JohndoeMAKT Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Det spørs jo selvsagt på volumet og ambient bakgrunnsstøy, men jeg vil si at det er et av de headsettene mer dempende headsettene jeg har erfaring med. (Det er en del av uniformen på jobb) Jeg tror ikke du finner noe som demper særlig mer med mindre du kjøper ett som er designet med det som hovedoppgave. Lenke til kommentar
31137 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hei. Er på utsikt etter et nytt sett når som mine Koss UR-40 begynner å bli slitne. Trenger noe som er portabelt, da jeg hører mye på musikk når jeg er på farten.. Har eget headset til trening og slikt, så jeg trenger bare et skikkelig sett som fortsatt er portabelt. Prisklasse: under 2000,-. Noen gode tips? Har sett endel på Sennh. HD280 og 595, tenkte jeg skulle få prøvelyttet disse i uka som kommer.. Lenke til kommentar
hansmariusb Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ingen her som vet av noen lukkede hodetelefoner som passer til mp3spiller og pc bruk med integrert lydkort til under 1000 lappen? Hører for det meste på hiphop Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Skal det ha integrert lydkort kan du nok ikke bruke det på en MP3-spiller, og jeg tviler også på at du finner lukkede slike da USB-lydkortmarkedet så vidt jeg har sett er ganske tynt. Men hvorfor vil du ha eksternt lydkort? Lenke til kommentar
hansmariusb Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 hmm, trur ikke du skjønt helt hva jeg mente.. Jeg kommer til å bruke hodetelefonene til å høre musikk og se film på min Barebone, laptop og min mp3spiller. Musikk jeg hører mest på er hiphop. Grunnen til at jeg nevner dette er at det er ikke noe vits å kjøpe hodetelefoner som koster over 1000kr da jeg ikke får utnyttet det fult ut med tanke på lydkortet på datamaskinen.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) ..lukkede hodetelefoner som passer til mp3spiller og pc bruk med integrert lydkort.. Du ønsker ikke et lukket headset med integrert lydkort? EDIT: Som de du finner her. Endret 1. oktober 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
hansmariusb Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 nei, jeg benytter meg av det integrerte lydkortet på min datamaskin. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Vurderte altså ikke Creative ZEN Aurvana? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Samme hvor godt et headsett er polstret, vil jeg anbefale og teste det i et helt stille rom. Da er opplevelsen total. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Har hatt AKG 271 Studio en stund nå og er veldig fornøyd. Anbefales. Dog ikke særlig portabelt. Har man det rundt halsen, kjemper man etter pusten. Lyden er fantastisk, mye bedre enn hva jeg forventet av en lukket hodetelefon rundt 1500,-. Komforten er god, men det blir varmt rundt ørene. Ikke for bassfanatikere. Man ser litt halv sprø ut med dem på hodet, ikke noe særlig å henge seg opp i egentlig. Sterkt anbefalt. Spørsmål? send pm. Lenke til kommentar
drood Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Hei, gidder ikke lage en ny tråd Jeg ser etter et headsett som jeg skal bruke til musikk (mp3 spiller/PC) det jeg ser etter er noe som er 1: Isolere lyd, både fra å komme inn og aller mest ut. Reiser en god del med tog og buss, og hater å "dele" musikk med andre, 2: Solid, jeg er veldig uforsiktig 3: Pris; rundt 1000 lappen 4: utseende og komfort punkt 1 her, er nok det aller viktigste for meg. Ofrer gjerne litt lyd kvalitet for det på forhånd takk edit: skivreflei Endret 12. februar 2008 av drood Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Spørs litt om du vil ha portabelt? Da er jo Sennheiser PX200 fine. Større klokker? da er Sennheiser HD 280 pro fine.Demper veldig mye, Fin lyd og et bredt frekvensområde. PX200 er jo veldig portabel, HD 280 er veldig lite portabelt. Det finnes jo en mellomting. AKG K518 DJ. Endret 13. februar 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Husk at lukkede hodetelefoner i mange tilfeller kan være konstruert på litt sære måter, som gjerne gir inntrykket av at de forsøker å ta spenntak på hodet ditt. K518DJ hører til den typen. De isolerer ganske godt, men er ikke noe du ønsker å sitte med i fem timer uten pause (det skal sies at det hjelper fælt med litt strekking og tilvenning). (Jeg knakk mitt ved et uhell, og sitter og har samme krav og prisklasse som drood, faktisk. Kunne sikkert kjøpt K518 igjen (ødela mitt ved et hendelig uhell), men lysten til å prøve noe nytt er stor. ) Endret 13. februar 2008 av Dradd Lenke til kommentar
drood Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 takker, et par med HD 280 er bestilt til meg nå. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Er ute etter et headsett som jeg skal bruke til pcen, lyden bør være bra, men vil helst ikke betale mer enn 400-500 kr. Må helst tåle en støyt da ledningstrøbbel gjør at headsettene noen ganger faller i gulvet. Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Har noen prøvd disse? Ultimate Ears Triple.fi 10 Pro Earphones Gun Metal Blue http://www.amazon.com/Ultimate-Triple-fi-1...0314&sr=1-6 Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg har ikke testa dem selv, men Triple.fi 10 ene er generelt ansett som gode. Hvis du har fått en god deal, så er det sikkert ingen grunn til ikke å kjøpe. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Noen som har prøvd AKG K171S, en krympet utgave av K271S? (Er litt tilhenger av AKG, fikk et eldre K240M av en kamerat, og forelsket meg litt i konstruksjonen og lyden.) Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg har ikke testa dem selv, men Triple.fi 10 ene er generelt ansett som gode. Hvis du har fått en god deal, så er det sikkert ingen grunn til ikke å kjøpe. Hva er god pris da? Amazon har disse til USD 360. Lenke til kommentar
Mujlza Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg har sett meg ut noen hodetelefoner som jeg hovedsaklig tenker å bruke til en mp3-spiller. De headphones'n jeg har sett litt på er AKG K271, AKG K171, AKG K240, AKG K141 og Sennheiser HD25. Det er mulig at de nevnte hodetelefonene blir noe store til å bruke når man er på farten, men jeg vil gjerne ha et par klokker som * Har god komfort * Har god lyd * Har en pris på ca. 1500-1600kr maks * Isolerer lyd godt begge veier Det er vell stort sett det som betyr noe for meg. Jeg vet det finnes mange innlegg om disse hodetelefonene, men er det noen som får til å sammenligne dem på noen måte? :!: Jeg tenkte å bruke headphones'n til en Cowon D2, en mp3-spiller som har en ganske kraftig forsterker. Det betyr altså at den takler å drive headphones som er ganske tungdrevne. Jeg har forresten sett noen av disse klokkene til hyggelige priser på http://www.musikkborsen.no/ og http://www.shg.no/. Noen erfaringer med disse nettbutikkene? Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå