Neptun_ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Tror et av GTA-spillene kunne blitt en halvgod film. Vice City, kanskje. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Elite. Romspillet andre måles opp mot, men ikke når opp til. Det ble skrevet en novelle, skulle komme en bok, men det ser ut til at den ble kansellert. Første spillet kom i 1983 eller 1984, men inspirerer stadig nye versjoner, siste skuddet på stammen kan du se demofilm av her: http://www.starwraith.com/Ev-Movie-WM.wmv Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Tror et av GTA-spillene kunne blitt en halvgod film. Vice City, kanskje. Enig i det. Backpacker hadde vært kult. Gjort riktig da, selvsagt. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg vil tro at det er svært få spill som ikke egner seg på lerretet, men saken er om de blir lagd riktig Jeg mener at NFSU2 eller 1 ville gjort seg bra som en etter følger på filemen Fast and the furious, 2 fast 2 furious... Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Gabriel Knight-spillene hadde blitt gode filmer. 2'eren består foresten av veldig mye film, dessuten er alt ekte bilde i det spillet. Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Vet ikke om det er nevnt før med Metal Gear Solid, kunne jo blitt en god actionfilm med rett mann bak roret. Eller Castlevania, det gamle SNES-spillet. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Vet ikke om det er nevnt før med Metal Gear Solid, kunne jo blitt en god actionfilm med rett mann bak roret. Hehe... Er hvertfall blitt nevnt 3-4 ganger Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Freelancer kunne blitt stilig. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Max Payne Det er også planlagt... Det ble allerede nevnt i 2001, og i 2003 var det et filmselskap som kjøpte rettighetene til filmen. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Thief kunne ha gjort seg godt på lerretet...med Hugh Jackman som Garrett Jackman har den rette fandenivoldske innstillingen Dævven, det kunne ha blitt en bra grøsser med den rette regissøren. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Neh, ikke en grøsser... Jeg ser for meg en psykologisk thriller. Mye maktspill og intriger. Lenke til kommentar
PoW Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Splinter Cell og Max Payne Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Splinter Cell og Max Payne Max Payne hadde kanskje gjort ein bra film? I allefall ein god tegneserie, digger spellet! Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Kult at Silent Hill blir film. Men håper ikke det blir en standard Hollywood film Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Si meg, skal de proffene som står bak cinematic-introene i Blizzard noen gang lage en film? Det hadde jo i så fall blitt den beste animasjonsfilmen ever (med tanke på hvor bra de er laget) Nu er jo ikke jeg så veldig inne på dette området da, hehe Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Worms hadde blitt en heftig animasjonsfilm Lenke til kommentar
amarios Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Postal ! Kunne blitt en ganske så sinnsvak film Lenke til kommentar
Döden Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Det er et kjent fenomen at i 99% av alle spill så er plottet syltynt, generelt sett og i forhold til filmens verden. I filmen skal historien drive handlingen fremover (Hvertfall skal hovedvekten legges på dette). I spill har man annen drivkraft som grafikk, tidvise lydeffekter, egen kontroll over handlingen til en viss grad og ikke minst gameplay. Hvis så det syltynne plottet skal filmes, så vil det etter all sannsynlighet ikke fungere og det må i de fleste tilfeller forandres. (Se Resident Evil. De eneste likhetstrekkene er zombier og tittelen "Resident Evil", foruten at filmen er helt elendig og spillet genialt da.) Nei, spill egner seg ikke som film. Selv ikke med avanserte og dype plott som fra Metal Gear Solid. Det går bare ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå