Gå til innhold

Prosjekt beQuiet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HALLOOOOO!!!! :wow:

Her skal man bare ta seg en siste titt innom HW.no for en liten oppdatering før man legger seg, hva får man se? - Joda "beQuiet" er lagt ut som artikkel, og jeg som trodde den var alt for omfattende og langtekkelig....! :)

- Ikke nok med det, når jeg skal sjekke forumtråden er den full av de mest sinnsyke tilbakemeldingene man kan tenke seg. Og ikke nok med det heller, artikkelen er faktisk blitt linka til fra www.HardOCP.com sin nyhetgjennomgang, DET er saker det! :D

Jeg sitter her med en aldri så liten tåre i øyekroken for disse tilbakemeldingene er saker som virkelig varmer en modders hjerte! :blush:

Jeg LOVER at alle spørsmål skal besvares grundig (i morgen den dag), men nu må denne dypt beærede doktoren komme seg i seng....... :p

Vennlig Hilsen

Audun

Lenke til kommentar

Artikkelen var ikke langttrekkende, heller i retning av at det ikke var med nok! Det var ytrolig herlig å lese den workloggen igjen! Husker når du startet på den Dr.Spawn, det var det beste jeg noensinna har vært ute for å lese :yes::D . Har selvfølgelig sett dine andre prosjekter også.

Likte spesielt at man slapp å bla igjennom alle postene, selv om det var noe av sjarmen :) .

Jeg har sett noen nærmest tilbedelses-tilstander av noen her på forumet, og jeg skal ikke gå så langt, men dette prosjektet er det som faktisk har gjort meg til en modder!

Takk

edit: sklivefiel

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar

Sendte deg dette i en mail, men kan like greit poste den her også så du kan svare for alle her på forumet. :)

Hei, jeg husker dette prosjektet fra en worklog du laget på forumet, men leste gjerne gjennom hele artikkelen på overklokking.no og syntes det er en lekker sak du har laget.

Jeg har lenge vurdert dette med å boote OS fra CompactFlash men har lenge hatt inntrykk av at overføringshastigheten er for treg (selv om accesstid er mye bedre enn en harddisk). Men i det siste har for eksempel SanDisk kommet med Extreme III kortene sine som har 20 MB/s overføring. Har du testet denne type kort evt noe tilsvarende for å se om bootingen går raskere, evt en generell ytelsesforbedring?

Samtidig hadde det vært fint å vite mer om win98 installasjonen din, om du har disabled swap space, bruker ramdisk, etc, etc. En ting er sikkert, harddisk er ut, fremtiden ligger i OS boot fra CF og heller hente media/sw fra en server gjemt bort i skapet.

Glimrende arbeid!

Og et lite ekstra spørsmål: Tror du (eller dere her i forumet) at man kan bygge seg en tilsvarende lekkerbisken men med et av disse nye små Pentium-M hovedkortene og passivt kjøle en ULV (Ultra Low Voltage) Pentium-M prosessor? Skulle gjerne ha litt mer oomph i CPU'en enn disse VIA kortene klarer nemlig.

Må igjen beundre håndtverket ditt, ikke mange som legger så mye sjel i arbeidet sitt. Og liker spesielt at du har begrenset disco-preget. Case-moddere som skal ha blinkende lys i burken har jeg ikke forstått så mye av.

Lenke til kommentar

Husker også den workloggen, lette faktisk etter den for to dager siden for å lenge den inn i en annen tråd, og nå ser jeg at det trenger jeg jo ikke å gjøre lenger :D

Meget bra jobbet!

Men, jeg har et lite spm: Hvordan funker det å spille av divx-filmer på en slik boks? Ville i utgangspunktet tro at de VIA-cpu'ene ikke holder helt til det formålet? Eller får du hjelp til avspillingen av tv-kortet? Lekte meg med en VIA (Nehemia 800MHz) for noen år siden, og den hadde iallefall aldri klart å spille av noen divx-filmer...

Forøvrig er det prosjektet ditt akkurat noe jeg går og ønsker å gjøre også. Kommer bare aldri til å være så gjennomført på kassa. Vil isåfall bare kjøpe en som ser helt grei ut, og dytte inn komponenter ala det du har. Forutsatt at via-cpu'en faktisk klarer divx, da. Vurderer også tanken på en Athlon XP-M (gjerne underklokket) med en giga kjøleblokk. Tror den burde klare seg uten vifte...

Lenke til kommentar

Flott arbeid, jeg er også mektig imponert over det du har fått til her!

Men jeg vil også sette spørsmålstegn ved å bruke et CF kort som systemdisk for en Windows-installasjon. Dette er jeg redd ikke vil vare særlig lenge.

En liten detalj-kritikk til: En bør bruke stave- og grammatikkkontroll før en publiserer en artikkel. Da vil det hele se enda mer proff ut. F.eks. ser det dumt ut med ordet maskina over alt. Det heter en maskin, den maskinen. Det var også andre feil, men jeg skal ikke gå inn på alt her. Kjør det gjennom en god stave- og grammatikkontroll, så blir det mye bedre.

Jeg vet at en ikke skal kommentere stave- og grammatikkfeil på forumet, men her gjelder det en artikkel, så jeg håper ikke jeg blir flamet pga det. Bare litt konstruktiv kritikk...

Lenke til kommentar
Flott arbeid, jeg er også mektig imponert over det du har fått til her!

Men jeg vil også sette spørsmålstegn ved å bruke et CF kort som systemdisk for en Windows-installasjon. Dette er jeg redd ikke vil vare særlig lenge.

En liten detalj-kritikk til: En bør bruke stave- og grammatikkkontroll før en publiserer en artikkel. Da vil det hele se enda mer proff ut. F.eks. ser det dumt ut med ordet maskina over alt. Det heter en maskin, den maskinen. Det var også andre feil, men jeg skal ikke gå inn på alt her. Kjør det gjennom en god stave- og grammatikkontroll, så blir det mye bedre.

Jeg vet at en ikke skal kommentere stave- og grammatikkfeil på forumet, men her gjelder det en artikkel, så jeg håper ikke jeg blir flamet pga det. Bare litt konstruktiv kritikk...

Er ikke maskina lovlig norsk? Personlig er jeg meget glad i a-endinger, så jeg synes ikke det gjør noe ihvertfall.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...