☀ ❄ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Ja. Dersom det var spørsmål om "meg eller han/hun/det/dem" ville jeg gjort hva som helst for at det ble jeg som kunne gå hjem igjen. Jeg ville også ha drept hvis det var nødvendig for å redde noen som sto meg nær. Jeg ville derimot gjort det jeg kunne for bare å skade: Om vedkommende var ubevæpnet og jeg slo ham/hun ned ville jeg nok heller ha brukket et bein eller to, enn å slå løs til det ikke var stort mer å slå. Om noen hadde f.eks. voldtatt og torturert kjæresten min, ville jeg ikke ha sluttet å slå... Jeg håper for øvrig at jeg aldri blir nødt til å finne ut at jeg har rett. Edit: Rette setningsbygging Endret 15. februar 2005 av Myubi Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Kunne jeg drepe noen å slippe unna med det ville jeg gjort det, men jeg vil aldri drept for morroskyld. Bare rasshøl som fortjener det. Problemet blir først og fremst å være judge, jury and executioner, og å avgjøre hvem som fortjener det. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 I utgangspunktet ikke. Strid ikke medregnet. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Veldig lett å si at man ikke kommer til å drepe noen. Alt avhenger av omstendighetene. Jeg hadde nok gått ganske medieval, om noen skulle ha skadet det barnet jeg evt. skal få i fremtiden. Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Kunne ikke ha drept noen, bl.a. pga religionen min. åjj... så ikke at det var en gammel post, sorry! Endret 6. mars 2005 av Rexton Lenke til kommentar
Thel Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Kommer selvfølgelig ann på omstendighetene som sagt 1000 ganger før. Men vist de er riktige kunne nåkk alle gjort det! Det er ikke sånn at folk så fort de ikke kan bli tatt startet et eget torturkammer i kjelleren! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Skulle omstendighetene ha tilsagt det så kan jeg ikke legge skjul på at jeg kunne ha drept; så svaret er ja. Det ligger jo i vår natur egentlig. Men selvsagt så prøver man nok å unngå det Lenke til kommentar
Thel Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Ja, som remerser sier, det ligger i menneskets natur, det mener vertfall jeg også! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Ja selvfølgelig kan man si, ja jeg kan drepe noen jeg. Tror de færreste hadde gjort det hvis de hadde fått en pistol i hånden. Selv om det ligger i menneskenes natur. Lenke til kommentar
nord Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 noen som har sett "Monster" filmen? den scenen der hun har den gamle mannen som nettopp (har fått barnebarn?) trygler om livet og hun har valget mellom å skyte ham eller sette seg i en posisjon der hun kan bli tatt... veldig sterk scene. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Eh, ja? Jeg hadde drept Osama bin Laden og Kim Jong Il på flekken hvis jeg ikke skulle stilles til ansvar for det. I tillegg til andre som jeg ikke kommer på akkurat nå. Minner meg om en ting som ble tatt opp før, om at hvis du skulle få $1M for å trykke en knapp, men når du trykket denne knappen, skulle en person et sted i verden dø som følge. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg tror jeg uten noe problem kunne drept hvem som helst, når som helst med hva som helst men blir aldri å gjøre dette håper jeg! har ingen å drepe Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Neppe. Å drepe en person er faktisk utrolig lett med tanke på alle de tusen metodene du kan benytte. Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg hadde gjort det i krig, hvis det var meg eller han/hun, eller hvis noen ville skade/drepe en qav mine nærmeste. Om jeg ville bli tatt eller ikke spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Skal mye til, men ja, visst det handler om mitt eget eller noen veldig nærme meg sitt liv, kunne jeg ha drept ( i selvforsvar o.l ) .. Håper aldri jeg kommer utfor en slik situasjon.. Endret 6. mars 2005 av Sc0oT Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Lurer på om det er en "makt" følelse å drepe. Kommer selvsagt ann på hvordan man dreper personen, men om de som dreper sitter igjen med en slags "makt" følelse etterpå Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 OMG! her oser det av wonnabe shooters 2k5^ Hvis en av dere hadde fått en pistol i hånden og fått besjed hadde dere hvertfall ikke skytet på en person. Sånn jaja når jeg blir stor skal jeg skyte mamma. Det er enklere sakt enn gjort ! Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) jepp kunne dint drept en i klassen som har yppet på meg i 2år nå. han havnet på sykehus etter en slosskamp med meg på skolen en gang men neeeeei da han slutter ikke å yppe. har prøvd alt tilogmed å la være å bry meg. rundjulet ham flere ganger men han slutter ikke uansett f***. kunne ikke drept noen andre. kunne ha skadet noen alvorlig men ikke for morroskyld. Endret 6. mars 2005 av oddis89 Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Visst den personen jeg skulle drepe ville drept meg eller en av mine nærmeste om jeg ikke hadde gjort det så, ja. Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det kommer ikke ann på om jeg får konsekvenser for det! Men jeg er ikke inntresert i å drepe. Har aldri en grun til å drepe. Selvforsvar er en annen sak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå