valsil Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hei Jeg har en Access database som jeg gjør spørringer mot. Der PumpeNavn er registrert i Pumpe-tabellen med datatypen tekst. Når jeg kjører spørringen under query = "SELECT * FROM Pumpe WHERE PumpeNavn = ' Pumpenr1 ' " Selv om jeg vet at det er registrert en Pumpe med PumpeNavn = Pumpenr1 gir testen MsgBox(ds4.GetXml --> <NewDataSet/> dvs fant ingen forekomster. Er det noen som har noen ideer til hva jeg har gjort feil? For at noen lettere skal kunne hjelpe meg viser jeg under koden jeg bruker for å hente data fra databasen. Dim conn As New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & db & ";") Dim da As New OleDbDataAdapter(query, conn) conn.Close() Dim ds4 As New DataSet da.Fill(ds4) conn.Close() MsgBox(ds4.GetXml) Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Ekke bare litt mange mellomrom der da? 'pumpe1' != ' pumpe1 ' Lenke til kommentar
valsil Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Ekke bare litt mange mellomrom der da? 'pumpe1' != ' pumpe1 ' Takk for hjelpen. Ikke så lett å se sånne små detaljer. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Kanskje på tide å skru ned oppløsningen på skjermen eller skaffe seg briller? :-P Nei, det er vel bare sånn man lærer seg å følge med på etterhvert...... Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå