Gå til innhold

lsass.exe - System Error (Windows XP)

DevN

Anbefalte innlegg

Nok et problem på fattern sin maskin.

Jeg tror ikke det ble gjort noe spesielt i forkant av problemet, men i følge Microsoft relateres dette problemet til "Out-of-Box" Experience.

Under oppstart dukker en meldingsboks opp, med følgende melding:

When trying to update a password the return status indicates that the value provided as the current password is not correct.

Noen sekunder etterpå starter maskinen på nytt, selv om man trykker "OK". Akkurat det samme skjer i sikkerhetsmodus, og "Last Known Good Configuration" (elns) funket heller ikke.

Resultater fra Google, omhandler reinstallasjon av Windows.

http://support.microsoft.com/?kbid=316134

Jeg prøvde "repair"-installasjon av Windows XP, men etter jeg har tastet hvilken installasjon som skal repareres, får jeg BSOD, jeg tok meg tid til å skrive av hele (selv om det står mye av det samme i de fleste):

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any Windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disale BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode.

Techical information:

*** STOP: 0x00000050 (0xE124A32E, 0x00000001, 0x807C58BA, 0x00000001)

Det er forøvrig viktig data på maskinen, så formatering blir ikke aktuelt med mindre det er mulig å ta backup.

Etter å ha Googlet på den lsass-feilen, er den eneste løsningen jeg kommer på å montere harddisken i en annen maskin å ta backup, for etterpå å formatere.

Noen andre enkle løsninger kanskje?

Den BSOD-en er ikke så viktig, det er lsass-problemet som ønskes vekk. Det er bare det av BSOD står litt i veien for å bli kvitt lsass-problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...