Gå til innhold

3 ccd shock... hvad skal man købe....

Anbefalte innlegg

hej alle. jeg vil geren købe en ny video camere som skal have en 3ccd og dv suport.. jeg søger after et sted hvor de taster de simiprofecional camere og samilgnere dem.... kan nogen hjælpe her... det er tale om

Canon DM XL1S 16000 dk kr

Canon DM XM2 15000 dk kr

Sony Handycam DCR HC1000 12000 dk kr.

Sony Handycam DCR VX2100 19000 dk kr.

JVC GR-PD1 19000 kr

det er en af den som jeg vil invistere i.. men ved ikke vilken af dem er beste for penegen....

Hjælp Hjælp......'

Doni DOn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hej alle. jeg vil geren købe en ny video camere som skal have en 3ccd og dv suport..  jeg søger after et sted hvor de taster de simiprofecional camere og samilgnere dem....  kan nogen hjælpe her... det er tale om

Canon DM XL1S  16000 dk kr

Canon DM XM2   15000 dk kr

Sony Handycam DCR HC1000 12000 dk kr.

Sony Handycam DCR VX2100  19000 dk kr.

JVC GR-PD1 19000 kr

det er en af den som jeg vil invistere i.. men ved ikke vilken af dem er beste for penegen....

Hjælp Hjælp......'

Doni DOn

På www.camcorderinfo.com finner du svært mye interesant info. Skulle jeg kjøpt meg kamera i den prisklassen, ville jeg nok kjøpt Sony 2100. Vet også at Panasonic GS400 er et bra kamera til rundt 15 000 norske kr.

EDIT: test av 2100, http://www.camcorderinfo.com/content/sony-...rder-review.htm

Endret av isen
Lenke til kommentar

Filmet med Sony Handycam DCR VX2000 og det er utrolig stort å dra med seg. Men kommer ann på hva du filmer. Jeg filmer oftest reisebrev og drasse på et så stort kamera overalt er ikke noe for meg. Men det har utrolig bra linse og er ellers et veldig bra kamera. Sony har vel lengst baterikapasitet av kameraprodusentene også.

Lenke til kommentar

hvis du vil ut med 19000,- ville jeg kjøpt Sony VX2100, har et Panasonic NV GS400 selv til 15000NOK,- og det er kjempe bra.. sammenlignet kvalitetens med kameratens Sony VX2100E og kvaliteten er overraskene liten, han tok meg igjen i dårlig lys inne...

:roll:

Lenke til kommentar

har omtrent samme problemstilling selv, bortsett fra norske priser...og at jeg vet hva jeg skal bruke det til. XL1s er en litt annen klasse når det kommer til bruksområde enn de øverige nevnt av trådstarter...

Som allerede nevnt, er egenskaper i dårlig lys viktig så faller alle consumerkameraer gjennom, eneste 1/4ccd kamera som kan sammenlignes med de store gutta(1/3ccd kameraene) er Panasonic Ag-dvc30 som med den ekstra xlradaptern vistnok gir veldig god lyd. Er og bygd i et mer solid hus av magnesium ikke plastikk som rimligere kameraer er, noe som er viktig for oss som kommer til å bruke dem mye/hardt.. :p

Så lenge de får nok lys så funker selv små 3ccd som gs120/200 veldig bra, det er når lyset forsvinner du merker hvor forskjellen ligger.

Ellers har jeg hørt at GS400 ikke har verdens beste batteritid.... :roll:

For å se det på en litt annen måte, er en grunn til at bla. Sony PD150/170 er i brukt av flere tvstasjoner og ikke disse mindre kameraene.

Det viktigste er vel uansett å vite hva man skal bruke det til og lære seg å bruke kameraet sikkelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...