thomba14 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Ja da har tiden kommer til å skaffe seg WLAN... Har adsl og 2 pc'er stående i hver sin krok av huset skal ha en Wlan router ved adsl boksen og 2 wlan kort... Men da kommer spm: hva burde kjøpes? skal ha noe som fungerer og ikke noe viss vas. Routeren og Wlan kortene burde ha en litt god rekkevidde med minst mulig forstyrelser... Noen forslag? Bare seriøst plz... EDIT: helst ikke overprisete ting også da Endret 14. februar 2005 av thomba14 Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) 1 x D-Link 624 Router 2 x D-Link 54G PCI Wifi ..hvis ikke du går for D-Link, sørg for at du kjøper en router hvor man kan bytte antenne. Hvis dekningen er dårlig, kan du montere antenneforsterker.. Endret 14. februar 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Linksys WRT54G eller WRT54GS er veldi bra rutere med wlan innbygd. 3com er og ett veldig bra merke som du burde vurdere, men du får mest for penga med Linksys ettersom du kan legge inn modifisert firmware som gir mange nye funskjoner Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Vet ikke hvordan det er med Linksys, men jeg kjøpte #com sin ruter, og synes den var veldig brukervennlig. D-link...er ikke dette litt kjent for å være litt vanskelig å sette opp ? Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg synes d-link er meget lett å sette opp... men jeg bare prøvd 2 av routerne deres da.. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (...) du kan legge inn modifisert firmware som gir mange nye funskjoner han sa ikke noe viss-vass...å legge inn uoffisiell fw er ikke alltid det lureste.. 3Com sine routere har ikke antenne som kan byttes ut, det er litt kjedelig! Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (...) du kan legge inn modifisert firmware som gir mange nye funskjoner han sa ikke noe viss-vass...å legge inn uoffisiell fw er ikke alltid det lureste.. 3Com sine routere har ikke antenne som kan byttes ut, det er litt kjedelig! Vil ha ikke legge inn modifisert firmware så er Linksys også ett veldig bra kjøp. Uansett vil jeg ikke si att å legge inn modifisert firmware er noe viss vass da det fungerer helt stabilt, men det er jo opp til han å besemme om han vil gjøre dette Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 er denne noe å gå for da? Linksys 54Mbit Trådløst Aksesspunkt/Gateway 128bit-WEP Er det muligheter for 2 pc'er på denne? eller fler Hva slags Wlan netverkskort er da evt. bra til denne? Kan evt. gå opp i pris om det finne bedre skal ha det enklest som mulig da dette er i et hjem og ikke på noe stort kontor bygg Skal ha bra iogmed at jeg skal spille spill som WoW (world of warcraft) og Cs og er derfor kjiipt å hoppe ut av spillet eller at det går tregt... Mye nedlasting også Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Linksys sin er kanon når det gjelder gaming Har sjølv 10 stykker som hamrer på ein sliten kabel linje og kan game smooth Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Har denne på digital impuls... og iogmed at jeg bor i oslo så sparer jeg porto Digital impuls Wlan router men netverkskort er jo alltids viktiog og ikke noe søppel... EDIT: Helst fra butikk i oslo... Endret 15. februar 2005 av thomba14 Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Hehe... mas mas mas fra min side men fant disse også på digital impuls...: Linksys PCI Kort 54Mbps 2 sånne* Passer ikke det bra sammen? Endret 15. februar 2005 av thomba14 Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg ville kjøpt det du har funnet på Digital Impuls. Pass på så du kjøper WRT54G og ikke WAP54G Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hehe... mas mas mas fra min side men fant disse også på digital impuls...:Linksys PCI Kort 54Mbps 2 sånne* Passer ikke det bra sammen? damn, de var dyre! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 er denne noe å gå for da?Linksys 54Mbit Trådløst Aksesspunkt/Gateway 128bit-WEP Er det muligheter for 2 pc'er på denne? eller fler Har denne forreste en switch innebygd ? Ser at det står 1 port på nettverksporter, og det synes jeg egentlig var litt dumt(dette er det på 3com ruterene). Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Hvis dere ser på den linken fra Digital impuls så står det at det er en 4port switch Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 WAP54G er bare et aksesspunkt, så ikke gå for den. WRT54G/GS er en router, med 4-ports switch. Viktig forskjell Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Så da går jeg for de tingene fra digital impuls da. Skal ha det over fler etasjer... går det bra? Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Kommer an på hvor mange etasjer det er snakk om sikkert, men i en enebolig med glava i vegger og tak/gulv (i stedet for betong:) så burde det gå bra. Selv har jeg allle "datagreiene" i 2. etasje, og bruker to trådløse laptoper fra første etasje uten problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå