Giddion Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 jeg lurte på om noen viste om noen bra programmer som man kan bruker til å teste CG shadere slik at man kan debuge og se endringer du gjør uten å starte opp en masse programmer Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 nVidia FX Composer tror jeg bruker CG, er litt usikker, men er uansette et glimrende verktøy. Har ikke kommet så langt at jeg har skrevet noen shadere enda, så jeg har bare kikket på FX Composer, og det er veldig likt Visual Studio. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Jer enig at fx composer er en fantastisk godt verktøy, men etter det jeg har fått med meg brukes det til å lage shadere til d3d og nvidia har ikke planer om å lage en cg exportere heller Lenke til kommentar
saboi Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 må du bruke CG? kan du ikke bruke f.eks rendermonkey og glsl? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) vel jeg trenger vel ikke å bruker CG men etter som jeg har lest å forstått så lønner det seg å skrive i et språk som man har muligheten til å kompilere ettersom koden blir kjørt med forskjellige kort og da virket CG som en bra løsning. Men rendermonkey kan sikkert gjøre det samme?, men jeg har ikke satt meg så inn i det og vil helst slippe å sette meg inn i et nytt språk hvis mulig. har du noen bra utviklerverktøyer til rendermonkey og masse lese stoff på nette saboi ? Endret 20. februar 2005 av Giddion Lenke til kommentar
saboi Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 glsl blir vel kompilert som alle andre shadere? uansett, du kan titte mer på rendermonkey her http://www.ati.com/developer/rendermonkey/ Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 jeg så på rendermonkey og det ser ut til å funke bra det. men for å forklare det geniale med CG så er det at det er et shader språk som ligger over GLSL og HLSL det kan brukes til å kompilere til både GLSL og HLSL og ikke nok med det det kan brukes til å kompilere kode som egner seg bra til til å kompilere spesial versoner av shaderen som passer bra til korter enten det har VS3, PS1 eller fremtidige versoner shader standarder å da hjelper ikke rendermonkey på samme måten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå