mrmattis Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Hei Min snart 60 år gamle far, har bestemt seg for å gå til innkjøp av en bærbar pc. Han ønsker noe å sysle med når har går av med pensjon. Han har svært begrenset pc erfaring, så dette må han lære fra bunnen av. Budsjettet er maks 10 000 kroner, og han har også ønske om mulighet for trådløst internett. Tror også det er en fordel om maskinen har innebygd kortleser, da han har digitalkamera og printer fra før. Kan Amilio A7640 være et godt valg ? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302935&view=detailed Tips/erfaringer tas i mot med takknemlighet. Stikkord: Mulighet for trådløs internett Brukervennlig, gjerne med god support God gjerne stor skjerm, da synet hans er så som så. Kortleser Lavt støynivå Trådløs internett kan jo kjøpes utenom, da muligens kombinert med bredbåndstilbud ? Mulig det lønner seg, da han skal bestille bredbånd også. mrmattis Endret 14. februar 2005 av mrmattis Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Denne har ikke innebygd nettverkskort Lenke til kommentar
terte Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg er i samme situasjon , skal kjøpe bærbar førstegangs-pc til min far , med den forskjellen at han er 80 år. Han skal bruke den kun til surfing på nett. Jeg vurderte Mini Mac , pga jeg antar en Mac er lettere for han å bruke, men det er lang leveringstid på Mini Mac sånn jeg har forstått det. Jeg tror jeg bestiller denne Dell'en til han: http://www1.euro.dell.com/content/products...no&s=dhs&~ck=mn Den har innebygd nettverkskort og 512MB Ram , og fåes for 7362.- inkludert porto. Er det en grei surfemaskin, eller kan kan jeg finne noe som er billigere og like bra til å surfe med for han? Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Mac er absolutt å anbefale, har to stk. selv (en PowerBook G4 og en iBook G4). iBook'ene ligger på rundt 10000kr og er å få kjøpt i applebutikker eller på nettet, apple.no. Leveringstid er rundt 2-3uker, gratis frakt! Hvis man kjøper en Mac får man med verdens beste operativsystem (kåret til det i en eller annen test) og kanskje verdens beste programvarepakke iLife.... Det er enkelt å bruke. Hvis man kjøper PowerBook får man med innebygget nettverkskort og bluetoothkort. Hvis man kjøper en iBook får kan dette kjøpes separat og settes inn i maskinen. Maskinene finnes i flere størrelser (skjerm), og flere utgaver (prosessor, hd, ram): iBook: 12",14" PowerBook: 12",15",17" Alle maskinene har ekstremt liten vekt og er ekstremt stille pga. en blanding av vifte og væskekjøling. Mac er undervurdert og det er ikke stor forskjell mellom MacOS og Windows. Jeg har alltid brukt Windows til inntil et år siden da jeg kjøpte meg en Mac (i tillegg da, vil jo ikke gi slipp på windows pga. spill, programmering o.l), og jeg er mer og mer fornøyd med det. MYE bedre enn Windows. Noe av det beste med Macintosh er at det er utrolig stabilt. Vel, nå har jeg vel skrevet nok (kunne sikkert skrevet mange sider om dette men det må vel ikke bli for kjedelig!) Men, saken er at Mac er mye bedre en folk tror, absolutt å anbefale Edit: For mer info se www.apple.no Endret 14. februar 2005 av jonas27389 Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Kan denne HP maskinen være mitt i blinken ? http://www.deal.no/produkt.cfm?id=76480 Kan noen evaluere den pc`en. mrmattis Lenke til kommentar
jendor Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Med mindre man er svært glad i støy, eller trenger brutal datakraft i en laptop, så er vel en Pentium M-basert maskin å anbefale... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå