Torbjørn T. Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 For å sitere det som står på Tiden.no; Når det gjelder norske utgaver av bøkene i denne serien som ennå ikke er oversatt, og som er skrevet ferdig etter at Jordan døde, er det fremdeles en uavklart rettighetssituasjon. Vi kan ikke begynne å arbeide med disse bøkene før vi har rettighetene. Vi vil legge ut informasjon om dette her, men inntil videre må man bare avvente. Vi beklager dette Har ikkje høyrd noko meir nytt på Tidshjulet.net heller. Det vart fyrst sagt, på forespørsel frå ein av dei som driv Tidshjulet.net, at dei ikkje skulle omsetje bøkene, men so fekk han ny epost der dette med rettigheiter vart nemnt (sjå denne tråden). Det siste definitive eg har høyrd er at Morten Hansen, som har omsett dei siste bøkene, den 20. oktober i år ikkje hadde fått nokon forespørsel om å omsetje tGS. So me får sjå om det skjer noko. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Bumper denne tråden litt da jeg akuratt har begynt på bok. nr 4 (for andre gang). Det var i denne boken jeg sluttet brått å lese for mange år siden. Når har jeg lest bok 1-2-3 på nytt igjen, og er skikkelig gira på å fullføre serien Jeg dret meg ut litt ved å gå på woh wiki sidene for å titte litt, men der var det så mange spoilers ved første øyekast at jeg måtte ta bort siden asap, he he Noen andre som leser igjennom serien nå? Lenke til kommentar
koots Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Både prologen og kapittel 1 til A Memory of Light ligger ute. Prologen må kjøpes, men finnes er tilgjengelig på nettet. Kapittel 1 ligger fritt ute. Kapitell : http://www.tor.com/stories/2012/09/a-memory-of-light-chapter-1-qeastward-the-wind-blewq Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Har veldig lyst til å lese kapittel 1, men samtidig vil jeg det ikke. Jeg driver på med gjenlesning for å være klar til januar, og er på bok 7, og trenger ikke noe som sender tankene mine så langt frem. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Skal nok alltids klare å holde meg unna den til jeg sitter med boka i fanget. Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Samme. Ble nettopp ferdig med alle bøkene igjen for å friske opp minnet litt til januar, men så ble jeg ferdig myyee fortere enn planlagt. Altfor lenge å vente nå Lenke til kommentar
koots Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Enda mer godsaker for de uten selvkontroll, kapitell to av lydboken er tilgjengelig http://www.tor.com/blogs/2012/10/audioslice-a-memory-of-light-chapter-2-qthe-choice-of-an-ajahq Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Javel folkens! Ikke akkurat mye aktivitet her inne nå, selv om engelsk lansering i morgen. Noen som gleder seg? Personlig har jeg forhåndsbestilt lydboken på audible.com. Hadde egentlig lyst å kjøpe Kindle-utgaven, ettersom jeg ikke klarer å lese fysiske bøker lengre. (for ubekvemt). Men Kindle-versjonen blir merkelig nok utsatt. Er det noen som vet hvilket tid på døgnet audibles bøker blir sluppet. Er det kl. 12 i USA. Lurer på når vi nordmenn kan laste den ned. Lenke til kommentar
koots Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Både gruer og gleder meg. Er over 7 år siden jeg først plukket opp Eye of the World. Gleder meg til å lese boken, men gruer meg fordi det ikke kommer mer. Amazon.co.uk sendte boken idag Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Både gruer og gleder meg. Er over 7 år siden jeg først plukket opp Eye of the World. Gleder meg til å lese boken, men gruer meg fordi det ikke kommer mer. Amazon.co.uk sendte boken idag Nice Sjekka på audible.com nå, boken legges ut om fem og en halv time. Men kommer ikke til å sitte oppe å vente på boken. Fortsatt irritert over at kindleutgaven ikke slippes på lansering. Er visst for å komme innpå new york times sin liste. Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Vet ikke når på døgnet audiobok blir sluppet, men jeg tusler innom Norli imorgen og kjøper min kopi Har lest 4 første bøkene på norsk en gang i tiden, men syntes det blir en mye bedre opplevelse på engelsk. Og ja, GLEDER meg. 16år etter jeg begynte på serien blir den endelig ferdig Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Har forhåndsbestilt på adlibris.com så regner med at den kommer snart. Begynte uansett på Towers of Midnight i går, så har litt tid før jeg kan begynne på A Memory of Light. Dette blir rart. Ser det er flere her som er i samme situasjon som meg - serien har fulgt dem i mange år. For min del er det ca 10-11 år siden jeg først begynte å lese Flukten fra Emondsmark, som den første boka del 1 heter på norsk. Ikke like lenge som noen, lengre enn andre. Uansett så er WoT den bokserien som står meg nærmest. At den blir ferdig og at det (etter all sannsynlighet) aldri vil komme noe nytt fra denne verdenen er merkelig og litt trist. Ang. e-booka så er det Harriet (Jordans enke) som er gammeldags og ikke vil slippe den før senere (8. april) Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Kjøpte boken idag, leste litt forord og sånt. Bladde på en måte kjapt gjennom, og leste en linje på ett tilfeldig sted i boken. Faen heh.. Fikk bekreftet noe jeg egentlig visste kom til å skje, men irriterende none the less å vite allerede nå.. Lenke til kommentar
koots Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Hvordan skal vi forholde oss til spoilers osv i tråden, mtp leveringstid i posten og folk leser fortere/saktere enn andre? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Kan vell sette spoiler i spoiler den første uka eller to Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Tja, synes at alt skal/bør være i spoiler uansett bok. Folk som akkurat har begynt på serien skal ikke bli spoilet. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Regner med å ha boken imorgen, hadde det ikke vært for skole på onsdag så hadde jeg nok sotte å lest hele natten. Fornøyd med boken? Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Ferdig jeg også. Veldig fornøyd egentlig. Har fortsatt et par spørsmål, men slik skal det være. Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Nærmer meg ferdig med boken. Fornøyd? Både og egentlig. Leser rundt på nettet at mange elsker den, en del er midt på treet, og noen er skuffet. Jeg er midt på. For min del er det nok Brandon Sanderson sin måte å skrive på, jeg ikke helt liker. For all del, god bok hittil, men den når ikke helt opp der med de beste i WoT-serien. Uansett, glad den ble ferdigskrevet av BS, og ikke bare hengende som ett uferdig kunstverk 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå