sluffy Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Heihei. Som turntrener er jeg omtrent pålagt å finne musikk til bruk i konkurranser. Nå etter nyttår har vi også fått krav om at disse sangene skal være instrumental. Jeg har satt meg som mål å ha ny musikk omtrent hver gang, så jeg er stort sett alltid på jakt etter nye sanger. Det meste innen trance, techno, dance, rock, metal ++ kan fungere, litt triksing og miksing regner jeg med uansett. Eneste er at det bør være litt rytme i sangen. Denne tråden kommer jeg trolig til å bumpe relativt ofte, i håp om at jeg stadig får nye tilskudd på listen. Håper det er greit for alle andre her inne. Mvh. Sigve Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 alt fra scooter er bra treningsmusikk. bra bass og rytme. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg har enda tilgode å høre en instrumental-låt fra Scooter. Kan vel også tilføye at det hadde vært artig om folk hadde kommet med forslag som ikke er så alt for mainstream. Det foregår nemlig en uhøytidlig, ikkeoffisiell konkurranse om å ha den kuleste (og ofte også særeste) musikken. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Liquid Tension Experiment. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) System of a Down - Steal This Album! Et album med faste, raske(ikke superaske) rytmer. Perfekt til trenning. Darn! Ikke instrumental nei.. Endret 14. februar 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Mike Oldfield> Tubular Bells elns. og Vangelis kanskje... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 i was made for loving you kovere til scooter er instrumental, å du skreiv jo techno... ellers så burde det vel fungere med alt fra Iron Maiden, ACDC og Guns N' Roses Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Metallica har noen instrumentale låter. orion, The Call Of Ktulu, og mesteparten av To live is to Die(utenom ca 20 sek) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Takk for svar. Liquid Tension Experiment kan muligens brukes. SOAD har vel vokal i stort sett alle sangene sine. Vangelis har nesten ingenting som er raskt nok. Turbular Bells har jeg bare hørt en kort-versjon av, så jeg vet ikke hvordan hele er. Men den kan muligens trikses og mikses litt med. Metallica sine instrumental-låter er ikke like lett å bruke som de sangene med vokal. Det er ikke nok trøkk i instrumental-sangene. Uansett så har jeg forbannet meg på å ikke bruke Metallica. Endret 14. februar 2005 av sluffy Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Skal du ha noe sært, finner du noe av "De Facto". Kanskje ikke så "pumpende" som du vil ha? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Mighty Imperials - Thunder chicken http://www.daptonerecords.com/audio/imp01.mp3 eller litt raskere Panic Buttons - Come out smokin' Lenke til kommentar
riktig Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Liquid Tension Experiment. Å steike! Den dansen skal man bli sliten av :!: Lenke til kommentar
EivindO Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Turn ja... Chemical Brothers har jo "Elektrobank" som de bruker i sin Turn video http://www.popzoot.de/streamframe.php3?id=1030 -> nr 15. <- Den burde jo passe Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Liquid Tension Experiment kan muligens brukes. Blir det ikke litt vanskelig når takten hele tida skifter fortere enn du får sagt dobbel flikkflakk med skru? Eller, jeg vet ikke, det dere driver med skal vel kanskje ikke koordineres til musikken så nøye ...? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Liquid Tension Experiment kan muligens brukes. Blir det ikke litt vanskelig når takten hele tida skifter fortere enn du får sagt dobbel flikkflakk med skru? Eller, jeg vet ikke, det dere driver med skal vel kanskje ikke koordineres til musikken så nøye ...? Dette skal ikke koordineres til musikken i det hele tatt. Men man må ha musikk når man hopper trampett, og da er det kult med litt eksplosiv musikk. Fant ut at alt kanskje ikke passet like godt alikevel. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Bumpi-bumpi-bump *nynne* Noen som har flere forslag til meg? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) LCD Soundsystem. Det er riktignok vokal, men den er så repeterende og ensformig at folk ikke tenker på det som vokal - nesten. Edit: Etter det du sier i to poster under meg, vil jeg påstå at det passer utmerket. Endret 27. februar 2005 av Purify Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Siden noen hadde foreslått Liquid Tension Experiment, kan vel jeg hive meg på og foreslå Planet X. Ellers er det jo litt tøft med sånn irsk folkemusikk, Riverdance og den typen ting. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Musikken bør helst være taktfast, og muligens litt agressiv. Så det er ikke alt som passer like godt. Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Mogwai spiller utelukkende instrumentell musikk tror jeg, sjekk ut 'Mogwai fear satan', den kan funke. Ellers har du Fly Pan Am med sitt selvtitulerte album, nesten uendelig repeterende sanger med fast og grei rytme. Hmmm... Kåre and the Cavemen med albumet Long Days Flight 'till Tomorrow, tror det er ca 1 min vokal til sammen på det albumet. For øvrig et åndssvakt bra album. Litt mer rett fram instrumentell rock/electronica; Labradford, Cul de Sac, Fontanelle Hvis du har store mengder LSD, fleintsopp el. og har planer om en "annerledes" turnøkt; Lothars og Subarachnoid Space. Mulig du kan bruke noe av dette, uansett er det bra musikk verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå