rogerjo Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Her er et av de første bildene tatt med mitt splitter nye Tamron 90 mm makro. Noen kommentarer til utførelsen så vel som det tekniske ? Endret 14. februar 2005 av rogerjo Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Synes det der ble veldig bra. Tror jeg ville ha klonet bort det hvite skjellet i midten og det svarte øverst til høyre, dem trekker litt for mye oppmerksomhet. Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Tror jeg ville ha klonet bort det hvite skjellet i midten og det svarte øverst til høyre Ja - søren også - Jeg vurderte de objektene før jeg tok bildet og konkluderte med at de ville være med å skape dybde. Men det ble bare delvis slik. For meg er ikke "fjerning" av objekter etterpå noen løsning. Kanskje jeg må tilbake og ta et nytt bilde Endret 14. februar 2005 av rogerjo Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Tror jeg ville ha klonet bort det hvite skjellet i midten og det svarte øverst til høyre Ja - søren også - Jeg vurderte de objektene før jeg tok bildet og konkluderte med at de ville være med å skape dybde. Men det ble bare delvis slik. For meg er ikke "fjerning" av objekter etterpå noen løsning. Kanskje jeg må tilbake og ta et nytt bilde Tips til neste gang: ta flere bilder både med og uten skjell i bakgr!! Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Tips til neste gang: ta flere bilder både med og uten skjell i bakgr!! Mye god fotomoral i det utsagnet! Derimot motvirker det effektivt utvidet fysisk aktivitet. Men spøk til side; Mitt bilde-forsøk viser hvor vanskelig det kan være å fange på bildet det du ønsker. Jeg synes selv resultatet ble bra, men ikke det jeg trodde/forventet. Er det her erfaringen vil hjelpe etter hvert? Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg er også enig i at det er en god ide å ta flere versjoner av bildet, slik at man kan se hva som tar seg best ut senere, når man har mulighet til å se ting side ved side, og muligens i større format. For å komme med konstruktiv kritikk til det bildet du valgte å ta, som jeg forøvrig likte godt, ville jeg kanskje forsøkt å flyttet fokus et stykke lenger bak i bildet..? Jeg tror inntrykket av et sylskarpt motiv hadde kommet bedre frem hvis flere av sandkornene oppe på skjellet hadde vært nettopp sylskarpe. Jeg vet hvor vanskelig det kan være å bedømme dette i "felten" i en mer eller mindre akrobatisk stilling, men det er om ikke annet noe å vurdere neste gang Fine farger på både motiv og bakgrunn, og med litt småjusteringer kan det bli riktig bra! Mvh Kjetil Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 ville jeg kanskje forsøkt å flyttet fokus et stykke lenger bak i bildet..? Jeg tror inntrykket av et sylskarpt motiv hadde kommet bedre frem hvis flere av sandkornene oppe på skjellet hadde vært nettopp sylskarpe. Takk for det tipset. Det kan bli interessant å prøve når anledningen byr seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå