Gå til innhold

Skifte LEDs i Razer mus?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som vet om det er vanskelig å bytte ut LEDsene i Razer musen. Det sitter to røde leds inne i musen, jeg vil gjerne ha to blå.

Liker å skille meg ut :D

Vil disse funke: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBLED505VBL ?

Noen som har linker eller noe til noen andre som har gjort det, eventuelt noen som vet hvordan man åpner Razer musen? Snakker om Razer Diamondback

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nok bytte LED, men pass på at du får en som trekker like mye strøm ellers varer de kortere eller gir dårligere lys.

Ofte er skruer dekket med div klistremerker eller glideputer under, tror ikke det er noe hokus pokus å få den opp, kjenn og se godt etter runde fordypninger som kan være skruehull.

Lenke til kommentar
Lurer på om det er noen som vet om det er vanskelig å bytte ut LEDsene i Razer musen. Det sitter to røde leds inne i musen, jeg vil gjerne ha to blå.

Liker å skille meg ut :D

Vil disse funke: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBLED505VBL ?

Noen som har linker eller noe til noen andre som har gjort det, eventuelt noen som vet hvordan man åpner Razer musen? Snakker om Razer Diamondback

clasern's ultra blå LEDs har mye finere farge, mye mørkere og renere blåfarge, og regner egentlig med at det er 3.3v men kommer jo 5v ut av usb(?) så ka njo være det også

Lenke til kommentar

LED's er "Merket" enten med en lang fot og en kortere, noen ganger er en av fotene klemt flat på en liten plass.

En LED lyser bare når + og - er på rett fot så det er lett å finne ut av.

Det kan stå på kretskort hvor mange volt en LED trekker. Det er lett ålodde av og på, men vær forsiktig så du ikke varmer for mye med loddebolten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Min erfaring med leds bytte i mus var at musa fungerte mye dårligere enn før.

Vet ikke om det er noe med rødt som gjør at den "leser" bedre men blå,hvit,grønn,oransje og uv leds fungerte ikke like bra som med den røde originale.

Den "lagget" mye mer og responsen var svært dårlig.

Brukte flere type leds også. Men rødt var det eneste som virkelig fungerte.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er noe med rødt som gjør at den "leser" bedre men blå,hvit,grønn,oransje og uv leds fungerte ikke like bra som med den røde originale.

sikker på at alle LED'sa hadde over 8000mcd? de må nemlig ha minst 7500mcd (tror jeg) mens den som er fra før er ca 8000,

Lenke til kommentar

De på microplex er hvertfall på 8000mcd. Men det er bare den under som trenger å være så sterk? Det er bare der det lyser for leseren, de andre LEDsene er bare for å lyse opp musa.

Noen tips på hvordan jeg skal åpne den? Fant en skrue under den bakerste foten (den store) og skrudde ut skruen, prøvde å dra i den og alt men den vil ikke opp...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
sikker på at alle LED'sa hadde over 8000mcd? de må nemlig ha minst 7500mcd (tror jeg) mens den som er fra før er ca 8000,

De aller fleste jeg prøvde hadde mcd over 10k utenom uv leden. Den fungerte best med blå som hadde 11k mcd men ikke tilfredstillende nok. Den "lagget" for mye til at jeg orket å ha de sånn.

Lenke til kommentar

men det er ikke noe problem for meg å bare bytte ut de to (tre?) LEDsene som lyser opp musen og la den under ved leseren være der den er.

Bare finne ut hvordan jeg åpner den dumme musen...

Endret av kuroger
Lenke til kommentar

jeg har netopp bytta LEDen under min MX500 med en blå LED (nesten slik du viste bare min kom fra clas ohlson)

jeg målte standard LEDen på 2.2 volt... mens den jeg har nå egentlig er på 3.3 volt, men jeg merka ikke stort forsjell.....

anbefaler deg å ikke gi opp den LEDen under leseren!

det ble ganske stilig syntes jeg....

Lenke til kommentar

Så viss jeg skifter min røde led ut med en grønn en så blir responsen dårligere :dontgetit:

Lenke til kommentar

alt dette med hvor mye strøm dem trekker og mye motstand dem er på er ikke nøye!

eneste man egentlig trenger å tenke på er spenningen...

som jeg skrev tidligere at standard LEDen var på 2.2 volt og den nye var på 3.5 volt..

er slikt man må tenke på...

man kan trekke ca 100mA fra et PS2 interface før det er skadelig (er ikke sikker på hvordan det er med usb men man kan trekke mer fra usben)

å så lenge en LED er på 30mA er ikke det noe å tenke på

ellers så kan dere gjøre slik jeg gjorde med spennings problemet:

på usb og ps2 et det 2 ledninger som er 5volt, slik jeg gjorde det var at jeg lodda på en 100ohms motstand på LEDen å kobla den til denne 5volten

da målte jeg den til 3.2volt, LEDen er riktig nok 3.5 men det vil ikke merkes!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...