Gå til innhold

PC'en starter ikke... A7N8X Deluxe


mrbanoni

Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Har skaffet meg et lite problem, som kanskje noen her kan hjelpe meg med...

 

Har en pc, som jeg har satt sammen selv, og som har funket fint et år nå. Så i dag fant jeg ut at jeg ville prøve å overklokke litt... Bad idea!

 

Hovedkortet er et ASUS A7N8X Deluxe og CPU er AMD Athlon XP2800+ Barton.

 

Satt og rota litt i BIOS, og trykte save settings og exit. Nå når jeg starter maskina, kommer det ikke opp noe som helst bilde, ingenting. Ser ikke at BIOS starter engang med å telle RAM eller noe som helst... Så, er det noen som vet hva som muligens kan gjøres for å løse dette problemet? Prøver å trykke F2 med svart skjerm, for å se om den kommer inn i BIOS, men ingenting skjer.

 

Håper noen her vet om noe smart man kan gjøre, setter enormt stor pris på all hjelp og alle tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve batteriet nå. Akkurat hvor mye jeg prøvde, vet jeg ikke... Satte den først opp litt, og fikk den opp i 2157 mhz, så satte jeg opp noe greier litt til, men da skjedde det som nå skjedde...

 

Men jeg skal prøve batteriet nuh, poster her om ting ordner seg, eller ikke.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Skal prøve batteriet nå. Akkurat hvor mye jeg prøvde, vet jeg ikke... Satte den først opp litt, og fikk den opp i 2157 mhz, så satte jeg opp noe greier litt til, men da skjedde det som nå skjedde...

 

Men jeg skal prøve batteriet nuh, poster her om ting ordner seg, eller ikke.. :thumbup:

Har samme hk selv. Det er en jumper som det står cmos på flyt den over i motsatt posisjon. Slå på strømmen og så slå av strømmen, sett jumperen tilbake etterpå. Uansett så kan du la ta ut strømkontaketen en stund å så slå på pcen. Eller holde reset inne en stund. Så bruker pcen å poste. :thumbup:

Lenke til kommentar

Tok ut batteriet ett minutt, og fikk den i gang igjen, etter litt mekking i BIOS fikk jeg den opp på standard hastighet 2088 mhz... Nå vet jeg ikke om jeg gidder å surre mer med å klokke...

 

Men takk for alle tips her!

 

Noen som har tips om en fin måte å sette det opp i bios på for å få den til å yte stabilt litt høyere hastighet?

 

:cool:

Lenke til kommentar
Tok ut batteriet ett minutt, og fikk den i gang igjen, etter litt mekking i BIOS fikk jeg den opp på standard hastighet 2088 mhz... Nå vet jeg ikke om jeg gidder å surre mer med å klokke...

 

Men takk for alle tips her!

 

Noen som har tips om en fin måte å sette det opp i bios på for å få den til å yte stabilt litt høyere hastighet?

 

:cool:

Hvor mye var det du prøvde på den første gangen?

 

Hvis du tar det litt piano så kan det hende du har litt mer hell.

Nå har i og for seg jeg lest at det hovedkortet ikke er spes egnet til overklokking.

Jeg har samme kortet selv, men har aldri prøvd å klokke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...