imastard Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 eit par slike skulle gjort biffen? Nukemall Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Her må jeg bare få komme med mitt synspunkt på tysk som språk i skolen.Det er rett og slett det mest fantastiske språket som finnes.Det er bare utrolig gøy, da man kan leke seg med de til tider kompliserte setningene og bruke de 4 flotte kasusene om hverandre. Det å analysere tyske setninger er noe av det jeg gjør aller helst.utrolig givende da man får til dette.Da er jo resten bare barnemat.Jeg kunne ha ramset opp alt som er morsomt med det tyske språket, men det vil bli for mye å skrive.. Slapp av folkens.Selv om tysk på ungdomsskolen er kjempegøy, blir det bare utrolig gøy på videregående. Du er syk! :!: Jupp... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 tysk er nydelig språk! mer generelt, minst 3 fremmedspråk fra og med barneskolen sier jeg! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Tysk tales av 91 millioner europeere. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Sehr Geehrter Verfasser, ich finde Ihre Bemerkung zum Deutschunterricht an norwegischen Schulen mehr als unpassent. Ich verstehe dass Sie schwierigkeiten haben, beim Verstehen der deutschen Grammatik, dennoch finde ich dass Sie über dieses Thema einen solchen "Witz" machen sollten. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 du er så høflig! et spørsmål, noen som har erfaringer med Goethe instituttets tysk-kurser? (oslo) Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) sjekk forøvrig min post her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=378309&hl= grei måte å lære seg noen nye ord i allefall! (har også byttet språk på mobilen min, nokia 6610i som forøvrig har tysk t9 ordliste, fra norsk til tysk jeg kjenner jo menyen ut og inn uansett, så da gjenstår det å få inn noen gloser!) Endret 14. februar 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Tysk tales av 91 millioner europeere. Point being? At mange kan ta feil? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Forumpolizeiverkersüberwachungsdienst slår til med å flytte denne fra søppel til "Skole". Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Her må jeg bare få komme med mitt synspunkt på tysk som språk i skolen.Det er rett og slett det mest fantastiske språket som finnes.Det er bare utrolig gøy, da man kan leke seg med de til tider kompliserte setningene og bruke de 4 flotte kasusene om hverandre. Det å analysere tyske setninger er noe av det jeg gjør aller helst.utrolig givende da man får til dette.Da er jo resten bare barnemat.Jeg kunne ha ramset opp alt som er morsomt med det tyske språket, men det vil bli for mye å skrive.. Slapp av folkens.Selv om tysk på ungdomsskolen er kjempegøy, blir det bare utrolig gøy på videregående. Jeg misunner deg kraftig for at du syntes det om tysk, tro meg. Lenke til kommentar
glotón Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Tøys, Tysk er et fantastisk språk!Spansk derimot.. ¡Qué tonteria! No entiendes nada! Hay 400 millones de gente que habla español, y sólo unos 90 millones de gente que habla el alemán... El español es un idioma muy útil, algo que no puedo decir sobre alemán. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Tysk er verken enkelt eller pent å høre på. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Det er noen språk som er flotte å høre på (italiensk, latin) og noen som er helt forferdelig å høre på, og tysk er på topp i den kategorien. Lenke til kommentar
CrizzBee Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Tysk skulle vært valgfritt på skolen. Skjønner ikke når man skal få bruk for det, for de fleste kan jo engelsk. Men på en annen side synes jeg tysk er et nydelig språk, og jeg gleder meg til hver tysktime. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hva har Dr.X å si om dette? Grr, så ikke tråden før nå! En skam! :!: Tysk er et mye mektigere språk enn norsk, men ja, det er vanskelig å lære. Jeg hadde med sikkerhet ikke giddi det hvis jeg var født og oppvokst her. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Tysk skulle vært valgfritt på skolen. Skjønner ikke når man skal få bruk for det, for de fleste kan jo engelsk. Men på en annen side synes jeg tysk er et nydelig språk, og jeg gleder meg til hver tysktime. Hvis tysk skulle vært valgfritt, hva skulle nynorsk da? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg er også for å fjerne nynorsk Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Heller nynorsk enn Tysk for min del. Å kunne å snakke tysk er utrolig greit, synes man burde ha lagt opp et lengre løp med tysk, for å klare å snakke det. Å skrive er ikke nødvendighvis like viktig i mine øyne. Tysk er og blir trossalt et verdensspråk. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Det obligatoriske B-språket (tysk for min del) på allmennfag er den eneste grunnen til at jeg ikke føler at allmennfaglig studieretning på VGS er det perfekte valg for meg. (men jeg satser allikevel på å prøve å slite meg gjennom det) Endret 15. februar 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Her må jeg bare få komme med mitt synspunkt på tysk som språk i skolen.Det er rett og slett det mest fantastiske språket som finnes.Det er bare utrolig gøy, da man kan leke seg med de til tider kompliserte setningene og bruke de 4 flotte kasusene om hverandre. Det å analysere tyske setninger er noe av det jeg gjør aller helst.utrolig givende da man får til dette.Da er jo resten bare barnemat.Jeg kunne ha ramset opp alt som er morsomt med det tyske språket, men det vil bli for mye å skrive.. Slapp av folkens.Selv om tysk på ungdomsskolen er kjempegøy, blir det bare utrolig gøy på videregående. Så enig, så enig. Du glemte dog å nevne all vitsingen og diktningen som foregår i timene. "Dativ flertall er min venn, alltid ender den på 'n'." For å ikke snakke om et av de mest klassiske diktene som står i "Alles Klappt": Baum. Baum baum. Baum baum baum. Baum baum baum baum. Baum baum baum baum baum. Baum. Er det ikke nydelig? Dette er mitt favorittdikt i hele boka! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå