jeg kjøpt bærbar i dag ville jeg nok valgt netshop'en (pga entertasten, den er litt irriterende til tider). Thx! Tror nok det blir 1557 ja! Men når det kommer til tester så scorer faktisk begge to ganske likt på det meste. Det er ikke så absolutt stor forskjell på dem på ytelse. Men 1557 vinner med noen små marginer.. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) jeg har Netshops og en kompis har Elitegroups.. Jeg hadde tatt Netshops, ikke bare fordi det er den jeg har men fordi det er bla. en Centrinomaskin! kompisens Elitegroup BRÅKER og han hadde store problemer med nettverkskortet.. Og du mener at G556 ikke er en Centrino maskin? ECS har flere bærbare med blant annet Centrino og P4. Kanskje kameraten din har det sistnevnte siden han sin bråker mye? F3400LMi du tenker på da? Hvilken butikker i norge er det som selger den bortsett fra mpx.no&netshop der de koster 19k ? Det som er kjedelig med Ferrari er at man kan ikke få den oppgradert (1024ram\annet HD osv.) hvis noe skal oppgraderes må man gjøre det selv! Og da selvfølgelig hvis man ikke har gjort det før og har lite peiling om laptops struktur er det lettere å drite seg ut og "fucke" opp et eller annet.. Sjekk ITbutikken.no, de har fine priser på Ferrari modellene. Jeg vet også at Netshop kan bytte ut HD for deg hvis du vil det. Dessuten er det ikke så vanskelig å bytte ut verken hd eller minne. Endret 15. februar 2005 av MrBlueJack Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Og du mener at G556 ikke er en Centrino maskin? vel, denne maskinen ble solgt en god stund med Centrino merking selv om ikke det var en Centrino, maskinen hadde Pentium M, Intel brikkesett men ikke Intels trådløse kort. Så det er en Centrino klistremerke på maskinen (til kompisen) men maskinen har en Realtek wifikort. Det ble jo en stor sak på det.. men ser nå i specsen på Elitegroupen at den har Intel nettverkskort. Da har det blitt en Centrino da (etter mye pepper!) ...tar neppe feil mellom Centrino og Pentium 4 (btw, sistnevnt har ingenting i en bærbar å gjøre!) Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 P4 har kanskje ikke noe å gjøre i en bærbar, men det finnes, og mange velger det. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 P4 har kanskje ikke noe å gjøre i en bærbar, men det finnes, og mange velger det. ja, det finnes noen slepbare PCer rundt omkring.. Lenke til kommentar
AhmanKell Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Jeg ser ut til å være den eneste som anbefaler Elitegroup... Jeg kjøpte min i November 04'. + Med G556E -Ytelse/Pris -Kraftig spille maskin (eneste er når du ikke har i strømmen, da senkes alle klokkefrekvenser og spill som WC3 lagger) -Tastatur (utenom enter som ligner på "shift") -Forsterkning i skjerm - Med G556E -Enter-tasten (blir en vanesak etterhvert) -Hissig vifte når du fyrer opp krevende spill (jeg har headset og plages egetntlig ikke) -2 USB porter Jeg har ikke hatt problemer med <> som andre har hatt problemer med: -Nettverkskort / Tråløst -Entertasten PS: Har aldri prøvd Netshopen, men anbefaler G556E! PS:PS: Jeg fikk 1337poeng på 3Dmark05 Edit: skrive feil... ikke uvanlig akkuratt... Endret 15. februar 2005 av AhmanKell Lenke til kommentar
schwin Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg ser ut til å være den eneste som anbefaler Elitegroup... Jeg kjøpte min i November 04'. + Med G556E -Ytelse/Pris -Kraftig spille maskin (eneste er når du ikke har i strømmen, da senkes alle klokkefrekvenser og spill som WC3 lagger) -Tastatur (utenom enter som ligner på "shift") -Forsterkning i skjerm Greit nok at den har litt bedre skjermlokk pga aluminiumsinnlegget, men at tastaturet er bra er noe av det værste jeg har hørt (men du skrev jo at det var subjektivt så...). Det klakker og klikker og bøyer seg og er forferdelig å skrive på hvis du skal ha min mening, nå skal det sies at det skal litt til for at tastaturet på bærebare blir bra (da må du ha en av disse merkepc'ene, dell sine er greie, acer sine er strålende) Ytelse/Pris, akkurat det samme på netshop sin. Nå sitter jeg på en compal cl56 og jeg er mye mer fornøyd med denne enn g556e hvertfall... Håper du finner ut hva du vil ha og hva du prioriterer, og lykke til med kjøpet. Lenke til kommentar
gameviper Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Vel tilslutt så endte med at jeg bestilte en CL56 fra Netshop. CL56 barebone bærbar PC m/ATI 9700-128 15" SXGA+, 10/100, 56K, FW, DVD+/- RW 15" TFT aktiv matrise SXGA+ Oppløsning (1400*1050) Intel Pentium M 755 2,0GHz FSB400 2MB CACHE BOXED "Dothan" Kingston 512MB 400 MHz (PC3200) SODIMM DDR Non-ECC SODIMM Kingston 512MB 400 MHz (PC3200) SODIMM DDR Non-ECC SODIMM Hitachi Travelstar ATA/100 60GB 7200RPM 7K60 8MB cache Intel Wireless LAN Mini PCI Card 54MBPs Innebygget 10/100MBIT nettverkskort Dimensjoner (BxDxH): 33.36 cm x 27,63 cm x 3,1 cm Vekt: 2.85 kg I tillegg siden det ble igjen noe penger la jeg til: LaCie 250GB P3 Ekstern Harddisk USB 2.0 Targus bæreveske Kensington lås Sum Total: 16,900,- kr. Syns dere dette ble en bra nok kjøp? Eller har jeg "driti" meg ut nå Vurderte å vente litt ettersom skal visst komme nye skjermkort veldig snart så da vil jo de fleste med 9700 serien falle endel i pris men klarte ikke å vente. Dessuten hvis jeg hadde ventet til de kom så hadde det gått nok en 4\5 mnd så hadde igjen noe nytt kommet så jeg hadde akkurat vært på samme sted igjen.. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 [*]Kensington lås hva i all verden skal du med denne? Lenke til kommentar
gameviper Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Er ofte på LAN så syns at det er greit å ha med den så slipper den å bli borte når jeg er away fra den og for eks sover Er bare 150,- og det er mer sannsynlig at en uten enn en med blir da stjålet ettersom de må jobbe litt for å få den løs! Men uansett syns du det var et greit kjøp? eller ? Endret 16. februar 2005 av gameviper Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 er du på LAN så kan du like godt la den bærbare være hjemme..har du kanskje glemt at det finnes noe som heter responstid på LCD skjermer? Lenke til kommentar
gameviper Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Vel ofte og ofte.. Er det hvertfall 3 ganger i året. Syns alt blir så mye enklere med en laptop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå