Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel jeg trenger vel ikke å bruker CG men etter som jeg har lest å forstått så lønner det seg å skrive i et språk som man har muligheten til å kompilere ettersom koden blir kjørt med forskjellige kort og da virket CG som en bra løsning. Men rendermonkey kan sikkert gjøre det samme?, men jeg har ikke satt meg så inn i det og vil helst slippe å sette meg inn i et nytt språk hvis mulig.

 

har du noen bra utviklerverktøyer til rendermonkey og masse lese stoff på nette saboi ?

Endret av Giddion
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg så på rendermonkey og det ser ut til å funke bra det.

men for å forklare det geniale med CG så er det at det er et shader språk som ligger over GLSL og HLSL det kan brukes til å kompilere til både GLSL og HLSL og ikke nok med det det kan brukes til å kompilere kode som egner seg bra til til å kompilere spesial versoner av shaderen som passer bra til korter enten det har VS3, PS1 eller fremtidige versoner shader standarder

å da hjelper ikke rendermonkey på samme måten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...