OddZen Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg har nettop lastet ned DC++ og når jeg skal koble til en hub kommer dette opp: *** Network unreachable (are you connected to the internet?) Hva er feilen? Og skal jeg ha den på aktive eller passive og hva skal det stå i alle rutene? Brannmuren har jeg prøvd å koble fra så det er sagt Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Dersom du benytter "Active", er det fullstendig påkrevd at du har fri tilgang utad på den relevante porten (vanligvis 6881) på routeren, hvis du da bruker en slik; dette gjøres ved å åpne denne porten på routeren slik at den peker på din datamaskin. Hvorledes dette gjøres, differerer fra router til router, og står som regel i instruksjonsboken til routeren eller på denne siden. For å stille inn "Active"-mode, skal du først velge denne modusen. Deretter skal du i tekstboksen avmerket med "IP" skrive inn IP-adressen din. Du KAN endre porten fra standard, men da må denne porten åpnes for i en eventuell router, og ikke 6881. I "Passive" mode kan ikke, til forskjell fra "Active", andre personer koble seg til din datamaskin direkte. Dette fører vanligvis til en lavere opp- og nedlastingshastighet, samt større belastning for hubben. Det er med andre ord å anbefale at du benytter "Active-mode", såfremt det er mulig. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Dc++ guiden tar for seg det meste av hva du måtte lure på når det gjelder dc++ problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå