Gå til innhold

6600GT i SLI mot 6800GT

Zazzie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er 6600GT i SLI, bedre enn 6800GT (kun ett kort) ???

Jepp!

Skal grave opp en link for deg så du skjønner hva jeg mener...

gleder meg til å se den linken.

Det eneste tilfellet der jeg tror 6600GT i SLI er bedre er i lave oppløsninger ( opp til 1280x1024) uten noe AA eller AF enabled.

så godt som i alle oppløsninger med AA OG AF og 1280x1024 eller høyere, så vinner 6800GT

Lenke til kommentar

vil egentli tru de er ganske like. men 2stk 6600gt er dyrere enn 1.stk 6800gt så det er ikke tvil om hvilke som er smartest å kjøpe

Vil våge å si at jeg har den beste stasjonære pcen og den beste bærbare pcen her på forumet, Ingen som sier imot ?? Neivel, så sier vi det da... FX-55, 2GB, 4.2TB, 6800U i SLI og Diskettstasjon!!!

Absolutt den beste PC'en her på forumet..

må også si at detta er den tåpligse signaturen jeg noen sinne har sett...

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

At det er den beste maskinen er nok kanskje å sette det på spissen, men jeg tror nok ikke det blir så alt for feil å kalle det _en av_ de beste maskinene her på forumet...

Edit: Etter å ha sett flere innlegg av denne personen, sett profil, og med tanke på at han ble medlem idag, så tror jeg nok kanskje det er litt useriøst den signaturen å greier..

Endret av Explorer
Lenke til kommentar
vil egentli tru de er ganske like. men 2stk 6600gt er dyrere enn 1.stk 6800gt så det er ikke tvil om hvilke som er smartest å kjøpe
Vil våge å si at jeg har den beste stasjonære pcen og den beste bærbare pcen her på forumet, Ingen som sier imot ?? Neivel, så sier vi det da... FX-55, 2GB, 4.2TB, 6800U i SLI og Diskettstasjon!!!

Absolutt den beste PC'en her på forumet..

må også si at detta er den tåpligse signaturen jeg noen sinne har sett...

hjelp.... han med supermaskinen, er han seriøs??? hvor gammel er han da? 7år?? løk!

Lenke til kommentar

Quote fra anandtech:

"What’s important to note here is that the recommendation varies greatly based on resolution. While the 6800GT does incredibly well paired up with another card, the 6600GT only offers better performance than a single 6800 Ultra at non-AA resolutions. As soon as you enable AA, even a pair of 6600GTs isn’t faster than a single 6800 Ultra (or GT)."

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg svarer i denne tråden, da trådstarter virker helt mongolid :p

Påstår at han har den beste maskinen av alle forumbrukerne, men vet ikke (klarer ikke å søke fram informasjon selv) hva som er best av 2 stk 6600GT eller 1 stk 6800U...

Endret av Strupstad
Lenke til kommentar
Hvordan får du det til? To pci-e 6600GT er da vel billigere enn ett 6800GT (pci-e).

er ikke prisen på 6800gt agp og 6800gt pciE ganske lik?

elle bør jeg sjekke på nytt?

edit: ja jeg har feil. tenkte ikke over at 6600gt pciE bare koster rett over tusenlappen.

men jeg vil uansett si at det er et bedre kjøp å kjøpe et 6800gt. da kan man bare oppgradere til 2 6800gt ettervert, å da får man mye bedre ytelse enn 2.stk 6600gt

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

trur nok heller at den underskrifta er tatt fra fantasien til Zazzie jeg. hvis ikke syntes jeg bare synd på han som er villi til å bruke så mye penger på en pc :tease:

6600GT i SLI er IKKE bedre enn 6800GT på noen måter, mer strøm, mer bråk, mer varme, osv. Men derimot så er det ganske bra til billig oppgradering, hvis du kjøper single nå, og betaler mindre for ett nytt ett om en stund, hvis du ikke ønsker å oppgradere til noe tyngre.

:yes:

Lenke til kommentar

Her står vel det meste forklart:

"The GeForce 6600GT seemed to scale reasonably well, with a pair of 6600GTs outperforming a single 6800 Ultra in Doom 3 and Half Life 2. It doesn’t make too much sense to buy a pair of 6600GTs today however, as you’d be much better off getting a single 6800GT and upgrading to a second one down the road"

det de glemte å si her, er vel at i Farcry så hadde et 6800GT bedre fps enn 2x6600GT i SLI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...