iver89 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hei. Har satt opp en liten diskløs PC som skal brukes til å spille av musikk og diverse. Alt fungerer helt fint, bortsett fra LIRC. Etter å ha lastet ned, konfigurert, kompilert, og installert programmet prøver jeg "modprobe lirc_serial irq=4 io=ox3e8" (er sikker på at io og irq er riktige ja), og maskinen låser seg. Står ingenting i loggene (/var/log/messages, er det flere?). Har absolutt ingen anelse om hvorfor PCen låser seg, og hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe . Takk PS: PCen kjører Gentoo Linux, og består av et ukjent mini-atx hovedkort, 400MHz K6-2 CPU, 64Mb SDRAM, Creative Live!, 3Com 3c509b ISA nettverkskort, integrert skjermkort, og diskettstasjon. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Står ingenting i loggene (/var/log/messages, er det flere?)- /var/log/dmesg Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 finnes ikke... Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 finnes ikke... dmesg|less Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 om jeg kjører dmesg får jeg opp meldinger siden maskinen rebootet sist, og ikke lenger. så det hjalp ikkeno særlig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå