mantra17 Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg har en Prescott 3.0 på posten og oppdaget disse NW'ene på komplett like etter, men de er dyrere, mye dyrere. Dessuten har jeg kjøpt en TT XP-90 og dette i et LianLi60 burde jeg ikke være engstelig for varme vel?Første gang jeg kjøper P4 så jeg er litt grønn hva gjelder Intel. Den skal i LAN med en MSI-A64-3000+ og PacificAssault m.m. Det lagget for mye med Celeron D'en jeg har nå, så jeg håper en P4 sammen med et 6600GT skal gjøre forskjellen. Du vil ikke få varmeproblemer i oppsettet ditt. Har selv en 3GHz Prescott i et Lian Li PC65USB kabinett, og det funker fett Du vil garantert merke forskjell med Pentium CPU'en og 6600GT-kortet ditt Varme ble ikke noe problem i det hele tatt, XP-90-kjøleren er virkelig super, 38/48 Celsius er jo kjølig. Og forskjellen fra Celeron D'en ble over 30% i 3Dmark 01 og -03. Min første Pentium, stas det! Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Et kort spm. Jeg fikk kjøpt et barebone kabinett ala typen Creative Slix svinbillig. Den har da sokkel 478 med fsb på 533 MHz og takler Cpu opp til 3.06 GHz. Kan jeg da kjøre en CPU med FSB på 800? vil den da klokke seg ned til 533Mhz? Er jævlig vanskelig å finne FSB533 nå for tiden. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Willamette hadde 256kB L2-cache, og kom bare med 400 FSB. Alle Northwood-prosessorene har 512kB cache. (Jeg er dog litt usikker på om Extreme Edition kan regnes som Northwood - disse tror jeg i praksis er Northwood med 2 MB L3-cache i tillegg, men dette skal jeg ikke påstå for bombastisk). Extreme Edition er etter hva jeg kan huske basert på Gallatin-kjernen, altså en Xeon MP-kjerne, ifølge denne artikkelen fra hw.no. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Min Northwood klokker og særdeles bra. Jeg har Shuttle og har klokket den fra 3.2Ghz til 3.8Ghz med vanlig luftkjøling og den ligger på 31grader idle og 65grader full load (Over tid) Men det skal og sies at der jeg sitter er det iskald Om sommeren kjører jeg 3.6Ghz ROCK SOLID.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå