Gå til innhold

Blåskjell på kvit sandstrand

rogerjo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror jeg ville ha klonet bort det hvite skjellet i midten og det svarte øverst til høyre

Ja - søren også -

Jeg vurderte de objektene før jeg tok bildet og konkluderte med at de ville være med å skape dybde. Men det ble bare delvis slik. For meg er ikke "fjerning" av objekter etterpå noen løsning. Kanskje jeg må tilbake og ta et nytt bilde ;)

Endret av rogerjo
Lenke til kommentar
Tror jeg ville ha klonet bort det hvite skjellet i midten og det svarte øverst til høyre

Ja - søren også -

Jeg vurderte de objektene før jeg tok bildet og konkluderte med at de ville være med å skape dybde. Men det ble bare delvis slik. For meg er ikke "fjerning" av objekter etterpå noen løsning. Kanskje jeg må tilbake og ta et nytt bilde ;)

Tips til neste gang: ta flere bilder både med og uten skjell i bakgr!! ;)

Lenke til kommentar
Tips til neste gang: ta flere bilder både med og uten skjell i bakgr!! ;)

Mye god fotomoral i det utsagnet! Derimot motvirker det effektivt utvidet fysisk aktivitet. Men spøk til side; Mitt bilde-forsøk viser hvor vanskelig det kan være å fange på bildet det du ønsker. Jeg synes selv resultatet ble bra, men ikke det jeg trodde/forventet. Er det her erfaringen vil hjelpe etter hvert?

Lenke til kommentar

Jeg er også enig i at det er en god ide å ta flere versjoner av bildet, slik at man kan se hva som tar seg best ut senere, når man har mulighet til å se ting side ved side, og muligens i større format.

For å komme med konstruktiv kritikk til det bildet du valgte å ta, som jeg forøvrig likte godt, ville jeg kanskje forsøkt å flyttet fokus et stykke lenger bak i bildet..? Jeg tror inntrykket av et sylskarpt motiv hadde kommet bedre frem hvis flere av sandkornene oppe på skjellet hadde vært nettopp sylskarpe. Jeg vet hvor vanskelig det kan være å bedømme dette i "felten" i en mer eller mindre akrobatisk stilling, men det er om ikke annet noe å vurdere neste gang :)

Fine farger på både motiv og bakgrunn, og med litt småjusteringer kan det bli riktig bra!

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
ville jeg kanskje forsøkt å flyttet fokus et stykke lenger bak i bildet..? Jeg tror inntrykket av et sylskarpt motiv hadde kommet bedre frem hvis flere av sandkornene oppe på skjellet hadde vært nettopp sylskarpe.

Takk for det tipset. Det kan bli interessant å prøve når anledningen byr seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...