Gå til innhold

AMD Athlon 64 3200+ Kun 1004Mhz?

Atomic

Anbefalte innlegg

HJELP!!

Jeg har en liten problemstilling her:

Normalt viser Corecenter er cpu på 2200 Mhz... men av en eller annen grunn er denne kun 1004 nå.. Tror dette har noe å gjøre med AMDs Cool'n'Quiet funksjon.. men uansett hva jeg gjør vil ikke prosessoren gi mer "kraft".. Som man kan se så er også Vcore utrolig lav... Kan Cool'n'Quiet ha hengt seg opp??

Har prøvd å disable det i bios, resette bios, legge inn nye drivere, ny corecenter, avinstallere corecenter+++

Noen råd!!! :cry::cry::hmm:

post-222-1108417419_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multiplier skal være 11, men uansett hva jeg setter den på stiller den seg ned igjen til den tid jeg får boota opp windows... får jo ikke satt høyere multiplier enn det prosessoren godtar dvs 11 på denna...

Men det rare er jo at med noen programmer for å vise cpu hastighet så kommer 2,2 opp... mens med andre 1004 mhz... hvis jeg kjører tester for å vise ytelse...får jeg en score som tilsvarer en 1 gig AMD...

Kan det være noen andre programmer som ligger å forandrer på dette? I bios vises 2233 mhz :hmm:

Lenke til kommentar

Kan ikke si det hjalp å sette den til "startup"...

Får prøve og laste siste bios..Og evt ny windows... så får vi se! :hmm:

Noen som vet om det finnes andre programmer enn corecenter for å stille på viftehastigheten på cpu? På et Msi K8N Neo...

Lenke til kommentar
Kan ikke si det hjalp å sette den til "startup"...

Får prøve og laste siste bios..Og evt ny windows... så får vi se! :hmm:

Noen som vet om det finnes andre programmer enn corecenter for å stille på viftehastigheten på cpu? På et Msi K8N Neo...

Prøv SpeedFan 4.20

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Prøvd å skifte fra "minimal power management" til "Home/Office desk"?

Steike.... det funka... der redda du meg i siste sekund...Hadde allerede begynt og forberede en reinstallasjon...

det var enten powermanagement eller bios som var problemet...

Samma det...takker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...