Gå til innhold

Kunne du drept noen?

Anbefalte innlegg

Alle mennesker er kapable til drap under de rette omstendighetene.

Jeg ville drept i krig. Jeg ville drept i selvforsvar eller forsvar av andre... herunder går en del statsledere osv. som skaper unødvendig lidelse og død.

3686761[/snapback]

enig med dg....

Eg kunne drept noen,men kommer heilt ann på hvem det gjelder....

Hadde noen prøvt å skade mine nærmeste kunne eg drept...

Leste nettopp om han gutten som gikk rundt å knivstakk alle på gaten og ofrene kan ha fått hiv,,hadde det vært meg og eg hadde fått hiv eller noe lignende pga han,,då kunne eg muligens drept han pga eg hadde blitt så forbannet.... :p

Men nei,trur det skal mye til før eg hadde hatt lyst å drepe noen ja...

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Naturligvis kunne jeg drept noen, for et dumt spørsmål.

Hvorfor er det et dumt spørsmål, hvorfor i all verden ville det være så naturlig å drepe?

I rette omgivelser/miljø kunne jeg drept for morro skyld

Hvorfor for morro skyld? Det å prøve i det minste å holde seg saklig og ikke komme med noe sånt hadde vært en fordel kanskje? Håper du er klar over hvor mye et menneskeliv er vært

Lenke til kommentar

Kunne drept om det gjaldt livet mitt eller andre som jeg er glad i.

Det å drepe f.eks. noen som jeg mislikte sterkt, men ikke akkurat hadde gjordt meg noe vondt, hadde jeg aldri gjort. Det blir for groteskt å drepe

for "morroskyld", og de fleste hadde fått store problemer etterpå (tror jeg).

Lenke til kommentar
Naturligvis kunne jeg drept noen, for et dumt spørsmål.

Hvorfor er det et dumt spørsmål, hvorfor i all verden ville det være så naturlig å drepe?

I rette omgivelser/miljø kunne jeg drept for morro skyld

Hvorfor for morro skyld? Det å prøve i det minste å holde seg saklig og ikke komme med noe sånt hadde vært en fordel kanskje? Håper du er klar over hvor mye et menneskeliv er vært

6210340[/snapback]

Dette viser bare enten din manglende evne til å forstå hvor mye miljøet/omgivelsene påvirker oss eller det kan hende du ikke forsto hva jeg mente. Alle mennesker kan drepe bare det instinktet vekkes, jeg skrev "for morro skyld" i sammenheng med denne setningen "for hevnens skyld, for å beskytte meg selv/familie/venner."

Poenget er at det mange grunner for å drepe og i de rette miljøene hvor drapsinstintet blir pleiet kan alle drepe.

Hvis du dreper noen du ikke liker uten at den personen har gjort deg eller dine noe. Da blir det nesten for morro skyld.

Når du quoter se å få med hele setningen så det blir litt sammenheng.

feks: Jeg har drept en mann (i et spill).

Uten den delen i parantesen så blir den setningen veldig feil.

PS: Et menneskeliv kan ikke verdisettes.

Endret av aleh
Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å gi et nakkeskudd til dyremishandlere. Og kanskje i selvforsvar. Men that's it.

ja dyremishandlere hadde jeg skutt på flekken hadde ikke hatt dårlig samvitighet selv om mannen hadde hatt 15barn og kone som han hadde elsket over alt på jord. hadde heller fått dårlig samvitighet for familien og ungene som har mistet et familiemedlem, og jeg var grunnen.

*snip*

3828085[/snapback]

Hva med f.eks. dyreforsøk, som definitivt ikke er meningsløst?

Har ikke lest igjennom alt, men av det jeg har lest så er det nok en del her som har misforstått litt angående den menneskelige psyke...

Undersøkelser som er gjort under diverse kriger,  2. verdenskrig spesielt, der fant man ut at kun mellom 15-20% av soldatene valgte å besvare ild fra fienden.. Dette var både i europa og i Stillehavet..

*snip*

4319657[/snapback]

Har også hørt en del om den undersøkelsen, tviler ikke på at den er sann. Hvorfor er det så mange her som sier at det er helt greit å drepe i krig? En person blir vel ikke en mer legitim blink fordi han har på seg grønn dress og noen har kledd på deg en grønn dress, gitt deg en rifle og bedt deg ta de andre folka med grønn dress?

Lenke til kommentar

Jeg tror alle kunne drept noen hadde det tjent verden/samufunnet til. Men det og drepe noen på moro skyld er det mest grusomme som er. Hadde noen gitt meg en pistol og sagt at jeg skulle drepe han mannen som hadde voldtatt den unge jenta og drept henne så hadde jeg gjort det ja. :)

Lenke til kommentar

Hadde noen truet noen jeg var glad i på livet eller voldtatt noen av dem og det var dem eller han/hun hadde jeg drept personen uten å nøle. Aldri ellers. Jeg lurer på om dere syns det har noe å si om personen er gutt er jente, for meg er det same shit. Men for all del jeg hadde ikke drept noen med mindre det var helt nødvendig. Jeg har stor respekt for liv.

Lenke til kommentar

Har vært ganske så nærme å drepe et menneske før, og jeg tror virkelig jeg ville slitt psysisk i ettertid dersom jeg hadde klart det.

Men ja, kunne klart å drept noen på stedet dersom jeg ble veldig, veldig sint, men jeg kunne aldri ha drept flere personer i lengden..

Lenke til kommentar

Aldri overlagt drap. I selvforsvar, sikkert, men aldri vært i den situasjonen. Å kjøre på noen e.l. er en helt annen sak, men like trist. I forsvar av familien min kunne jeg sikkert tatt liv i rent sinne. Håper jeg slipper å bli så defensiv/aggresiv.

Lenke til kommentar
Dette viser bare enten din manglende evne til å forstå hvor mye miljøet/omgivelsene påvirker oss eller det kan hende du ikke forsto hva jeg mente. Alle mennesker kan drepe bare det instinktet vekkes, jeg skrev "for morro skyld" i sammenheng med denne  setningen "for hevnens skyld, for å beskytte meg selv/familie/venner."

Poenget er at det mange grunner for å drepe og i de rette miljøene hvor drapsinstintet blir pleiet kan alle drepe.

Hvis du dreper noen du ikke liker uten at den personen har gjort deg eller dine noe. Da blir det nesten for morro skyld.

Når du quoter se å få med hele setningen så det blir litt sammenheng.

feks: Jeg har drept en mann (i et spill).

Uten den delen i parantesen så blir den setningen veldig feil.

PS: Et menneskeliv kan ikke verdisettes.

Først og fremst syns jeg du skal la være å dytte grunnen til at du ikke klarer å formulere deg godt nok over på andre, det er da ikke min feil at du skrev det du skrev er det vel? Kanskje istedenfor å kommentere imot hvordan jeg forsto innlegget ditt så heller hjelp meg med å forstå det?

Men du har helt rett at under spesielle omstendigheter så er det helt klart at man kan bli villig til å drepe seg selv eller andre, men syns ikke det forsvarer at det dermed sagt er riktig, å drepe er forferdelig fordi selvom du sier at menneskeliv ikke kan verdisettes så kan de bli tatt vare på, har du hørt om kjærlighet, har du hørt om vennskap? Selvom det kan være tilfeller der man ikke har kjærlighet eller vennskap til personen så skal man alltid behandle personen som et mennesket for man kan da ikke bare gå bort til en person man aldri har møtt på også spytte personen midt i trynet, det er på den måten jeg mener at et liv skal verdisettes

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar

hadde hatet vært stort nok, og det sto mellom liv og død på meg selv. og eg hadde ikkje andre muligheter å komme meg vekk, enn å drepe vedkommende.

Da hadde eg blitt drapsmann...

men hadde ikkje funnet på å drepe bare fordi eg hater en i klassen pga. han er så teit.

Lenke til kommentar
I går kveld kunne jeg drept noen.

Hørte nettopp at en vi kjenner driver masseslakt på katter med kamphundene sine.

6216749[/snapback]

Det holder jeg med deg i. Finn han og heng han ut på nett med fult navn og adresse. Resten pleier å ordne seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...