pianoforte Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Vil ha et brukbart digitalt kamera til maks 2500. Hva anbefales? Skal brukes en del på reise, men behøver ikke å være ekstremt lite. Antall pixler er ikke veldig viktig, heller litt ordentlig optikk. Må ha optisk zoom, helst rundt 3x. Tar også gjerne imot erfaringer fra kjøp av kameraer i den prisklassen i tillegg til anbefalinger Endret 14. februar 2005 av eivindask Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Canons A-serie kan helt sikkert anbefales, da disse kameraer giver fuld manuel kontrol og god, skarp optik - noget som du ikke ellers finder hos de mange populære lommekameraer. Tag et kig på de nye modeller, A510 og A520. Der er nok ikke nogen tests af dem endnu, men kan umuligt forestille mig at de er blevet dårligere end deres forgængere (A75, A80, A85, etc.) Lenke til kommentar
denlengste Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 hva med Minolta Dimage Z10? https://prisguiden.no/produkt/19652 har bestilt et selv, håper det kommer før helgen. har fått gode kritikker på tester rundt omkring.. i tillegg bruker det AA-batterier som man kan få tak i hvorsomhelst i verden. vil tro det er en fordel når man er ute å reiser Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Som vanlig må vi ha litt motvekt til Canon-klanen, og må som like vanlig få anbefale Olympus C-700-serien. Her har du for tiden 3 greie modeller å velge mellom, det er lommeboka som avgjør: - C-725: 2.95 Mpixel og 8 x zoom, ca. 1950,- - C-760: 3.1 Mpixel og 10 x zoom, ca. 2400,- - C-765: 4.0 Mpixel og 10 x zoom, ca. 3000,- Funksjonsmessig er de nokså like. Tror ikke den minste har lyd på videosnuttene, samt at 760/765 har blitt krympet, og er nå det minste kameraet du får med så kraftig zoom. De har alle meget bra optikk, og den kraftige zoomen, samt supermakro ned til 3cm er begge svært morsomme. Se link til testbilder fra et par andre i samme serien i min signatur, C-700 og C-750 (nå utgått). Jeg tror jeg ville økt grensen dim med 500,- så får du et kamera å vokse med, selv om de andre to også er meget gode kjøp. Endret 15. februar 2005 av manskow Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Husk at du må kjøpe ekstra minne for å utnyttekameraet Men dere veit det sikkert uanz Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hva med HP R707 da? Den koster 2499 kr. og den har 5.1mpx, 3x optisk zoom, 7x digitalt zoom osv... den har også sånn røde-øyer fjerner innebygd! Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Styr unna HP.De kan ikke lager kamera. Hold deg til gamle gode kjente kameraprodusenter som har laget kamera og ikke minst, optikk i en menneskealder. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Har lenge anbefalt Nikon Coolpix 4200/5200. Tror du kan få ihvertfall 4200 til rundt 2500 kroner nå ettersom det nå lanseres etterfølgere. 4 megapixels, 3x optisk zoom, skarp skjerm, fin størrelse og veldig skarp fin ED optikk. Ikke la dere lure foresten... det er 5900 og 7900 som er direkte etterfølgere av 4200 og 5200. De som kalles 5600 og 7600 eller hva det nå var, har optikk og ellers annen kvalitet som de billigere 3200 og 4100 kameraene. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 I steden for å starte ny tråd om så å si samme emne så hever jeg meg på her Har tenkt meg et kompakt digital kamera, noe samme prisklasse. Og kom da frem til DENNE Noen kommentarer eller forslag til alternativer ? Takk for respons. Håper dette kanskje også kan gi noe tips til trådstarter Lenke til kommentar
F828 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Det å spørre i dette forumet om anbefaling av kamera blir like lite nyttig som å spørre om noen kan anbefale ei jente fordi du har tenkt å gifte deg..... F828 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Det å spørre i dette forumet om anbefaling av kamera blir like lite nyttig som å spørre om noen kan anbefale ei jente fordi du har tenkt å gifte deg..... å kan ikke du anbefalle meg en jente? men det kan nok stemme dette, alle har sine favoritter, så det gjelder å finne ut hvilke "behov" man har og hvilket kamera passer best i forhold til disse "behovene". Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Det å spørre i dette forumet om anbefaling av kamera blir like lite nyttig som å spørre om noen kan anbefale ei jente fordi du har tenkt å gifte deg..... F828 Ikke helt enig, men det krever at trådstarter lister opp hva man skal bruke kameraet til og hva man legger mest vekt på. Selv om man vil få forskjellige svar, så vet man ihvertfall hva andre er fornøyde med, og kan vurdere de kameraene litt nøyere. Trådstarter bør også være aktivt med i diskusjonen, så kan man etterhvert sirkle inn ett par-tre kamera som er aktuelle. Bedre enn ingenting Lenke til kommentar
F828 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Afset; helt eneig. Hva er vi uenig om? Det er jo det jeg sier. Det du sier - mener jeg.... Man må si hva man vil ha. Jeg vil ha en; Som tar oppvasken.... som legger seg kl. 09!!! og venter.... Som vasker mine klær... (viktig) Så da så .... Jeg mente det mer som en påminnelse om at man må prøve å være mer spesifik i hva man ønsker seg i et kamera.... Noe du selv har påpekt... etter hva jeg kan erindre... F828 Lenke til kommentar
Ib Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Drøy en måned om du kan så du får med deg testene av alle de nye kameraene fra vinterslippet samt lavere priser på "gamle" modeller. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg mente det mer som en påminnelse om at man må prøve å være mer spesifik i hva man ønsker seg i et kamera.... Noe du selv har påpekt... etter hva jeg kan erindre... Du nevnte ikke at man burde være mer spesifikk... det virket som du mente at det uansett var litt "bingo" å be om anbefalinger her på forumet. Men samme det... nå er vi off-topic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå