FilipW Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Morn morn. Har et abit nf7-s2 hovedkort. Noen som vet om dette hovedkortet har PCI/AGP-lås? Har en amd athlon xp 2000+ cpu (1.7 GHz) som jeg har klokket til 2.1 GHz. Burde jeg klokke videre?? Kanskje ikke så lurt hvis kortet ikke har PCI/AGP-lås. Takker for alle svar Lenke til kommentar
southhome Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Ja, det har agp/pci lås. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Ja det har agp / pci lås og står på som standard. Fin overklokking du har greid hittil da, anbefaler deg å prøve å klokke den helt opp til 2,2Ghz går dette bra og den er stabil så kan du jo prøve enda mer. Husk at det optimale er lave temperaturer på cpu, helst under 40C. Endret 14. februar 2005 av Malvado Lenke til kommentar
FilipW Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Takk Hvordan stiller man på pci\agp lås? Har vært oppi 2.3, (55 grader)men da må jeg stille opp vcore volten til 1.85 for at den skal bli noenlunde stabil og det har jeg hørt senker levetiden på cpuen drastisk.... er dette sant eller kan jeg bare overklokke i vei så lenge ikke cpuen blir for varm?? Endret 14. februar 2005 av FilipW Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 AGP/PCI bussen kan stilles manuelt, men det anbefales ikke. Så lenge CPUen ikke blir for varm så er det som sagt bare å klokke i vei så lenge det er stabilt. Jo mer du skal klokke jo kaldere må prosessoren være før den blir ustabil, noe som betyr at det er grenser for hvor langt man kommer med luftkjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå