Moltrez Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Heisann. Litt usikker på om denne posten passer under "Casemod" eller "Hovedkort". Men jeg prøver her, siden det må bli en liten mod. Jeg har kjøpt meg denne chipset kjøleren. Denne skal jo festes med 2 klips til hovedkortet, men Abit IC7-G hovedkortet har ingen hull rundt Northbridge. Så da lurer jeg på hvilken lur og litt fin modifikasjon som skal til for at denne skal sitte fast skikkelig. Hvis det er noen fler som har gjort dette, gjerne del det med meg (Hva dere har gjort osv) Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Bruk termisk lim. Tror de har noe fra Arctic Silver på Microplex, og Zalman på 3dfxcool. Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 har tenkt på det samme, var en her som hadde moddet den litt (white_tiger tror jeg det var) så den passet. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Strips funker. Alt funker sålenge det holder den på plass Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 hmm.. har det HK.. chipsett kjøleren funker jo bra den da.. eneste jeg ville bytta den med var vannkjøling.. (den holder seg på 24-32`C) tror hvertfall det syntes den funker bedre enn mitt forrige HK med kjølerippe.. men det er jo meg da.. *ontopic igjen. termisk lim funker bra, men vis du skal bytte til vannkjøling så blir det et H**vette å få den av igjen.. men igjen så holder den ribba på plass. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Jeg har tilfeldigvis gjort akkurat den samme utskiftningen av GPU-kjøler på IC7/G, grunnet massivt støy. Det du kan gjøre er å fjerne vifta, men beholde metallringen som vifta er festet til. Deretter bruker du dremel til å fjerne tre pinner i hvert av hjørnene på kjøleribba, og trer deretter ringen på ribba. Dersom du skjærer pinnene omtrent helt ned (jeg beholdt ca 1 mm), vil fleksibiliteten til ringen gjøre at ribba sitter passe stramt. Jeg har kjørt med denne løsningen i ca 1 år, og har fungert utmerket. Her er et kjapt bilde av det tatt med mobilkamera (har dessverre ikke noe bedre): Edit: oppdatert bilde. litt tydligere Endret 15. februar 2005 av Pinglebolle Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Spørsmålet er hvilken vifte du har, det finnes to versjoner av chipset viften, de første kortene hadde en liten rund vifte, mens de nye har samme vifte som IC7 Max3 kortene. Ser ut som du har et av de tidligere kortene. Men vedlig lur løsning det der ja. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Har det nyeste kortet. Fikk det for et par dager siden av komplett grunnet retur sak, så er nok noen av de nyeste av den modellen. Det frister ikke noe særlig å måtte betale porto etc for en liten dæsj med termisk lim Skal se på forslaget ditt Pinglebolle, se om jeg har den metall ringen etc, og se om jeg forstår noe av dette Er på utplassering nå, men kommer med tilbakemelding rundt omkring 5 tiden. Bildet ditt Pinglebolle var uskarpt og dårlig, du har vel ikke et bedre bilde? Tror jeg skjønte hva du mente med det, skal se åssen det blir når jeg får vannavkjølingen. Orker ikke begynne dra ut hovedkort etc nå, når vannavkjølingen forhåpentligvis kommer snart. (Venter på BigWater selvsagt ) Takk for tips folk Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Jeg hadde den gamle viften, ja. Den begynte å bråke etter noen måneder. Vet ikke om metallringen følger med den nye vifta, men hvis du har de samme fire hempene, vil jeg tro at du har noe liknende du kan bruke. Jeg har forresten tatt et litt bedre bilde (oppdatert det gamle). Du får unnskylde at jeg ikke har noe bedre kamera, men tror ikke du får så mye mer ut av bildet uansett. Endret 15. februar 2005 av Pinglebolle Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 pingelbolla.. chipsett vifta på IC7-G og max3 lager jo nesten ikke noe lyd jo.. Du må ha sinsyk god hørsel for å bli irritert av den!.. (har IC7-G selv, og hører den kun vis jeg tar øre 10-15cm unna..) kan jo være meg som har dårlig hørsel, men tviler sterkt.. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) OT: pingelbolla.. chipsett vifta på IC7-G og max3 lager jo nesten ikke noe lyd jo.. Du må ha sinsyk god hørsel for å bli irritert av den!.. (har IC7-G selv, og hører den kun vis jeg tar øre 10-15cm unna..) kan jo være meg som har dårlig hørsel, men tviler sterkt.. Den er nesten lydløs når kortet er nytt, ja, men etter et par måneder har jeg og mange andre (ikke alle) hatt problemer med at vifta på IC7-G har begynt å dure stygt. Dette skrev jeg i også i mitt forrige innlegg. Dette har først kommet under oppstart, deretter har det vært hele tiden. Lyden kom av at noen deler subbet i hverandre inni vifta da den snurret. Edit: slang på en "(ikke alle)" slik at vi slipper at folk som ikke har problemer poster Endret 15. februar 2005 av Pinglebolle Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Den ringen der er ikke på de nye kortene, det er det som er tingen, det er bare en kjøleribbe med en liten Abit vifte oppå. Akkurat nå er det chipset viften som bråker mest i hele maskinen, bestiller zalmann kjøleren fra microplex i dag, gleder meg til jeg får den... Med ny PSU blir dataen tilnærmet lydløs (mist 500w ) Edit: Her kan du se hvordan chipset vifte hvertfall jeg har, http://www.pctuning.cz/ilustrace/charles/A...C7_MAX3_big.jpg Dette er max3 kortet, men abit satte på samme kjølribbe på grunn av mye problemer med den andre originale kjøleribben på Ic7-G kortet. Endret 15. februar 2005 av kuroger Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Jepp, samme vifte her. Noen som har noen ideer til den også ? Tror dere den vil sitte godt nok hvis jeg bare tar det "metall røret" igjennom Zalman kjøleren? Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 De klipsene som sitter på original kjøleren? Hmm godt tenkt, skal teste det når jeg får kjøleren... Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Mener den "stangen" som er på orginal kjøleren ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå