fujifrik Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hei Jeg har lagt merke til at album ofte blir lagt ut på nettet (feks. fildelingsprogram) lenge før de blir utgitt i butikkene. Hvordan har dette seg? Det er grit nok hvordan dette skjer men filmer, men skjønner ikke hvordan dette kan forekomme med musikk. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 folk kan hacke seg inn på plateselskapets nettsider/database å laste ned musikken, så legge den ut på nette Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg vil tro at en del plater er i omløp en god stund før lansering. Anmeldere får som regel tak i plater før oss andre, og da er ikke veien så lang til internett. Lenke til kommentar
fujifrik Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Hne hovrfor er databasen med albumene koblet til internett? desuten er ofte album coverene også lagt ut og det ser ut som de er blitt scannet inn. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 jo, men coverene blir jo alltid redigert på pc også. da er det jo naturlig om den ligger sammen med sangene Lenke til kommentar
Panter Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Det er grit nok hvordan dette skjer men filmer, men skjønner ikke hvordan dette kan forekomme med musikk. Jeg skjønner ikke hva du mener er forskjellig med musikk og filmer med tanke på at du ikke kan skjønne hvordan det kan skje. Mye av prosessen frem til utgivelse er vel helt lik med de muligheter det er for å snike ut en kopi eller på annen måte lage kopi. Endret 14. februar 2005 av Panter Lenke til kommentar
fujifrik Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg tenkte ikke musikk ble sendt ut til anmeldere slik som filmer ble, men siden de blir det er det greit. Jeg syntes at teorien om det med at palteselskapene ligger albumer som ikke er gitt ut på en database som er tilkoblet internett. Da har jeg heller mer troen på det sluffy mente. Men er det tilfelle at de sender ut album til anmeldere mer en i måned før de kommer ut i butikkene? Jeg kan ikke huske å ha sett anmeldelser så lenge før plata kommer... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 En anmelder har ofte hørt albummet en liten stund før han/hun skriver anmeldelsen. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Både plater og filmer skal gjennom mange ledd før den kommer ut i salg. Disse leddene er i forbindelse med produksjon, transport og annen distribusjon m.fl. Alle disse leddene kan lekke plater. Anmeldere er bare en av mange muligheter for å få tak i en kopi. Lenke til kommentar
fujifrik Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 det må være iriterende med slike anmeldere... skjer dette med stort sett alle album? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 folk kan hacke seg inn på plateselskapets nettsider/database å laste ned musikken, så legge den ut på nette :!: Er som sagt at albumene blir sendt ut til forskjellige folk, andmeldere, platebutikker osv. De har som har noe med albumet å gjøre kan lett skaffe en kopi av det, rippe det og spre det på internett. Har neppe noe å gjøre med hacking av databaser på plateselskaper Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 var bare et forslag da Lenke til kommentar
miCro Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Ta en titt på serien THe Scene så får du litt innblikk i hvordan dette fungerer. Serien tar for seg filmer, men det skjer på samme måte med musikke da cd-plater må gjennom de samme distribusjonsleddene som dvd-er. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 var bare et forslag da Kanskje du skal virke litt mindre påståelig hvis du ikke vet sikkert da. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Som regel er det en som har fått tak i en promo-CD som legger den ut på nett. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Kanskje du skal virke litt mindre påståelig hvis du ikke vet sikkert da. hvordan i all verden kan du si at jeg virka påstålig?!!! folk kan hacke seg inn på plateselskapets nettsider/database å laste ned musikken, så legge den ut på nette hvordan får du det til å være påstålig?!! Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hvorfor skulle de legge musikken de produserer på en database med internetttilkobling? Det strider jo mot all fornuft og logikk. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hvorfor skulle de legge musikken de produserer på en database med internetttilkobling? Det strider jo mot all fornuft og logikk. det var fortsatt bare et forslag... jeg sa ikke at "sånn er det" jeg sa det kan være mulig, hvis de lå på databaser, som er kobla til internett Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hvorfor skulle de legge musikken de produserer på en database med internetttilkobling? Det strider jo mot all fornuft og logikk. det var fortsatt bare et forslag... jeg sa ikke at "sånn er det" jeg sa det kan være mulig, hvis de lå på databaser, som er kobla til internett Du virker bastant og påståelig, med tanke at du kan omformulere innleggene, sånn at det virker som at det er ett forslag. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 nei jeg gjør ikke det. jeg skal ikke trenge å forandre slik jeg skriver innlegg, bare fordi dere ikke fårstår hva som står der. men nå slutter vi å krangle om det før hele posten blir stengt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå