vifteovn Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Viss du kunne drept ein person utan å bli tatt nokon gong, ville du gjort det? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Nei. Hvis det stod på død og liv: kanskje. Men mest sannsynligivs ikke.. Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 kommer helt ann på omstendighetene... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Ville helt klart være istand til å drepe noen om jeg så var sikker på å bli tatt og dømt tl evig pine for det. Er omstendighetene som avgjør. Kunne sikkert være istand til å pine noen sakte men sikkert til døde over flere dager, alt etter hvor stort hatet hadde vært. Men det skal heldigvis litt til. Og alt jeg har å leve for må ha blitt tatt fra meg av vedkommende. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Kunne drept Bush, Saddam, Castro, Milosevic eller Bin Laden, men ingen andre... Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Kunne drept hvis det var de riktige omstendighetene, av hat eller hvis noen hadde skadet mine nærmeste... Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Alle mennesker er kapable til drap under de rette omstendighetene. Jeg ville drept i krig. Jeg ville drept i selvforsvar eller forsvar av andre... herunder går en del statsledere osv. som skaper unødvendig lidelse og død. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Kanskje. Men om jeg "kunne blitt tatt" eller ikke, ville ikke vært det avgjørende. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 hvorvidt jeg blir tatt eller ikke gir jeg en blanke f*** i. jeg dreper ikke noen eller noe, med mindre jeg ser skjellig grunn til å gjøre det. og den eneste grunnen jeg har som er god nok, er at vedkommende er rent ond. enhver person som er ond og kald nok til å drepe hundrevis av folk bare fordi at han er irritert, skyter jeg på stedet. ellers tåler jeg det meste. hva selvforsvar gjelder, holder jeg meg vekke fra dødelig makt helt til alle andre muligheter er oppbrukt. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg tror ikke jeg hadde klart det uten å få problemer med meg selv senere i livet. Men hadde jeg måttet, hadde det nok gått. Lenke til kommentar
kevral Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Som andre har sagt -- om jeg blir tatt eller ikke er rimelig irrelevant. Med mindre trådstarter egentlig spør om vi ville drept for moro skyld om vi visste vi ville slippe unna? Uansett: de som hevder at de aldri, under noen omstendigheter, kunne drept noen -- har jævlig dårlig selvinnsikt og totalt fraværende innsikt i den menneskelige psyke. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hadde det handlet om selvforsvar eller noe virkelig alvorlig, så er det klart jeg hadde klart det. Men ellers; nei. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Minner meg om tegneserien 100 bullets som tar opp samme problemstillingen. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Om jeg aldri ville bli tatt ville jeg gjort det, bare for å se hvordan det var. Sånn ellers har jeg ikke noe ønske om å skade andre, har ingen hensikt. (Om vi ser bort fra forsvar av seg selv, venner og familie). Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Viss du kunne drept ein person utan å bli tatt nokon gong, ville du gjort det? Ja, skal dog ikke nevne navn da det av enkelte kan tolkes som faktiske drapstrusler. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Selvsagt.. mange, hver eneste dag. Men det er bare i tankene mine Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Antageligvis uten problemer med skytevåpen, men hadde slitt kraftig med stump vold eller kniv. Er en sånn person som aldri mister kontrollen. Er fryktelig nervøs når det engang skjer. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hvem som helst? Fritt valg, med andre ord? Ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå