bruker'n Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Noen andre som har prøvd Samsungs telefoner? Og da for å få dem syncet med PCen? Jeg får ikke kontakt mellom Easy Studio og telefonen over IR. Har lest masse negativt om Samsungs syncemuligheter (mest BT, men dog) og er veldig lysten på å angre kjøpet. Synd, for telefonen er jo helt knall, men jeg må få syncet den over IR, ellers er den ubukelig for meg. Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Du må sette hastigheten litt ned på ir, på setupen i easystudio. Da skal det funke. Dårlig forklart kanskje, men håper du skjønner det Lenke til kommentar
bruker'n Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Du må sette hastigheten litt ned på ir, på setupen i easystudio. Da skal det funke.Dårlig forklart kanskje, men håper du skjønner det Hmm, hvor gjør jeg det da? Jeg har valget Settings > - Phone Monitor Settings (inneholder phone list som alltid er tom og com ports som jeg bare får enablet/disablet/unreserved) - PC Sync settings (inneholder Open Application (Outlook) og Clock Sync). Edit: Jeg føler at dette har noe med manglende drivere å gjøre. Jeg får opp telefonen i device manager, men med sånt gult utropstegn foran "other devices". Jeg har prøvd å installere drivere fra den pakka (118mb fra Samsung) med alle de *.inf-filene som var å oppdrive der. Uten hell. Endret 14. februar 2005 av bruker'n Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Du må sette hastigheten litt ned på ir, på setupen i easystudio. Da skal det funke.Dårlig forklart kanskje, men håper du skjønner det 1. Åpne programmet (EasyStudio PIMS & File Manager) 2. Trykk på "File" (oppe på venstre hjørne) 3. Setup 4. Connect 5. Port: IrDa 6. Speed: 115200 Endret 14. februar 2005 av ramma_2pac Lenke til kommentar
bruker'n Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) 1. Åpne programmet (EasyStudio PIMS & File Manager) 2. Trykk på "File" (oppe på venstre hjørne) 3. Setup 1) Jeg skal ikke ha det PIMSprogrammet. Skal bare synce med Outlook, jeg. Hmm, kanskje jeg *må* installere det programmet for at Sync skal funke? 2) I PCSync, så har jeg bare exit som valg på Filemenyen. Skal prøve, rapporterer resultat snart! Endret 14. februar 2005 av bruker'n Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 1. Åpne programmet (EasyStudio PIMS & File Manager) 2. Trykk på "File" (oppe på venstre hjørne) 3. Setup 1) Jeg skal ikke ha det PIMSprogrammet. Skal bare synce med Outlook, jeg. Hmm, kanskje jeg *må* installere det programmet for at Sync skal funke? 2) I PCSync, så har jeg bare exit som valg på Filemenyen. Skal prøve, rapporterer resultat snart! Jeg trodde du skulle bruke EasyStudio PIMS, hvordan man gjør det med Outlook har jeg ingen anelse om. Du bør vel innstallere det programmet før du fortsetter. Lenke til kommentar
bruker'n Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Greit, nå fikk jeg faktisk synca kontaktene. Nei, jeg får synca kontaktene mellom Outlook og "Pim og File manager", men ikke derfra og ut i telefonen. Men må jeg manuelt synce hver "del" (kontakter, memo, kalender) via dette programmet? Hvor får jeg syncet kalenderen? Jeg får ikke PCSync til å se telefonen enda. Lenke til kommentar
bruker'n Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Jeg trodde du skulle bruke EasyStudio PIMS, hvordan man gjør det med Outlook har jeg ingen anelse om. Du bør vel innstallere det programmet før du fortsetter. I'm trying... Edit: Nå fikk jeg det til! Jeg må først synce Pims med Outlook (Tool > Import/Export > Outlook Contact > Kalender/memo/kontakter/ hver for seg). Når det er gjort, så kan jeg markere det jeg vil overføre til telefonen og dra det over til telefonikonet. Jeg må selv lete opp de entryene som skal overføres. Jeg kan ikke ta feks. hele kalenderen (prøvde, fyllte kalenderen gitt). Detta var dårlige greier! Jeg er fortsatt på leting etter en bedre måte å gjøre dette på, ellers brukes angreretten på telefonen. Er det ei uke eller en måned man har, tro? Får lese papirene som fulgte med. Endret 14. februar 2005 av bruker'n Lenke til kommentar
bruker'n Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Tusen takk for hjelpen jeg fikk underveis. Hadde ikke kommet langt uten, nei! Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Bare hyggelig hvis det var til hjelp Lenke til kommentar
bruker'n Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Bare hyggelig hvis det var til hjelp Joda, det var til stor hjelp! Men jeg er fortsatt på desperat leting etter noe som får PCSync til å finne telefonen. For uten sync gidder jeg ikke å ha telefonen altså. Sånn som det er nå er det jo bare overføring som funker og ikke sync. Det er uutholdelig i lengden! Hvorfor er det ingen som kommenterer slik software når de tester telefoner? Det er (i alle fall for meg og mine kjente) en veldig viktig del av telefonbruken. Jeg skal lese gjennom den D500-tråden etterpå, rekker ikke nå... Lenke til kommentar
vingtor Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hei Sleit med samme greia sjølv, fekk ikkje PCsync til å virke.. Så innstallerte eg internet-driver (modem-driverne) som ligger i EasyStudio 2.0 pakka, (husker ikkje heilt navnet i farta, men var viss du ville ha internet) dermed funka alt som smurt, telefonen spratt rett opp i PCsync Lenke til kommentar
bruker'n Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Sleit med samme greia sjølv, fekk ikkje PCsync til å virke.. Så innstallerte eg internet-driver (modem-driverne) som ligger i EasyStudio 2.0 pakka, (husker ikkje heilt navnet i farta, men var viss du ville ha internet) dermed funka alt som smurt, telefonen spratt rett opp i PCsync Søren også, jeg får ikke det til å funke her. Installerte den Internettdelen i går og det har ingen virkning på PCSync, nei. Nå er det et modem til GPRS der, ja. Men det er jo på COM1. Jeg burde få tak i IRCOM (om det vil hjelpe da), men jeg vet ikke hvor eller hvordan. Det er forstatt gult utropstegn på Device Manager "Samsung sgh-500" under Other Devices. PCSync er like død som alltid. Endret 15. februar 2005 av bruker'n Lenke til kommentar
bruker'n Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Nå er'n lagt tilbake i esken. Den skal leveres tilbake. Vet ikke om jeg skal ta det på angrefristen (den er jo brukt et par dager pluss at jeg har kastet bruksanvisningene på de andre språkene enn norsk) eller om jeg skal ta det på garantisak. Lyden er forferdelig dårlig og jeg er avhengig av en telefon som har klar og god lyd ved samtale. Dessuten er jeg også avhengig av en telefon som kan synces med PCen. Uten disse to egenskapene er telefonen ganske så ubrukelig for meg. Inmari synd, for det er en knæsj telefon. Tror jeg går for noe simpelt fra Nokia, eller til nød SE i stedet. Blir kanskje en klapptelefon i stedet for slide? Min gamle Siemens SL55 må byttes ut, for den er alvorlig syk etter to år i tjeneste... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå