Gå til innhold

Ny RAM brikke. Krav: PC3200 400MHz CL2

Zazzie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar

Da bør du vel bare kjøpe 2 helt like brikker som de du har. Du har jo ikke bruk for hverken mer eller mindre.

Forøvrig har jeg latt meg fortelle at så mye ram er meningsløst, men det kommer kanskje litt an på hva du bruker pc til...

Ser jo i profilen din at skrytefaktor står høyt, så på det området er vel 4GB nyttig.

Mulig at jeg også er feilinformert ;)

Lenke til kommentar

Har vanskelig for å tro på at du har PC'en du skryter av i profilen din pga. det du sier i disse trådene:

Du kjøper mp3 spillere til 500kr stykket...

Du snakker her om PC til kun 15 000kr og ikke 50 000kr som den PC'en du har i profilen din koster...

Her snakker du om å selge en relativt High-End PC...

Synes du bør begrunne disse tingene her før du påstår at du har den sykeste PC'en på forumet... Bevis som fks. bilder burde også være på sin plass om du ønsker tronen... (fks. screenshots, benchmarks...)

Lenke til kommentar

Å overklokke hvilke som helst 1024MB-brikker har jeg meget dårlig tro på. Dette er ganske enkelt ikke noe tema blant overklokkere. Både fordi chipene som brukes ved slik datatetthet ikke kan måle seg med de som brukes i 256 -og 512-brikker. Og fordi det vil være meget krevende for minnekontrolleren å adressere 4GB. Ærlig talt har mange store problemer med 1 GB (i overklokkings-sammenheng).

En annen ting er at produsentenes ratinger går i hytt og vær, så disse bør man ikke henge seg så mye opp i. De kan tjene til å identifisere brikkene, men produktID er uansett hva man til syvende og sist bør stole på.

Generelt synes jeg folk er for opptatt av hvilket merke minnet er. Det som betyr klart mest er hvilke chiper minnet har.

Brikker (eller chiper) som fungerer utmerket på en plattform, kan yte langt dårligere på en annen.

For A64 anbefaler jeg TCCD-basert minne. Alle disse er lett tilgjengelige i Norge (PQI og Kingston hos Netshop, Geil hos psdata):

PQI Turbo PC3200 (2-2-2-5) (PQI3200-1024DPU)

Kingston HyperX PC3200 (2-2-2-5-1) (KHX3200UL)

Geil Ultra-X PC3200 (kjenner ikke varenummeret, men umulige å ta feil av)

Endret av Bob Ibsen
Lenke til kommentar
Har vanskelig for å tro på at du har PC'en du skryter av i profilen din pga. det du sier i disse trådene:

Du kjøper mp3 spillere til 500kr stykket...

Du snakker her om PC til kun 15 000kr og ikke 50 000kr som den PC'en du har i profilen din koster...

Her snakker du om å selge en relativt High-End PC...

Synes du bør begrunne disse tingene her før du påstår at du har den sykeste PC'en på forumet... Bevis som fks. bilder burde også være på sin plass om du ønsker tronen... (fks. screenshots, benchmarks...)

Den Pc'n ville kostet mye mer..Man er snakk om å nærme seg 65000 kr..

Skal vi se..11 400 GB HD..Ca 2500 kr pr.stk..Det blir 27500..Og Minne for 4000..Skjermkort til 8000..En skjerm til hvertfall 10000..En prosessor til 7000..3 dvd brennere av en eller annen merkelig grunn..1800..Hvilket HK støtter alt dette egentlig?Si hvis det koster 3000..Tower til ett par lapper..hmmm..Dette tror jeg ikke før jeg får se det..hehe..

Edit: Og den ekstra 50" Plasma koster nesten 70.000..

Edit: Og en bærbar til godt over 30.000..hehe..Hvis han har så mye penger til alle de tingene, så må han nesten ha ett digitalt kamera også..Så, han kan ta bilder og legge ut her for å bevise og motbevise.. :!:

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
hmmm..Trodde bare 1024 mb CL2 var i kit jeg..2x512 mb CL2...

Neida finnes 1x1024MB CL2, her for eksempel

edit: glem det... sto feil i tittelen på produktet, er visst CL2,5

Den brikken har CL2.5

Produktbeskrivelsen er feil. Prøv å trykk på spesifikasjoner eller sjekk Kingstons sider ;)

Lenke til kommentar

Den brikken har CL2.5

Produktbeskrivelsen er feil. Prøv å trykk på spesifikasjoner eller sjekk Kingstons sider ;)

Det var jo det jeg sa med "edit'en" min! prøv å les litt er du snill :roll:

Lenke til kommentar

Den brikken har CL2.5

Det var jo det jeg sa med "edit'en" min! prøv å les litt er du snill :roll:

Hehe, så ikke det. Scrollet bare langt nok ned til å lese den linja der du sa at det var CL2 og siden jeg er sånn noenlunde sikker på at det ikke finnes 1GB CL2 så var jeg litt rask på avtrekkeren ;)

Lenke til kommentar

Hva er dette da ???

Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 REG 1024 MB (2x512)

Corsair XMS3200C2 DDR400 1024 MB

GeIL Ultra DDR400 1024 MB

OCZ Platinum PC3700 512 MB

Jeg fant 1x1024MB 4 ganger i prisguiden jeg... :roll:

Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB (2x1024)

Og jeg fant 2x1024MB 1 gang i prislisten til hw.no jeg da...

EDIT : Fikset på linkene...

Endret av Zazzie
Lenke til kommentar
Hva er dette da ???

Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 REG 1024 MB (2x512)

Corsair XMS3200C2 DDR400 1024 MB

GeIL Ultra DDR400 1024 MB

OCZ Platinum PC3700 512 MB

Jeg fant 1x1024MB 4 ganger i prisguiden jeg... :roll:

Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB (2x1024)

Og jeg fant 2x1024MB 1 gang i prislisten til hw.no jeg da...

EDIT : Fikset på linkene...

kun en av brikkene du listet opp var egentlig nevneverdige, og det var denne: Corsair XMS3200C2 DDR400 1024 MB

Men den har ingen på lager noe sted. Resten av brikkene er enten ikke av den standard som du krevde, krever mer volt enn de fleste hovedkort kan gi eller er ikke å få tak i.

edit: Og ønsker du kredit for det, bør du jaggu bevise du har den PC'en du sier du har...

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...