Heimen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg ville ikke gjort det bare for å ha gjort det, det er slik jeg tolker spørsmålet. Om jeg kunne drept i nødverge er selvfølgelig an annen situasjon, det tror jeg de fleste er kapable til. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Viss du kunne drept ein person utan å bli tatt nokon gong, ville du gjort det? snakker vi noe ala. boondock saints eller? -ja snakker vi en normal uskyldig person? -nei Endret 11. mars 2005 av GolfBag Lenke til kommentar
Xavier878 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Ville nok drept i selvforsvar eller krig! Men ikke ellers! Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Under spesiellte omstendigheter; ja. Edit: feil Endret 11. mars 2005 av aero^^ Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Nei. D tror jeg ikke. Den som dreper noen og kommer unna med det, kan ikke ha det serlig godt. Tenk og våkne opp og tenke "kansje kommer politiet og henter meg", og når det banker på døra "er det politiet". Nei Huff... Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Sett at noen hadde slaktet ned hele familien din rett foran deg da? Eller at lillesøstra di hadde blitt voldtatt. Hadde du ikke fått lyst til å drepe? Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Om jeg kunne.... Ja, men jeg ville gjort det kun om jeg virkelig måtte. Drepe i selvforsvar er ok. Om det står på livet til andre mennesker, ekstra ok +. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg kunne ha drept noen ja. Kanskje aktiv dødshjelp ellerno. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Aktiv dødshjelp - Ja Deg eller meg - Ja For penger - Nei I krig - Ja Om jeg er for dødsstraff - Nei Sett at noen hadde slaktet ned hele familien din rett foran deg da? Eller at lillesøstra di hadde blitt voldtatt. Hadde du ikke fått lyst til å drepe? Da er det ikke snakk om noen "quick death". Personen ville tilbragt noen festlige måneder i kjellern i ekte "Seven" stil først. Alle er vel i stand til å drepe under de riktige omstendighetene. Forskjellen på "oss vanlige folk" og mordere er at vi har en sperre som hindrer oss i å gjøre det med mindre det er snakk om en helt ekstrem situasjon. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Kunne du drept noen? ja. Men ikke vilkårlig, og ikke hvis jeg visst et jeg ikke ville bli tatt, uansett. Skulle jeg først gjort det, ville det vært for å se om jeg greide det uten å bli tatt. Og det skulle selvfølgelig vært en person som var alment oppfattet som jordas avskum, som nesten fortjente å dø (ingen fortjener å dø uansett imo). Men, ikke tro at jeg har tenkt til det... det er langt fra ord til handling edit: Hei, jeg heter leif. Endret 11. mars 2005 av Feh Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å gi et nakkeskudd til dyre mishandlere. Og kanskje i selvforsvar. Men that's it. Endret 11. mars 2005 av Scarface^ Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Kommer ann på omstendighetene, om mitt eget liv står i fare så kan jeg drepe noen. I selvforsvar så klart. Men ellers så hadde jeg aldri tatt et menneskeliv. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å gi et nakkeskudd til dyremishandlere. Og kanskje i selvforsvar. Men that's it. ja dyremishandlere hadde jeg skutt på flekken hadde ikke hatt dårlig samvitighet selv om mannen hadde hatt 15barn og kone som han hadde elsket over alt på jord. hadde heller fått dårlig samvitighet for familien og ungene som har mistet et familiemedlem, og jeg var grunnen. Sett at noen hadde slaktet ned hele familien din rett foran deg da? Eller at lillesøstra di hadde blitt voldtatt. Hadde du ikke fått lyst til å drepe? ikke om lillesøsteren min hadde blitt voldtatt det hadde digget meg for jeg er den som hater søsteren min over alt på jord. men om familien(ikke søs) min hadde blitt slaktet så hadde jeg nok blitt passe sinna og jaktet på han som gjorde det selv om det hadde tatt meg hele mitt liv. når jeg hadde funnet han så hadde det ikke blitt pent. da skulle jeg boltet han fast i gulvet og latt an ligge der til han hyadde dødd av sult. kanskje plaget ham med å la ham få akuratt nok mat til å såvidt overleve. det hadde kanskje fått meg til å roe meg ned med å la den personen som hadde drept hele familien min ligge i et par uker med extrem smerter. har egentlig ikke peiling jeg.. kan godt hende det hadde blitt anderledes hvis det virkelig hadde skjedd. Endret 12. mars 2005 av oddis89 Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Slettet for helsas skyld Endret 16. februar 2007 av WeXeL Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Ville nok ikke drept noen med mindre det var nødverge. Ville heller ikke drept den psykopaten av en stefar jeg engang hadde, selv om han voldtok en dame med en pistol mot tinningen hennes, truet en annen med pistol, slo mammaen min, slo meg, ødela barndommen min, ødela en del av livet til mamma, ødela livet til de to sønnene sine + + Da ville han vunnet på en måte (hvis noen skjønner) Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 ja! jeg kan drepe familien min med hammer nå. men jeg gjør det nok ikke. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å gi et nakkeskudd til dyre mishandlere. Og kanskje i selvforsvar. Men that's it. Dyre mishandlere? Altså, folk som tar seg godt betalt for å mishandle noe? Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Har ikke råd til sånne jeg Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Ja! Hvis det var av følgende grunner: Personer som jeg hater (Kjell Magnum Bondesviker). Personer som har skadet mine nermeste eller mange andre. Hvis det var i selvforsvar. Hvis det var til samfunnets beste (Bin Laden) Muligens flere muligheter også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå