Petrvs Romanvs Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Viss du kunne drept ein person utan å bli tatt nokon gong, ville du gjort det? Nei, ikke for øyeblikket, men hvis jeg en dag var en smule frustrert så kunne det absolutt vært fristende. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Var seriøst meint. Ville sjå kor mange som var potensielle morderar. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Var seriøst meint. Ville sjå kor mange som var potensielle morderar. Alle med de fysiske mulighetene er en potensiell morder. Spørsmålet er heller omstendighetene. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Omstendighetene var jo gitt, du kan drepa kven du vil og du vil aldri bli tatt. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Var seriøst meint. Ville sjå kor mange som var potensielle morderar. Alle med de fysiske mulighetene er en potensiell morder. Spørsmålet er heller omstendighetene. Sant, men mine fysiske muligheter er også begrenset (med mindre en bruker et våpen da...) Endret 15. februar 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Omstendighetene var jo gitt, du kan drepa kven du vil og du vil aldri bli tatt. Da hadde jeg blitt en massemorder.. *kremt* jeg mener moralens bøddel. Jeg ville meiet ned alle som ikke fortjener livets rett, m.a.o. hadde det vært dommedag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jepp. Øye for øye... Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg tror alle som kjenner til Milgram-eksperimentet vil kunne svare "Ja" på det spørsmålet. For de som ikke kjenner til hans arbeid, les her. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Vel, her er det ingen som henge over deg og presse deg til å ta livet av ein person, du skal/kan gjera det av eigen fri vilje. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hadde det handlet om selvforsvar eller noe virkelig alvorlig, så er det klart jeg hadde klart det. Men ellers; nei. Jepp. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Om jeg kunne drept Kim Jung Il, Castro eller kanskje godeste Aslak Sira Myhre, uten å riskere noen straff, klart jeg hadde gjort det! Men jeg tror jeg helst hadde delegert bort oppgaven, synes jo ikke det er direkte delikat å ta livet av noen. Men ville ikke hatt problemer med det om det var folk som fortjener det. Eller om det var i selvforsvar. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hvorfor fortjener Aslak Sira Myhre å dø? Lenke til kommentar
Migr Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Selvsagt.. mange, hver eneste dag. Men det er bare i tankene mine :!: :!: syke syke man Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Har tenkt det samme flere ganger før og jeg har nok kommet fram til at jeg aldri kunnet ha drept et menneske uansett! Nå er det mange år siden jeg tenkte på sånne ting da. Omtrent da jeg gikk på barneskolen og syntes at alt med blod, gørr og vold var kult! Spilte en del Doom og Mortal Kombat og ble totalt revet med! Men klarer ikke å drepe en flue en gang! Er imot min tankegang og personlig etikk. (som har utviklet seg sånn ifølge av livstro og religion) Lenke til kommentar
Bluesky Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Dersom jeg ble sendt ut i krig for å forsvare Norge hadde jeg ikke hatt noen moralske problemer med å drepe andre menesker. Men om trådstarter mener om jeg hadde myrdet noen rett og slett fordi jeg ikke tålte trynet deres, så er svaret selvfølgelig nei Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Du har altså ingen problemer med å drepe noen om du er i krig for å forsvare landet ditt?.. Det må være det dummeste jeg har hørt! Hvilken rolle spiller det? Krig løser ingenting og selv om noen topper i en land sier at du skal i krig for å "forsvare" landet ditt, så dreper du jo mennesker uansett! "Why do we kill people who kill people to show that killing people is wrong?" Lenke til kommentar
kag Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Mennesket kan bli drevet til å gjøre hva som helst. So with that in mind; Ja, jeg kunne drept noen. Det kan vi alle. (... jeg tenker ikke på krig nå ...) Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 har slåss mye og gitt mye trusler men aldri aldri om jeg ville tatt livet av et menneske uansett hvor rævhøl denne personen var. med mindre i nødverge da Lenke til kommentar
Josten Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hmm, vanskelig spørsmål. Har vel aldri hatet en person så mye at jeg synes han/hun fortjener å dø, men ser absolutt ikke bort fra at jeg kanksje kommer til å gjøre det. Om jeg derimot hadde klart det når jeg først hadde sjansen tviler jeg dog sterkt på. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg tror jeg ville hatt store vansker med å pull the trigger uansett hvem det er mot. Men hadde f.eks noen gjort noe med fremtidige unger. Ala voldtatt tror jeg at jeg kunne drept personen ganske greit. Eller få noen til å gjøre det for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå