Gå til innhold

Windows ødelegger viktige filer av seg selv!?!

Anbefalte innlegg

Har et STORT problem...

Har nettopp kjøpt nytt HK, og måtte derfor legge OS inn på nytt. Greit nok - så lenge man ikke må gjøre det gang på gang...

Det viser seg nemlig at windows ødelegger(?) en fil som tydeligvis er viktig av seg selv. Nærmere bestemt windowssystem32configsystem.

Trodde først det var noe krøll med updates filene jeg lasta ned, men etter å ha installert XP for 4. gang(!), uten å funnet noe system i hva som forårsaker filen å bli korrupt, lurer jeg på om det hele kan bunne i hardware feil...

Siste gangen jeg hadde installert XP, reboota jeg en rekke ganger uten problemer. La til og med inn diverse spill og programmer, men så plutselig skjedde det som har skjedd alle gangene:

Når jeg rebooter, og windows begynne å loade windows filene, kommer feilmeldingen om at nevnte fil ikke eksisterer eller er korrupt. Filen finnes på harddisken, så den må tydeligvis være "korrupt".

Har prøvd å boote med IBM's "sjekk-hd'en-for-feil-diskett", men finner ingen feil...

Bytheway - Funker hverken å starte maskinen i safe-mode, eller med siste innstillinger som funket. Får samme feilmelding uansett... :/

HJELP!

Edit: Skriveleif på skriveleif på... :smile:

[ Denne Melding var redigert av: mackforever på 2002-06-21 02:39 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt AKKURAT samme problem som deg! Og jeg vet hva problemet er: Hovedkortet. Eller nærmere bestemt diskkontrolleren.

Jeg fant det ut fordi jeg prøvde med allverdens forskjellig maskinvare, og da jeg hadde prøvd alt utenom hovedkortet så fikk jeg fortsatt samme feilmelding.

Jeg har også prøvd alle OS, Win 2000, Win XP, Win 98SE, Win 95, Redhat. Men alltid så kommer det feil om korrupte filer. Oftest: Systemrootsystem32configsystem, hardware, default.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-21 12:41, Kjetil Lura skrev:

Aderlig

Hvordan fikset du det da,om du har løst problemet kan du da fortelle han hvordan du gjorde det. :razz:

Kjetil

Jeg dyppet hovedkortet i bensin, tok det med meg ut i hagen og brant det... Jeg skal kjøpe nytt hovedkort til uka.

Men han som sa ecc check på L2 cache? Hva gjør det?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-21 12:32, Aderlig skrev:

Jeg har hatt AKKURAT samme problem som deg! Og jeg vet hva problemet er: Hovedkortet. Eller nærmere bestemt diskkontrolleren.

Jeg fant det ut fordi jeg prøvde med allverdens forskjellig maskinvare, og da jeg hadde prøvd alt utenom hovedkortet så fikk jeg fortsatt samme feilmelding.

Jeg har også prøvd alle OS, Win 2000, Win XP, Win 98SE, Win 95, Redhat. Men alltid så kommer det feil om korrupte filer. Oftest: Systemrootsystem32configsystem, hardware, default.

Er hovedkortet defekt med andre ord?

...bare å sende i retur...?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-21 18:39, Aderlig skrev:

Quote:

Den 2002-06-21 16:26, mackforever skrev:

Er hovedkortet defekt med andre ord?

...bare å sende i retur...?

Hvis du hadde lest det andre innlegget mitt så tror jeg ikke jeg hadde fått et nytt hovedkort ifra komplett...

???

Er MITT hovedkort defekt?

Fikk det for et par dager siden, så garantien burde være i orden...

Men er du sikker på det er feil på HK'et som forårsaker feilen...?

Lenke til kommentar

mackforever

den fant eg på et lite søk på internet,håper den hjelper deg litt.

Cannot Start Windows XP if the System or Software Hive Is Missing or Damaged

The information in this article applies to:

* Microsoft Windows XP Home Edition

* Microsoft Windows XP Professional

SYMPTOMS:

When you try to start or restart your Windows XP-based computer, you may receive one of the following error messages:

* Windows XP could not start because the following file is missing or corrupt: WINDOWSSYSTEM32CONFIGSYSTEM

* Windows XP could not start because the following file is missing or corrupt: WINDOWSSYSTEM32CONFIGSOFTWARE

* Stop: c0000218 {Registry File Failure} The registry cannot load the hive (file): SystemRootSystem32ConfigSOFTWARE or its log or alternate

Microsoft

Source: Warp2Search

Kjetil

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har kjøpt nytt hovedkort og rambrikke.

Bare for morro skyld så prøvde jeg å boote med den gamle Windows 2000 partisjonen. (som system, hardware, software osv mangelt på), og vet dere hva?! PCen bootet! Og jeg har ikke installert Windows 2000 på nytt enda!

Problemet hos meg: hovedkort

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-21 22:08, Kjetil Lura skrev:

mackforever

den fant eg på et lite søk på internet,håper den hjelper deg litt.

Cannot Start Windows XP if the System or Software Hive Is Missing or Damaged

The information in this article applies to:

* Microsoft Windows XP Home Edition

* Microsoft Windows XP Professional

SYMPTOMS:

When you try to start or restart your Windows XP-based computer, you may receive one of the following error messages:

* Windows XP could not start because the following file is missing or corrupt: WINDOWSSYSTEM32CONFIGSYSTEM

* Windows XP could not start because the following file is missing or corrupt: WINDOWSSYSTEM32CONFIGSOFTWARE

* Stop: c0000218 {Registry File Failure} The registry cannot load the hive (file): SystemRootSystem32ConfigSOFTWARE or its log or alternate

Microsoft

Source: Warp2Search

Kjetil

akkurat den feiler jeg har og, og en jeg har bygd pc til (ASUSP4S533+WD disk). stod det virkelig ingen løsning? det hender jo etter en stund, ikke, med en gang, og andre OS virker...

Lenke til kommentar

normal

Det husker eg ikke om det sto noen løsning,eg ville bare vise han at du kan få svar på nesten alt ved å søke på internet,neste gang du får en feil melding søk på microsoft eller google der er eg nesten sikker på at du kan finne en løsning på dine problemer.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...