Gå til innhold

Batteri Canon Eos 300D


Anbefalte innlegg

Fant en nettbutikk hvor de hadde batteri BP 511 til 460 kroner inkl. frakt og moms!! .Det er jo meget billig,er nok ikke originalt batteri men dog...

 

Er det lurt å kjøpe slike batteri,Canon skriver jo i manualen at det skal kun

skal være originalt tilbehør,men spiller det noen rolle?

Eller er det noe som kan "gå galt" om man bruker slike uoriginale deler?

Noen som har noen formeninger om dette?

 

Takker for innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har benyttet "uekte" batterier til flere av mine tidligere kameraer. Det har ikke vært noe problem.

Til min eos300D har jeg ikke kjøpt ekstrabatterier, ganske enkelt fordi jeg ikke har hatt behov for det. Batteriet lades opp på et par timer og varer i alle fall så lenge jeg er i stand til å holde på utendørs. Tar massevis av bilder før jeg lader på nytt. Tror aldri jeg har fått varsel om lav kapasietet!

PS: Du har kjøpt Eos300D skjønner jeg :p

Endret av rogerjo
Lenke til kommentar
Jeg har ett stk originalt og ett stk Hähnel uorignalt batteri, og vil tro jeg hvis jeg skal kjøpe meg flere batteri så vil jeg gå for uoriginalt (såfremt pris / styrke lønner seg)

 

Forøvrig vil jeg anbefale å ta en titt på denne tråden:

 

http://forum.akam.no/index.php?showtopic=322049&hl=batteri

Så sant som det er sagt. Bruker også Hähnel, i tillegg til originalbatteriet til min 10D, og erfaringen min er faktisk at Hähnel-batteriet er minst like bra som det originale. Det kan lades i Canon-laderen, det skader absolutt ikke kameraet, og det er i grunnen ingen grunn til å betale grov overpris for et originalt Canon-batteri når man har såpass gode alternativer!

Lenke til kommentar

Man skal vel være litt skeptisk til uoriginale deler generelt, men vet jo aldri kvalitet på ukjente merker.

 

Hvis man kjøper batteri av merket Kjukli (Made in Bogusland) til 10kr så bør vel en varselbjelle ringe, i værste fall leverer batteriet feil volt og svir alt.

Bare ett vilt eksempel :p

 

Men er kvaliteten god og alt funker så er det vel ingen hindring å gå for uoriginale duppeditter.

Lenke til kommentar
Batteriet heter Lion Cell,vet ikke hva slags merke det er ,høres jo litt "uoriginalt " ut :hmm:

Lion Cell er gode batterier. Bruker selv 3 av disse og er veldig godt fornøyd med dem.

I forhold til mitt originale batteri er de mye bedre på både pris og styrke (varighet).

 

www.itech.no har greie priser på batterier.

 

Edit: Rotehode

Endret av Åkken Bom
Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke hørt om noen som har opplevd Canons mareritt jeg ;)

Jeg betaler ivertfall aldri mer dobbel pris for et batteri som er dårligere enn uoriginalen.

 

Med så mange tusen (millioner?) batterier av denne typen som brukes verden over og svært få (om noen) som har opplevd at batteriet koker over og herper kameraet tror jeg nok at statistisk sett er man meget trygg :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg tok en sjanse og kjøpte to batterier på Ebay til mitt Canon EOS D60 til latterlige $10 for 2! Jeg mottok batteriene etter 5 dager, ladet de og testet de. Til min store overraskelse merket jeg null forskjell på disse batteriene og det originale Canon batteriet. De er minst like bra. OG DE KOSTET MEG $5 stk'et!! Batteriene er Li-ion, men er ikke merket med noe strømstyrke så jeg vet ikke helt hvor mange mAh de er på, men som sagt, så merker jeg ikke forskjell på batteriene.

 

Kan ikke helt skjønne åssen de kan tjene på å selge sååå ufattelig billige batterier.

 

Jeg tok nettopp en rask titt på Ebay og på butikken som solgte batteriene (xbattery), men de har ikke flere slike tilsalgs. Synd! Ellers så skulle jeg kjøpt flere. Men etter et raskt søk på BP 511, så fant jeg andre som selger til noenlunde samme pris. Men jeg vet jo ikke om det er samme kvalitet som jeg fikk kjøpt av xbattery...

 

Her er link til batterier f.eks: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...3874458030&rd=1

 

Moralen er: Ebay er faktisk helt konge!!

Lenke til kommentar
Bare et siste spørsmål før jeg bestiller: Kan jeg sette inn to forskjellige batterier med forskjellig mAh?

Det originale er vel på ,er det 1100 tror jeg,går det bra å "blande "disse?

Hvis jeg kjøper et på 1300 mAh?

(Har batterigrep)

 

Takker.

Det går helt fint.

Jeg kjører det originale 1100mAh sammen med et uoriginalt 1300mAh. Det andre settet jeg kjører i grepet er 2 stk 1400mAh, og det merkes på hvor lenge batteriene varer :yes:

Lenke til kommentar

Kjøpte batteri i går på QXL,vant budrunden med 200 kr!!!!

Tror det var 1700mAh?? Vet ikke om det stemmer,får se hvilket merke det er jeg

har kjøpt,vet ikke om jeg kommer til å bruke det men ...... :ermm:

Er vel dumt å ta sjangse på å ødelegge nytt kamera,men får se hva det er først....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...