Gå til innhold

Treg harddisk etter bytte av IDE-kabel!

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg sleevete ID-kabler slik at det skulle bli mer plass i PCen. Det ble jo bedre plass, men det endte opp med at den ene Harddisken ble treg. Det er en Seagate Barracuda 200GB IDE-ATA!

Dette har jeg prøvd: Formatering, skandisk og defragmentering! Ingenting hjalp!

JEg har knekt den ene pinnen til HDen, men det gjorde jeg for lenge siden og da virket den som den skulle ennå. Lyden har blitt annerledes også, før så var det en jevn lyd når den jobbet, men nå hakker den! PCen lagger når jeg kopierer store filer over til 200GBen også!

Er det noen der ute som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan godt være kabelen...

kabelen kan være dårlig og gi f.eks forstyrrelser på en av lederne.. dvs noen av lederne vil av og til gi feil info og maskinen vil be om at harddisken sender den aktuelle delen pånytt, ergo tregt

prøv med annen kabel.

Lenke til kommentar
Da kan du risikere at en ATA/100 disk kjører på PIO 4, som er ganske tregt.

Så er den laveste PIO'en best/raskest da eller??? skulle tro at et nytt Hovedkort/bios stilte inn den beste PIO'n selv... eller?

ikke sikker på konfigen min nå, men alt står sikkert på Auto...

Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd en annen IDE-kabel å det ble ikke raskere! Så ett dypt merke etter den avbrekte pinnen på den andre kabelen så jeg regner med at den manglende pinnen var problemet! Skal kjøoe meg ny HD snart uansett da , men da blir det SATA! Viste ikke at jeg hadde SATA på hk'et når jeg kjøpte den jeg har nå :wallbash:

Føler meg litt dum.

Lenke til kommentar
Jeg har nå prøvd en annen IDE-kabel å det ble ikke raskere! Så ett dypt merke etter den avbrekte pinnen på den andre kabelen så jeg regner med at den manglende pinnen var problemet! Skal kjøoe meg ny HD snart uansett da , men da blir det SATA! Viste ikke at jeg hadde SATA på hk'et når jeg kjøpte den jeg har nå  :wallbash:

Føler meg litt dum.

S-ATA er ikke perfekt det heller etter hva jeg har hørt, er visstnok lett å knekke kontakten, samt at de sitter altfor løst. Jeg har ingen s-ata disker selv, så mer detaljer får de med erfaringer stå for. Merkelig at det skal være så vanskelig å lage et kurant feste når man først introduserer en ny standard i vår tid.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...