Gå til innhold

WinPad og barbara.no's troverdighet?


Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg reagerer negativt på barbara.no's test av den nye "WinPad" maskinen.

 

Det har vært endel negative postinger om WinPad her på forumet, der det bl.a. har blitt postet en uttalese fra WinBook om at de kjenner til at WinPad har stjålet web-design, og at det ikke eksisterer noe samarbeid mellom dem og WinPad. I tillegg eksisterer det ikke noe firma eller merkenavn her i Norge med navn WinPad, heller ikke noe firma med navn Cintech.

 

barbara.no lovde i en posting på forumet at de skulle "fokusere stort på service og garantiordninger" (var riktignok i forbindelse med test av WinPad 6000s). Det gjorde de altså ikke.

 

Greit at barbara.no hyller de tekniske sidene ved den nye maskinen, de har nok helt rett i at det er en bra maskin.

 

Poenget er at barbara.no i mine øyner mister mesteparten av sin troverdigheten når de ikke tar opp sider ved saken de vet det er uklarheter om, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

erfaringene med Winpad har variert. Noen mener de er dårlige, andre mener at de er bra. Selv har vi ikke hatt noen dårlige erfaringer. Det er helt umulig for oss å teste ting som service og support, selv om vi prøver å gjøre det beste ut av det.

 

Når det gjelder Winpad og Winbook har vi nå fått vite at Winbook har ingenting med Winpad å gjøre. Dette har Winpad bekreftet overfor oss. Når det gjelder hjemmesidene (la meg se om jeg fikk det riktig) har en tidligere webansvarlig hos Winpad stjålet sidene til Winbook og puttet det opp hos Winpad. De har ikke lenger tilgang til webserveren sin, men har lovet oss at de vil erstatte sidene så fort som mulig. Winpad har sagt at de er underbemannet og at de ikke får tid til alt men har lovet oss store forbedringer. Vi får se.

 

Den 01.01.03 kommer Winpad til å starte opp en egen salgsavdeling her i Norge. Og for tiden jobbes det med å få til en distributøravtale med et stort distribusjonsselskap her i Norge. Winpad ville ikke si hvem.

 

Nå i juli vil de starte opp en egen serviceavdeling her i Norge i Sandvika. Per dags dato foregår all aktivitet fra England/Finland/Sverige, slik Itbutikken gjør.

 

Personlig synes jeg at ting er litt for uklart til at vi kan ta en beslutning om at vi skal kutte ut Winpad eller ikke. Vi får ta ting som de kommer nå i første omgang og dømme etter det.

 

_________________

Med vennlig hilsen,

 

Mohammed Sourouri

http://www.barbara.no

 

[ Denne Melding var redigert av: [L]337-Zonic på 2002-06-21 10:58 ]

Lenke til kommentar

Takk for oppklaringen ang. WinPad og WinBook.

 

Jeg synes likevel barbara.no burde være såpass ansvarlig overfor sine egne brukere at dere tar med slik informasjon i testene deres. Dere har tross alt vært klar over dette, iallfall fra postinger her på forumet.

 

Har merket meg at nettsidene til WinPad har vært ustabile etter den postingen med uttalelsene fra WinBook.

 

Har forståelse for at det ikke er lett å teste support og service, men når det er så mange løse tråder rundt et firma og/eller en distributør, bør dere være såpass ærlige at dere skriver om det, uten at dere trenger å ta standpunkt om de er seriøse eller ikke. La iallfall oss brukere få vite mest mulig.

 

En oppklaring av hvem WinPad, Cintech og PC Salg & Service er hadde også gjort seg. Etter det jeg har fått med meg eksisterer det ikke noe WinPad og Cintech, og at de tre derfor er en og samme enhet?

 

Kom gjerne med adresser og hjemmesider til WinPad avd. i landene du nevner. Det burde være enkelt hvis de finnes.

 

Er enig med deg at ting er litt uklare, og nettopp derfor mener jeg barbara.no bør være ekstra varsomme og gi mest mulig informasjon til brukerene sine.

 

Når dere så bruker ordet WinPad konsekvent, selv om firmaet ikke eksisterer, synes jeg ikke barbara.no opptrer særlig seriøst.

 

Så, kan dere komme med en oppklaring av de tre navnene samt adresser og hjemmesider til avd. i de andre landene?

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: rocgen på 2002-06-21 12:08 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: rocgen på 2002-06-21 12:09 ]

Lenke til kommentar

Hei,

 

takker for tilbakemeldingen. Det er som du vet ikke jeg som kommer med svarene, jeg forteller det jeg får vite fra Winpad.

 

Jeg tror Winpad må være så seriøse at de klarer å overleve i hvert fall. Jeg mener, det er jo tross alt ikke enkelt å drive et selskap som driver med salg av bærbare. Man må jo ha _litt_ penger for å kjøpe bærbare PC-er fra produsenter i fra Taiwan. Frakt koster jo også en del. Man må ha mye kaptial, for man kan ikke kjøpe en og en PC.

 

Vi kommer med en egen artikkel om styret rundt Winpad når vi føler at vi har nok informasjon og har fått svar på alle våre spørsmål. Vi er kritiske selv, men vi skal ikke ta noen drastiske avgjørelser før vi har alle fakta på bordet.

 

Men å stille et spørsmåltegn ved vår trolighet synes jeg blir litt galt. Vi driver jo siden på frivilligbasis og om vi skulle fått penger fra Winpad (det er faktisk ikke jeg som styrer økonomibiten) for å si noe annet ville jo dette gått i mot alt det vi har jobbet for så lenge.

 

_________________

Med vennlig hilsen,

 

Mohammed Sourouri

http://www.barbara.no

 

[ Denne Melding var redigert av: [L]337-Zonic på 2002-06-21 12:54 ]

Lenke til kommentar

Leser med stor beundring dine kommentarer av WinPad. Jeg er selv en eier av en WinPad maskin og kan ikke se å kjenne meg igjen i hva du skriver. Tydeligvis eier du ikke en WinPad maskin selv. Jeg er ivertfall utrolig fornøyd med alt jeg har fått av de deriblant raskhet i levering-flott kundeservice(greie mennesker som bryr seg istedenfor de stores bla bla tale)Ikke minst muligheten de gir for oppgradering av maskinen du kjøper av de. Jeg har stolt i over 1 år eid en winpad maskin og nå nylig oppgraderte jeg hele maskinen for slikk og ingenting og sitter nå med en helt ny maskin winpad 5000s. Når du sitter og skriver om seriøsiteten deres må jeg lure på din egen seriøsitet da du tydeligvis snakker om ting du ikke har mye greie på. De store dataleverandørene vil jo bare kaste masse spesifikasjoner på deg ved første kjøp og tilbyr lite eller ingen oppfølging eller oppgradering av tidligere kjøpte maskiner. Klart de tjener på dette men en fattig student som meg sitter jo som vanlig med skjegget i postkassa.

Gjorde også noen undersøkelser selv og greit nok winpad er ikke i norge men de kommer snart. Og hvorfor skulle jeg bry meg om en av deres forhandlere yter dårlig service når jeg bare kan ta kontakt med dem og de ordner opp.

Kjøp deg en winpad maskin og jeg lover deg at du kommer til å skifte mening.

Lenke til kommentar

Hei,

 

[L]337-Zonic, ser fram til nevnte artikkel. Skjønner at dere formidler informasjon fra WinPad, jeg etterlyser bare litt mer kritisk vurdering av den. Ved at dere ikke formidler videre informasjon som går på måten et firma driver sin virksomhet på, samt fortsetter å bruke navnet WinPad som ikke er et firmanavn, synes jeg at dere taper troverdighet.

 

knutjoh, jeg har aldri satt maskinenes kvalitet i tvil, tvert imot, jeg antar fra tester gjort her på barbara.no at det er teknisk bra maskiner. Liker ikke at du antar ting om meg som du ikke vet noe om. Jeg har absolutt erfaring med servicen deres. Brukte ca. ett halvt år på å hjelpe en å få tilbake pengene fra PC Salg & Service.

 

Det jeg mente med denne tråden var for det første å gi litt kritikk til barbara.no for å ikke skrive mer om selve forhandleren, samt å få litt mer informasjon om WinPad, Cintech og PC Salg & Service siden barbara.no tydeligvis kan få svar på spørsmål til forhandleren/produsenten.

 

Synes du også at der greit nok at samme firma driver under navn som ikke er registrerte, hevder uten rett å samarbeide med en kjent produsent i USA og stjeler andres web-design?

 

Hva mener du med "Og hvorfor skulle jeg bry meg om en av deres forhandlere yter dårlig service når jeg bare kan ta kontakt med dem og de ordner opp."?

 

Tar du kontakt med WinPad? Isåfall, hvordan fikk du kontakt med dem? Post gjerne adresse og annen info om WinPad du evt. måtte ha.

Lenke til kommentar

Ser meg litt rundt etter en bærbar data og har sett en del på winpad. Virker som tøffe maskiner. Jobber selv mye på farten og ikke bare inne så da trengs det noe som holder. Synes det er utrolig tøft av winpad og få så mye omtale selv om de ikke en gang er i Norge. Alle de datanerdene som sikkert aldri har sett dagens lys og aldri har hatt ei dame skriver jo bare tull. Er så morsomt å lese om dere som skriver om noe dere ikke har peiling på. winpad!!!all publisitet er god publisitet stå på dere har min støtte. Kjøper jeg en gang en bærbar kjøper jeg winpad. Det er jo ingen av dere som en gang er kunder etter det jeg har lest. Skal banne på at dere trenger et liv. He He

Lenke til kommentar

" Barbara.no lovde i en posting på forumet at de skulle "fokusere stort på service og garantiordninger" (var riktignok i forbindelse med test av WinPad 6000s). Det gjorde de altså ikke. "

 

Jeg vil benytte anledningen til å få klargjort et par faktiske forhold her:

 

Etter å ha lest negative erfaringer i forumet fra 3 angivelige kunder bestemte jeg meg for å ta opp saken med WinPad og sendte dem en epost på [email protected].

 

Ettersom jeg opprinnelig fikk i oppdrag å teste WinPad 6000s, sa jeg i en postering at jeg ville ta opp kritiske punkter når jeg skulle teste WinPad 6000s. Det ser foreløpig dystert ut fra WinPad og jeg vet per idag ikke om det kommer test på 6000s i hele tatt, selv om jeg tidligere har uttalt at det kommer.

 

I forespørselen vil jeg vite hva WinPad gjør når kunder bruker angrefrist, om man må kjøpe deres pcer via telefon, om de har tenkt å gjøre noe med deres websider. Og noe om deres produkter.

 

Svarene jeg fikk skulle som jeg sa tidligere gjengis i testen som riktig nok aldri er utført. Dermed står jeg fremdeles ved det jeg har lovet å gjøre uten å ha brutt noen moralske regler. Jeg har med andre ord ikke visst bedre.

 

Som Mohammed S. sier har det tatt tid før vi har fått tilstrekkelig informasjon og fordi vi ønsker at våre brukere skal ha et best mulig utbytte av pcer, strekker vi oss etter å formidle sannhet ut til alle interesserte så snart vi har fått bekreftet denne type informasjon. Dessverre tar det tid.

 

Da er vi i bunns i denne saken.

 

Forøvrig er det fint at kritikk undertegnes med full navn:)

Lenke til kommentar

Slettet grunnet brudd på retningslinjene. Bruker er også bannet.

 

Følgende personer sitter på samme IP:

217.118.42.146 ( a217-118-42-146.bluecom.no )

 

josef-samuri 1 posts

 

knutjoh 1 posts

 

Jarle197 1 posts

 

Ragnar123 1 posts

 

[ Denne Melding var redigert av: pgressum på 2002-06-22 11:51 ]

Lenke til kommentar

Forslaget til Ole Albert høres bra ut. Kan barbara.no vurdere det?

 

iNas, som jeg skrev i parantes, var det i forbindelse med 6000s testen du sa du skulle ta opp saker vedr. WinPad. Kan ikke se hvorfor den type informasjon ikke kan tas med i en test av en annen maskin?

 

Dessverre er det blitt postet flere usaklige meldinger. Om det er bevisst eller ikke for å ødelegge diskusjonen vet jeg ikke.

 

De siste utsagnene til Ragnar123 er iallfall helt smakløse og rasistiske.

 

Jeg er ikke enig med deg iNas at vi er til bunns i denne saken. Et firma som driver under falske navn osv., burde fra barbara.no's side fått litt mer oppmerksomhet ang. dette, IMHO.

Lenke til kommentar

@rocgen

 

Jeg støtter deg helt på at utsagnene til ragnar var usmakelige. Sånt bør man holde seg for god til. Her har vi dyktige folk som jobber på frivillig basis for å lage en bra side, kom ikke og klag på dem!

Lenke til kommentar

Hei,

 

ja, vi skal prøve å få til en slik løsning så fort som mulig.

 

Quote:


Den 2002-06-22 10:55, rocgen skrev:

Forslaget til Ole Albert høres bra ut. Kan barbara.no vurdere det?


iNas, som jeg skrev i parantes, var det i forbindelse med 6000s testen du sa du skulle ta opp saker vedr. WinPad. Kan ikke se hvorfor den type informasjon ikke kan tas med i en test av en annen maskin?


Dessverre er det blitt postet flere usaklige meldinger. Om det er bevisst eller ikke for å ødelegge diskusjonen vet jeg ikke.


De siste utsagnene til Ragnar123 er iallfall helt smakløse og rasistiske.


Jeg er ikke enig med deg iNas at vi er til bunns i denne saken. Et firma som driver under falske navn osv., burde fra barbara.no's side fått litt mer oppmerksomhet ang. dette, IMHO.



Lenke til kommentar

Er så lei av å lese her på forumet bare skitt kasting på alle pc merker og leverandører. Grunnløse såkalte fakta som kommer fram uten noe som helst bakgrunn for det. Antagelser og atter antagelser fra ”idioter” som skal diskutere data. Få et ordentlig forum her der vi kan slippe slike mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...