Gå til innhold

Corsair 4000 Pro eller 4400 for AMD 64 3800+

AndersT2

Anbefalte innlegg

Driver å skal sette sammen ett AMD system. Og lurer litt på minne. Har bestemt meg for å bruke Corsair siden de skal være meget stabile osv.

Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe som har bushastighet opptil 2 GHz.

CPU: AMD Athlon 64 - 3800+ - 2.4 GHz

Så hvilket minne burte jeg gå for PC4000 Pro som har bedre kjøleribber. Eller PC4400 versjonen som tåler større hastigheter i utgangspunktet.

De er tenkt til mild overklokking. Er ikke spesielt flink til å klokke selve minnet, men kun CPU (da med intel). Det er ikke snakk om overklokking som man behøver vannkjøling til.

4000 Pro minnet er også litt dyrere, eller vil jeg ikke merke noe forskjell med ett reint PC4000 non-pro minne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OCZ pc4200 Platinum er bare hakket under G:skill pc4800 Begge er av aller siste revisjon TCCD IC og sammenstilt på advanced JDEC pcb (brainpower).

Får du tak i G.Skill pc4800 :dribble: eller pc4400 så snakker vi 310-335 1:1 :w00t:

OCZ pc4200 platinum burde 285-300 være innefor rekkevidde. :thumbup:

Lenke til kommentar
De har vel ingen av de merkene hos komplett? Gidder ikke kaste port porto på flere steder.

Jeg klarer 1:1 på 305Mhz og med 2,5-3-3-5 (1t) timings og kun 2,8V... Bedre enn det skal du lete lenge etter... :thumbup: (Dvs. uten bruk av VoltBooster)

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...