-¤Zen¤- Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Mange i forumet spørr om: "Hvordan lage ditt og datt" Her har dere et script jeg har laget hovedsaklig for å bruke på LAN. CCX Net-tool V 1.1b Scriptet brukes til: Net send Ping Trackert Refresh ip (release/renew) Ikke dømm meg helt enda da Har bare drevet med Batch i 2måneder. Passordet er: Dages dato (passordet skifter for hver dag) f.eks 14.02.2005 eller 21.04.2007 IKKE SLETT tempprogfile.txt Jeg la med denne for at en fyr jeg kjenner driver å editer scriptene mine hele tiden. Nå er det ivertfall LITT vanskeligere for han. Enjoy! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 helt ok script, men hvorfor??? klarer man ikke skrive net send ..... så trenger man ikke sende den beskjeden beklager kritikken men... Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 helt ok script, men hvorfor??? klarer man ikke skrive net send ..... så trenger man ikke sende den beskjeden beklager kritikken men... Tja, hm... Folk som ikke er så gode i Batch kan vel kjikke på koden for å lære da. Litt uryddig kode til å skjønne med en gang da. Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 hvordan gjorde du slik at det ikke ble så lett å gjøre om på¨scriptet? Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Fordi jeg HATER en i klassen min som driver å endrer det hele tiden og driver å sier at det er han som har laget det Han har aldri skrevet et eget script før, bare endret mine Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Måten å gjøre det på med "tempprogfile" er jo ganske dårlig og tar 30 sekunder å omgå for de fleste. Prøv heller: http://www.handyarchive.com/free/bat-to-exe/ Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Måten å gjøre det på med "tempprogfile" er jo ganske dårlig og tar 30 sekunder å omgå for de fleste. Prøv heller: http://www.handyarchive.com/free/bat-to-exe/ Takktakk, den funka fint, bare så synd det kommer opp info om vile program jeg brukte for å konvertere den Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Det er 57 stk. i lista der da.... Prøvd alle? Hvis ikke så er det noen av dem som koster $. Da får du sikkert bort beskjedene... Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 neinei, den fant 57 stk ja. men det er bare en av de som gjorde det jeg var ute etter. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Du hadde rett der gitt... Men du finner sikkert 1000 til på google om du bare leter... Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Har tengt å gå videre på noe mer avansert som java eller C Hva er lettest å lære? EDIT: Har skrevet en litt mer forståelig kode nå. @ECHO off color 71 title CyberCompleX Net-Tool V1.2 [by Zen] break off cls :start ECHO ::::::::::::::::::::: ECHO ::CCX Net-Tool V1.2:: ECHO ::::::::::::::::::::: ECHO. ECHO 1. NetSend ECHO 2. IP Refresh ECHO 3. Tracert ECHO 4. Ping ECHO 5. IP Config ECHO - ECHO 9. Cancel Shutdown ECHO 0. Exit ECHO. set choice= set /p choice=Nr: ECHO. if not '%choice%'=='' set choice=%choice:~0,1% if '%choice%'=='1' goto netsend if '%choice%'=='2' goto refresh if '%choice%'=='3' goto tracert if '%choice%'=='4' goto ping if '%choice%'=='5' goto config if '%choice%'=='9' goto cancel if '%choice%'=='0' goto EXIT ECHO "%choice%" is not valid please try again. ECHO. ECHO. goto start :netsend ECHO. ECHO. ECHO. ECHO ::::::::::::::::::::::::::: ECHO ::CCX Net-Tool -- NetSend:: ECHO ::::::::::::::::::::::::::: ECHO. ECHO Bruk _ istede for mellomrom. (eks. Hei_hele_norge) ECHO MAX 50 tegn ECHO. set melding= set /p melding=Din melding: if not '%melding%'=='' set melding=%melding:~0,50% ECHO. set name= set /p name=Navn pAA PC'n: if not '%name%'=='' set name=%name:~0,50% net send %name% %melding% -CCX Tool V1.2 ECHO. ECHO. goto start :refresh ipconfig /release ipconfig /renew ECHO. ECHO. goto start :cancel shutdown -a ECHO. ECHO. goto start :tracert ECHO ::::::::::::::::::::::::::: ECHO ::CCX Net-Tool -- Tracert:: ECHO ::::::::::::::::::::::::::: ECHO. set target= set /p target=Skriv inn adresse: ECHO. set hops= set /p hops=MAX hops(standard: 30): tracert /h %hops% %target% pause ECHO. ECHO. goto start :ping ECHO :::::::::::::::::::::::: ECHO ::CCX Net-Tool -- Ping:: ECHO :::::::::::::::::::::::: ECHO. set ptarget= set /p ptarget=Skriv inn adresse: ECHO. ping %ptarget% ECHO. pause ECHO. ECHO. goto start :config ipconfig ECHO. pause ECHO. ECHO. goto start :exit exit Så har jeg endret den til EXE Endret 16. februar 2005 av -¤Zen¤- Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Java er lettere enn C/C++. Men som alt annet er det ganske mye smak og behag. I tillegg spørs det hva du har lyst til å programmere... Jeg er veldig glad i C#.Net. Særlig fordi det er så fleksibelt. Kan brukes til både web, win-applikasjoner, console-app, services, spill/DirectX, etc... Er en blanding av C++ og Java. Bruker det både på Win og linux boksen. Jeg mener også at om du kan C# så kan du forså de fleste andre språk ganske lett. Hvis du f.eks. begynner med "begynnerspråk" som VB vil de fleste ha større problemer med å lære seg/forså C#, Java, C++,etc senere... Jeg jobber til daglig med C# og VB.Net, og har i tillegg jobbet med VB, C++, x86 asm, Pascal/Delphi, php, java,etc(+andre "tullespråk" som batch,vbs, actionscript,lingo,etc). Ingen av disse kommer i nærheten av C# syntes jeg. Men, du vil nok få like mange svar som du spør når du skal ha forslag til språk å begynne å programmere i Lykke til:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå