Christian86 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Fant et ganske bra tilbud på en M65 med tele2 45. Prisen var 799 kr. Ingenting på siden eller i kassen som opplyste om operatørlås. Jeg tok sjansen, og dro ned til Lefdal. Ekspeditøren sperret opp øyene når han så prisen. Her begynner da det morsome; "neeei, du må hente mer bekreftelse på at den ikke er låst mot tele2. Vi vil bare matche prisen, men ikke noe utbetaling av prisgaranti." På dette tidspunktet så tar jeg frem en utskrift fra budstikka. Her stod det ganske klart at sjefen for Lefdal hadde uttalt at butikkens retningslinjer tilsa at jeg skulle få prisgarantien med en gang. Nå begynte da avdelingsleder å blande seg inn. Enden på visen ble at jeg måtte til konkurrenten sin butikk for å hente en bekreftelse på at den ikke var låst. Ingenting på sidene om at den var låst (merk det). kommer bort til konkurrenten sine lokaler. Får beskjed om at hvis jeg hadde kjøpt denne telefonen hos dem nå, eller via webben ville den ikke være låst. Dette skriver selger på arket, signerer og stempler. dersom ikke annet er oppgitt, så vil ikke telefonen være låst Det var hva beskjeden sa. Tilbake hos Lefdal så blir det enda mer problemer. Avdelingsleder skal behandle saken, og kommer med følgende uttalelser: al: fikk du bekreftelse fra dem på prisen mg: fikk det du ser på arket, mer kunne de ikke gi meg sa de al: for noe sprøyt!! al: dette her kunne du skrevet selv og stemplet (underskrift fra selger og stempel fra butikken) al: dette må vi se om er noe lureri (foran alle kundene i avdelingen) når han kommer tilbake, så påpeker jeg at jeg har all dokumentasjon som jeg skal ha, og undres hva mer han krever av meg? han går så videre til skranken, og sier "jeg har ikke tid til å diskutere med deg om dette, det gidder jeg ikke!" undres hvem som kastet bort mest tid på dette her. Jeg fikk telefonen til 301 kr, men fikk streng beskjed om at dokumentasjon på pris, pluss beskjed fra butikken IKKE var godt nok for å få prisgaranti. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Christian Synes Lefdal var helt barnslig og frekke her Jeg synes du burde skrive en mail til lefdal, helst sjefen Dessuten sender du en klage til forbrukerrådet så det blir registrert hos dem også, men du har mer en gode nok beviser for den prisen. Synes det var helt horibel oppførsel. Edit: Send en mail til budstikken istedenfor, så kanskje de får en negativ reportasje til på seg Endret 14. februar 2005 av KVTL Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 fikk utrolig lyst til det. Christian? hvordan kjenner du meg? neida Lenke til kommentar
genser Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Fint du står på og ikke gir opp. Send en mail til lefdal. Om du ikke gjør det vil butikken fortsette i samme spor, og vil derfor ikke holde sin prisgaranti for andre enn kunder som deg som orker å mase og mase (positivt altså). Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Jeg foreslår heller at du sender saken til varehussjefen til lefdal på mail, hvor du gjengir det som skjedde nå. Husk en ting, normalt sett så får man ikke prisgaranti før _etter_ man har kjøpt produktet, før så matcher de prisen. EDIT: Nå skal det også sies at om han du snakka med hos konkurrenten bare tok et plain ark, skrev noen linjer og satte et stempel der, så hadde faktisk jeg som selger ikke godkjent den. Er ikke vanskelig å skrive noe sånt selv om man står i butikken, stempler står gjerne ute på salgspunktene . Noe sånt bør skrives på maskin og printes ut på vanlig kvitteringsark. Men vil nå også si at dette her var rimelig knotete av butikken. Endret 15. februar 2005 av Alastor Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) jeg kan nå forstå at han lurte litt, men at han skal indirekte antyde at jeg prøver meg på ulovligheter, det er litt over grensen. men, det var nokså interessant episode update: Pris garanti Legger seg flat Lefdal-sjef Trond Samuelsen beklager behandlingen Ole-Børild Steene fikk. Ifølge Samuelsen tilsier forretningens retningslinjer at Steene skulle fått mulighet til å kjøpe tastaturet til konkurrentpris og innløse prisgarantien allerede ved første gangs besøk. Det skal være tilstrekkelig at kunden kommer med annonse eller pristilbud som dokumenterer at det er mulig å få produktet billigere et annet sted. - Det står i garantien at man først må kjøpe produktet hos Lefdal. Men vi har en plakat som sier at alle ansatte har fullmakt til å gjøre alle kunder fornøyd. I dette tilfellet ble det som formelt var riktig, helt feil, sier Samuelsen, daglig leder hos Lefdal i Sandvika. Han forklarer hendelsen med at selgeren var svært fersk. - Det er veldig tydelig at vi har gitt selgeren for dårlig opplæring, og det må vi ta på vår kappe. Episoden er sterkt beklagelig, sier Samuelsen, som lover å la Steene løse inn prisgarantien. Link til siden: Lefdal Den ble publisert i fjor, men det er sjefens uttalelser merk her den egentlig bevismengde jeg trengte: Det skal være tilstrekkelig at kunden kommer med annonse eller pristilbud som dokumenterer at det er mulig å få produktet billigere et annet sted. Jeg måtte gjøre en del mer... Endret 15. februar 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 "Det står i garantien at man først må kjøpe produktet hos lefdal". Står det også der. Og med dokumentasjon så må du ha dokumentasjon på hva slags type mobil som selges, altså en annonse, og bekreftelse på om telefonen er låst eller ikke låst. Beklager at jeg er vrang, men selv om butikken ikke var helt profesjonell, så er tanken bak det de sier helt riktig. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 hadde nå avdelingsleder behandlet meg med normal folkeskikk så hadde jeg kanskje overlevd, men tatt måten han var i betraktning så er jeg nokså irritert. dog kan jo nevnes at han greide å smile litt etterhvert, men jeg fikk gjennomgå Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 De gangene jeg har benyttet meg av Lefdal sin prisgaranti på mobiltelefoner har det fungert bra. Jeg har printa ut enten en side fra f.eks komplett.no med pris og lagerstatus, og så legger de på noen kroner i frakt. Andre ganger har jeg rett og slett printet ut en oversikt fra dinpris.no. Det har holdt i massevis. Jeg synes du bør stå på, Christian. Når Lefdal har en slik garanti, så må de klare å holde den og. Klag der det er mulig. Du kunne jo ha spurt de hva som krevdes av dokumentasjon. Jeg skjønner ikke hva mer som trengs! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Du kunne jo ha spurt de hva som krevdes av dokumentasjon. Jeg skjønner ikke hva mer som trengs! prisen var for lav til at de trodde på meg Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 ser at den blant annet koster 1890,- hos siba med det abbet, så at du har svindlet de anser jeg som rimelig klart Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 ser at den blant annet koster 1890,- hos siba med det abbet, så at du har svindlet de anser jeg som rimelig klart jeg hadde dokumentasjon fra en annen kjede=) var ikke mulige for dem å avvise dokumentasjonen. Eneste de nektet å godta, var hvordan butikk kjeden kunne tjene penger på det. spar deg for slike uttalelser Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 ser at den blant annet koster 1890,- hos siba med det abbet, så at du har svindlet de anser jeg som rimelig klart jeg hadde dokumentasjon fra en annen kjede=) var ikke mulige for dem å avvise dokumentasjonen. Eneste de nektet å godta, var hvordan butikk kjeden kunne tjene penger på det. spar deg for slike uttalelser det at du ikke sier hvor det er sier vel også sitt eller? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 *le* det trenger ikke si sitt=9 Alastor og Anette_ vet hvor jeg fant det. Som hint, kjeden har vel minst like mange butikker som Expert. Beviset ligger der enda, men kanskje du burde få briller? Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 fant den: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...ENT&numberVar=2 ja, ja tipper det er en skriveleif ja, men samtidig så koster den jo 299,- med activetalk så kanskje ikke bare ikke formater mobilen din nå da Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 fant den:http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...ENT&numberVar=2 ja, ja tipper det er en skriveleif ja, men samtidig så koster den jo 299,- med activetalk så kanskje ikke bare ikke formater mobilen din nå da skylder vel meg en unskyldning nå du anklaget meg for svindel formaterte den dessverre, fordi telefonen ikke fungerte (og ikke gjøre det enda) så den blir nok doa. fikk svar fra varehussjef i dag, så regner med ordentlig svar neste uke Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 jepp riktig det, sorry var jo bare spøk, men det skjønte du jo Lenke til kommentar
Dangel Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Godt jobbet Christian86 Klag og mas så slipper vi andre å få lignende problemer Når de først har en prisgarant så får de stå ved den! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Vel det som sjefen sier i budstikka er totalt løgn vil jeg si, da Lefdal butikkene praktiserer noe annet Sendte en forespørsel om det at man kunne få prisgarantien når man kom i kassen (før man betalte). Fikk til svar at man kun fikk 150% etter at man hadde betalt i kassen, det vil si handlet hos dem. Ellers bare matchet de prisen. Bombe at en av dine telefoner kommer på DOA christian. Til og med en m65, du er god he he Skulle vært ansatt som mobiltester he he.. Vel, du får nok ny ja Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 jeg har snakket med Zodiac. Så henvender meg nok dit på mandag. Mandag morgen varsler jeg butikken om at de bærer erstatningen for service kostand. Skal ikke vente en uke på behandling. Telefonen er doa, selv siemens norge er enig. Butikken er bare tregere enn sirup. Lefdal sjefen har nok rett. avdelingsleder og selger gikk ikke imot når jeg foreviste den artikkelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå