SunChaser Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 :!: morsomt å se alle wannabe dataspesialistene her Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Ser ingen som har utropt seg til spesialister jeg, men jeg ser folk med forskjellig erfaring og erfaring utifra at de har prøvd begge system i praksis, det er det dessverre ikke alle som uttaler seg i slike saker som har Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Når det gjelder alt annet jeg kan tenke på, er AMD suverene. Integrert minnekontroller, 3DNow(Pro), 64-bit støtte, mer fremtidsrettet, bedre brikkesett, kortere pipeline, bedre ytelse per krone, bedre overklokkingsmuligheter. Integrert minnekontroller gir raskere aksess til minnet, men gjør også at man må skifte cpu og hk når AMD går over til ny minnestandar (DDR?). Gjør det kort sagt mindre fleksibelt og muligens mindre framtidsrettet å kjøpe AMD idag. 64 bits støtte Windows (som de fleste bruker) har ikke kommet i 64-bits versjon enda, når det kommer vil også Intel ha 64 bits støtte. Dette er derfor ikke noe argument for Windows brukere. Bedre brikkesett ? Javel, du må være en av de få som mener dette. Intel går for å ha langt mindre kompatibilitetsproblemer med øvrige komponenter enn noe brikkesett til AMD plattformen. Sjekk litt rundt på forumet her og du finne. Kortere pipeline. Så det er en fordel ? forklar ? Bedre overklokkingsmuligheter. Jaha, en ubegrunnet påstand. Endret 16. februar 2005 av el-asso Lenke til kommentar
Natten Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Natten: EPoX EP-9NDA3+ Hovedkort for S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Firewire Skulle ha det meste du trenger hva angår Firewire, Raid o.s.v Dette er nok det beste hovedkortet til rundt 1000kr. Er det flere som er enige i dette? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Har ikke prøvd det kortet ,men uansett er vel nForce3 eller 4 et sikkert valg til 939 cpuer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå